Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xi, 84 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S67960 14-19-337095788 TERSEDIA
No review available for this collection: 20458207
 Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah menganalisis pengaruh Electronic Word of Mouth pada Visit intention wisatawan ke Pandeglang melalui Elaboration Likelihood Model dan Theory of Planned Behaviour. Penelitian dilakukan pada beberapa wisatawan yang pernah membaca informasi mengenai kawasan wisata Pandeglang di akun instagram @explorepandeglang dan belum pernah mengunjungi Pandeglang sebelumnya. Teknik analisis yang dipakai dalam penelitian ini adalah Structural Equation Model SEM dengan LISREL untuk dapat menjelaskan hubungan kausalitas antara variabel yang dikembangkan dalam model penelitian ini. Pengambilan sampel penelitian ini sebanyak 133 sampel yang terdiri dari usia 18-45 tahun. Hasil penelitian menunjukkan tidak adanya pengaruh yang signifikan antara argument quality dan source credibility pada Electronic Word of Mouth terhadap visit intention secara langsung. Akan tetapi yang memiliki pengaruh yang signifikan antara kepada visit intention adalah argument quality terhadap attitude, dan WOM Intention.
The purpose of this study is to analyze the influence of Electronic Word Of Mouth to Intention To Visit Pandeglang through Elaboration Likelihood Model and Theory Of Planned Behaviour. This study was conducted to tourists who have read information in Instagram explorepandeglang and have not visit Pandeglang previously. In this research, there are 133 samples from 18 45 years old. The research show that argument quality and source credibility in electronic word of mouth is not significantly influenced directly to visit intention. However, visit intention is significantly influence attitude, argument quality and WOM intention. The result of this study have differences with the result of previous studies because of the nature of respondent which doesn rsquo t representing this study from the demographic side.