Full Description

Cataloguing Source LibUI eng rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdacontent); computer (rdacontent)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xv, 100 pages : illustration ; 30 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S66101 14-17-536332998 TERSEDIA
No review available for this collection: 20444685
 Abstract
ABSTRAK
Riset ini bertujuan untuk meneliti pengaruh dari strategi ramah lingkungan terhadap niat pembelian dan pemasaran dari mulut ke mulut dengan studi kasus IKEA Indonesia. Penelitian ini menggunakan variabel-variabel seperti: pemasaran ramah lingkungan, tanggung jawab sosial, citra produk, reputasi perusahaan, niat pembelian, dan pemasaran dari mulut ke mulut. Data yang diperoleh dalam penelitian ini menggunakan teknik convenience sampling dengan menggunakan sampel consumer yang pernah berkunjung dan membeli produk IKEA. Penelitian ini menunjukan hasil bahwa pemasaran ramah lingkungan mempunyai dampak positif terhadap tanggung jawab sosial dan citra produk. Tanggung jawab sosial memiliki dampak positif terhadap citra produk. Citra produk mempunyai dampak positif terhadap reputasi perusahaan. Pemasaran ramah lingkungan mempunyai dampak positif terhadap niat pembelian dan pemasaran dari mulut ke mulut dimediasi oleh citra produk. Hasil temuan dalam penelitian ini diharapkan bermanfaat untuk penelitian berikutnya dan untuk perusahaan IKEA Indonesia untuk menilai faktor-faktor yang dapat mempengaruhi niat pembelian dan pemasaran dari mulut ke mulut ketika IKEA sudah menjalankan bisnis ramah lingkungannya.
ABSTRACT
This research focus on observing the impact of Green Marketing on Purchase Intention and WOM Intention in the case of IKEA Indonesia. This study examines several variables; green marketing, social responsibility, product image, corporate reputation, purchase intention, and WOM intention. Convenience sampling is used with the samples of people who have been to IKEA Indonesia and bought its products. This research shows that green marketing has a positive impact on social responsibility and product image. Social responsibility has a positive impact on product image. Product image has a positive impact on corporate reputation. Green marketing has a positive impact on purchase intention and WOM intention mediated by product image. However, corporate reputation has a negative impact on WOM intention and purchase intention. The result of this study is beneficial for future research and IKEA Indonesia to evaluate factors that might affect WOM intention and purchase intention when IKEA business is transforming into green business.