Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type computer (rdamediated)
Carrier Type online resource (rdacarrier)
Physical Description xix, 142 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 0
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S-Pdf TERSEDIA
No review available for this collection: 20440765
 Abstract
ABSTRAK
Di tahun 2009, di Kabupaten Serang, Propinsi Banten telah dilaksanakan kegiatan pengabdian masyarakat berupa intervensi KIE mengenai gizi seimbang pada anak sekolah. Kegiatan pendahuluan ini memiliki sasaran anak SD terpilih di Kabupaten Serang, Propinsi Banten. Kegiatan ini kemudian dilanjutkan pada tahun 2010 dengan melaksanakan pelatihan gizi di SD terpilih pada bulan Juli-November 2010. Tujuan dari kegiatan ini adalah untuk meningkatkan pengetahuan anak sekolah dasar. Sampel penelitian sebanyak 606 yang terdiri dari 303 dari daerah perkotaan dan 303 dari daerah perdesaan

Penelitian ini menggunakan disain pre-eksperimental. Kemudian, melihat perbedaan nilai pada saat baseline survey, endline survey, dan peningkatan pengetahuan antara daerah perkotaan dan perdesaan. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa saat baseline tidak terdapat perbedaan yang signifikan antara anak sekolah daerah perdesaan dan perkotaan, sedangkan pada saat endline survey dan . perhitungan peningkatan pengetahuan terdapat perbedaan yang signifikan antara anak sekolah dasar di daerah perkotaan dan perdesaan
ABSTRACT
In year 2009, there is a community development program which had been held in Serang, Banten. The program contained of interventions with Communication, Information, and Education media about Nutritions Balance for elementary school student. The former program focused on elementary school students in Serang, Banten. This program was continued during July-November 2010, by giving nutrition education for the chosen elementary school which represented urban and rural area. The aim of this program is to improve the elementary school?s students knowledge

This research?s study design is pre-eksperimental. Furthermore, this research saw the difference between urban and rural area in baseline, endline and the knowledge increasing within. The result showed that there is no significant difference between elementary school students in urban and rural area during baseline survey. Hence, there are difference between elementary school students in urban and rural area during endline survey and the increasing within