Full Description
Cataloguing Source | LibUI ind rda |
Content Type | text (rdacontent) |
Media Type | unmediated (rdamedia); computer (rdamedia) |
Carrier Type | volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier) |
Physical Description | xiii, 108 pages : illustration ; 28 cm + appendix |
Concise Text | |
Holding Institution | Universitas Indonesia |
Location | Perpustakaan UI, Lantai 3 |
- Availability
- Digital Files: 1
- Review
- Cover
- Abstract
Call Number | Barcode Number | Availability |
---|---|---|
T47069 | 15-19-879891875 | TERSEDIA |
No review available for this collection: 20449534 |
Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk melihat pengaruh pendidikan terhadap pertumbuhan ekonomi Provinsi Kalimantan Selatan selama kurun waktu 31 tahun. Data tenaga kerja berdasarkan tingkat pendidikan dan kapital fisik Provinsi Kalimantan Selatan digunakan dan diestimasi menggunakan metode Ordinary Least Square (OLS). Hasil penelitian menunjukkan bahwa produktivitas perekonomian di Provinsi Kalimantan Selatan masih dipengaruhi kapital fisik, tenaga kerja dengan tingkat pendidikan dasar ke bawah dan tenaga kerja dengan tingkat pendidikan menengah. Tenaga kerja dengan tingkat pendidikan tinggi secara statistik belum berpengaruh signifikan terhadap produktivitas agregat. Hasil penelitian merekomendasikan peningkatan kualitas pendidikan tenaga kerja minimal pada pendidikan menengah atas bahkan pada tingkat pendidikan tinggi
ABSTRACT
This study aims to analyze the impact of education on economic growth of South Kalimantan Province for 31 years. Employment data by level of education and capital stock of South Kalimanan Province are used and estimated by Ordinary Least Square (OLS). The result shows that productivity in South Kalimantan Province is determined by physical capital, workers with uneducated and primary education, and secondary education. However tertiary education is statistically insignificant to influence the productivity. Overall, the findings recommend that education quality should be improved to at least upper secondary education or even to tertiary education in order to create productive economy
Penelitian ini bertujuan untuk melihat pengaruh pendidikan terhadap pertumbuhan ekonomi Provinsi Kalimantan Selatan selama kurun waktu 31 tahun. Data tenaga kerja berdasarkan tingkat pendidikan dan kapital fisik Provinsi Kalimantan Selatan digunakan dan diestimasi menggunakan metode Ordinary Least Square (OLS). Hasil penelitian menunjukkan bahwa produktivitas perekonomian di Provinsi Kalimantan Selatan masih dipengaruhi kapital fisik, tenaga kerja dengan tingkat pendidikan dasar ke bawah dan tenaga kerja dengan tingkat pendidikan menengah. Tenaga kerja dengan tingkat pendidikan tinggi secara statistik belum berpengaruh signifikan terhadap produktivitas agregat. Hasil penelitian merekomendasikan peningkatan kualitas pendidikan tenaga kerja minimal pada pendidikan menengah atas bahkan pada tingkat pendidikan tinggi
ABSTRACT
This study aims to analyze the impact of education on economic growth of South Kalimantan Province for 31 years. Employment data by level of education and capital stock of South Kalimanan Province are used and estimated by Ordinary Least Square (OLS). The result shows that productivity in South Kalimantan Province is determined by physical capital, workers with uneducated and primary education, and secondary education. However tertiary education is statistically insignificant to influence the productivity. Overall, the findings recommend that education quality should be improved to at least upper secondary education or even to tertiary education in order to create productive economy