Full Description
Cataloguing Source | LibUI ind rda |
Content Type | text (rdacontent) |
Media Type | unmediated (rdamedia); computer (rdamedia) |
Carrier Type | volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier) |
Physical Description | xviii, 98 pages : illustration ; 30 cm |
Concise Text | |
Holding Institution | Universitas Indonesia |
Location | Perpustakaan UI, Lantai 3 |
- Availability
- Digital Files: 1
- Review
- Cover
- Abstract
Call Number | Barcode Number | Availability |
---|---|---|
S65598 | 14-18-014633442 | TERSEDIA |
No review available for this collection: 20444035 |
Abstract
ABSTRAK
Skripsi ini membahas tentang penerapan konsep learning commons di Perpustakaan Universitas Indonesia. Tujuan penelitian ini untuk mengevaluasi tata ruang gedung Perpustakaan Universitas Indonesia, dikaitkan dengan fungsinya sebagai learning commons. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif, serta menerapkan purposive sampling dalam menentukan sampel. Berdasarkan hasil penelitian yang didapat dilapangan menunjukan bahwa aspek-aspek learning commons yang terdapat di Perpustakaan UI diterapkan belum serius dalam menunjang kebutuhan pengguna dengan didukung perkembangan teknologi yang mudah digunakan serta fasilitas penunjang pembelajaran interaktif sesuai dengan konsep learning commons, dikarenakan ada perbedaan konsep yang diaplikasikan.
ABSTRACT
This study aimed to determine whetherThis thesis discusses about the application of the concept of learning commons in the Library of University of Indonesia. The purpose of this study to evaluate the spatial in the Library of University of Indonesia s building, linked to its function as a learning commons. The method used in this research is quantitative method, and applying the purposive sampling to determine the sample. Based on the results obtained in the field shows that aspects of learning commons contained in the Library of University of Indonesia s applied is not serious in supporting the needs of users with supported development of technology that is easy to use and supporting facilities, interactive learning in accordance with the concept of learning commons, because there are differences in the concept to be applied.
Skripsi ini membahas tentang penerapan konsep learning commons di Perpustakaan Universitas Indonesia. Tujuan penelitian ini untuk mengevaluasi tata ruang gedung Perpustakaan Universitas Indonesia, dikaitkan dengan fungsinya sebagai learning commons. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif, serta menerapkan purposive sampling dalam menentukan sampel. Berdasarkan hasil penelitian yang didapat dilapangan menunjukan bahwa aspek-aspek learning commons yang terdapat di Perpustakaan UI diterapkan belum serius dalam menunjang kebutuhan pengguna dengan didukung perkembangan teknologi yang mudah digunakan serta fasilitas penunjang pembelajaran interaktif sesuai dengan konsep learning commons, dikarenakan ada perbedaan konsep yang diaplikasikan.
ABSTRACT
This study aimed to determine whetherThis thesis discusses about the application of the concept of learning commons in the Library of University of Indonesia. The purpose of this study to evaluate the spatial in the Library of University of Indonesia s building, linked to its function as a learning commons. The method used in this research is quantitative method, and applying the purposive sampling to determine the sample. Based on the results obtained in the field shows that aspects of learning commons contained in the Library of University of Indonesia s applied is not serious in supporting the needs of users with supported development of technology that is easy to use and supporting facilities, interactive learning in accordance with the concept of learning commons, because there are differences in the concept to be applied.