Full Description
Cataloguing Source | LibUI ind rda |
Content Type | text (rdacontent) |
Media Type | computer (rdamedia) |
Carrier Type | online resource (rdacarrier) |
Physical Description | xiii, 182 pages : illustration ; 28 cm + appendix |
Concise Text | |
Holding Institution | Universitas Indonesia |
Location | Perpustakaan UI, Lantai 3 |
- Availability
- Digital Files: 1
- Review
- Cover
- Abstract
Call Number | Barcode Number | Availability |
---|---|---|
T-Pdf | 15-19-196499644 | TERSEDIA |
No review available for this collection: 20446577 |
Abstract
ABSTRAK
Tesis ini membahas tentang kesejahteraan nelayan di Palabuhanratu dengan melihat bagaimana bentuk pola hubungan patron-klien yang ada pada masyarakat nelayan di Palabuhanatu dan bagaimana hubungan patron-klien tersebut dapat mempengaruhi kesejahteraan nelayan. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan desain analisis deskriptif. Hasil penelitian menyimpulkan bahwa hubungan patron-klien pada masyarakat nelayan di Palabuhanratu terjadi di antara Bakul, Taweu, dan Nelayan Buruh dan posisi Nelayan Buruh lebih cenderung sebagai Klien dan berada di bawah Patron. Selain itu, ditemukan fakta bahwa Taweu dahulunya adalah seorang Nelayan Buruh. Hal ini menujukkan bahwa hubungan patron-klien pada masyarakat Nelayan Palabuhanratu tidak hanya beraspek negatif tetapi juga positif.
ABSTRACT
This thesis discusses about the welfare of fishermen in Palabuhanratu, see how the shape of pattern of patron client relationships that exist in fishing communities in Palabuhanratu, how the patron client relationship can affect welfare of fishermen. This study is qualitative research, using descriptive analysis design. The study concluded, the patron client relationship in the fishing community of Palabuhanratu occurred between Bakul, Taweu, Fishermen Workers. Fishermen Workers are more likely position as client, under Patron. In addition there is fact, the former of Taweu is Fishermen Workers. Patron client relationships in the fishing community of Palabuhanratu not only negative but also have positive aspect.
Tesis ini membahas tentang kesejahteraan nelayan di Palabuhanratu dengan melihat bagaimana bentuk pola hubungan patron-klien yang ada pada masyarakat nelayan di Palabuhanatu dan bagaimana hubungan patron-klien tersebut dapat mempengaruhi kesejahteraan nelayan. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan desain analisis deskriptif. Hasil penelitian menyimpulkan bahwa hubungan patron-klien pada masyarakat nelayan di Palabuhanratu terjadi di antara Bakul, Taweu, dan Nelayan Buruh dan posisi Nelayan Buruh lebih cenderung sebagai Klien dan berada di bawah Patron. Selain itu, ditemukan fakta bahwa Taweu dahulunya adalah seorang Nelayan Buruh. Hal ini menujukkan bahwa hubungan patron-klien pada masyarakat Nelayan Palabuhanratu tidak hanya beraspek negatif tetapi juga positif.
ABSTRACT
This thesis discusses about the welfare of fishermen in Palabuhanratu, see how the shape of pattern of patron client relationships that exist in fishing communities in Palabuhanratu, how the patron client relationship can affect welfare of fishermen. This study is qualitative research, using descriptive analysis design. The study concluded, the patron client relationship in the fishing community of Palabuhanratu occurred between Bakul, Taweu, Fishermen Workers. Fishermen Workers are more likely position as client, under Patron. In addition there is fact, the former of Taweu is Fishermen Workers. Patron client relationships in the fishing community of Palabuhanratu not only negative but also have positive aspect.