Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xviii, 105 pages : illustration ; 30 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S67457 14-19-522354418 TERSEDIA
No review available for this collection: 20457583
 Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk membahas bagaimana iPhone sebagai suatu merek smartphone dapat menghasilkan intensi pembelian ulang melalui daya tarik estetis, kultural, dan utilitarian yang ditawarkan produknya. Faktor- faktor tersebut akan menghasilkan gengsi/prestise bagi pengguna iPhone, yang berujung pada timbulnya intensi pembelian ulang. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dengan desain deskriptif, dengan pengolahan data menggunakan structural equation modeling SEM . Hasil penelitian menunjukkan bahwa untuk membentuk intensi pembelian ulang, produk iPhone harus mampu untuk membentuk gengsi/prestise bagi para penggunanya.
This study focuses on how iPhone as smartphone brand manages to form repurchase intention of its customers through their aesthetics, cultural, and utilitarian appeal. These factors will eventually form a prestige for its users, which in the end will shape the customers repurchase intention. This study uses a quantitative method, with the design of a descriptive study, and data processing SEM. The result of this study shows that in order to form repurchase intention, iPhone would have to generate a prestige associated with the use of iPhone.