Analyzing the success of entrepreneurship course on increasing entrepreneurial intention of Indonesian University students = Analisis kesuksesan mata kuliah kewiraswastaan dalam meningkatkan niat mahasiswa di Universitas di Indonesia untuk menjadi pengusaha
Jinan Khoirunnisa;
Dorresteijn, Willem, supervisor
([Publisher not identified]
, 2017)
|
ABSTRACT Entrepreneurial activity is essential for a country rsquo s economic growth. However, the entrepreneurial rate in Indonesia is still meager compared to other ASEAN countries. To understand the process of finding potential entrepreneurs among Indonesian university students, I use entrepreneurial potential theory. I propose that entrepreneurship course can make a career as an entrepreneur become a more desirable and feasible option, thus increase the students rsquo intention to become one. Specifically, I hypothesize that entrepreneurship course has a positive effect on entrepreneurial intention via perceived desirability and feasibility. Hierarchical regression analysis was used to test the hypotheses with a sample of 148 Indonesian university students. Only two out of five hypotheses were supported. It suggests that entrepreneurship course has no effect on perceived desirability and feasibility and entrepreneurial intention of students. However, perceived desirability and feasibility have a positive impact on entrepreneurial intention. ABSTRAK Kegiatan kewirausahaan sangat penting bagi pertumbuhan ekonomi sebuah negara. Namun, tingkat kewirausahaan di Indonesia masih lebih rendah dibanding negara ASEAN lainnya. Untuk memahami proses terbentuknya potensial wirausahawan di kalangan mahasiswa Indonesia, saya menggunakan teori entrepreneurial potential. Saya mengusulkan bahwa program mata kuliah kewiraswastaan dapat membuat karir sebagai pengusaha menjadi pilihan yang lebih diminati dan memungkinkan, sehingga meningkatkan niat mahasiswa menjadi pengusaha. Secara khusus, saya berhipotesis bahwa mata kuliah kewiraswastaan memiliki efek positif pada niat kewirausahaan melalui perceived desirability and feasibility. Analisis regresi hirarkis digunakan untuk menguji hipotesis dengan sampel 148 mahasiswa Indonesia. Hanya dua dari lima hipotesis yang didukung. Ini menunjukkan bahwa mata kuliah kewiraswastaan tidak berpengaruh pada keinginan dan kepercayaan diri mahasiswa untuk penjadi pengusaha dan niat menjadi pengusaha. Namun, keinginan dan kepercayaan diri mahasiswa memiliki dampak positif terhadap niat menjadi pengusaha. |
S68504-Jinan Khoirunnisa .pdf :: Unduh
|
No. Panggil : | S68504 |
Entri utama-Nama orang : | |
Entri tambahan-Nama orang : | |
Entri tambahan-Nama badan : | |
Subjek : | |
Penerbitan : | [Place of publication not identified]: [Publisher not identified], 2017 |
Program Studi : |
Bahasa : | eng |
Sumber Pengatalogan : | LibUI eng rda |
Tipe Konten : | text |
Tipe Media : | unmediated ; computer |
Tipe Carrier : | volume ; online resource |
Deskripsi Fisik : | vii, 42 pages : illustration ; 28 cm |
Naskah Ringkas : | |
Lembaga Pemilik : | Universitas Indonesia |
Lokasi : | Perpustakaan UI, Lantai 3 |
No. Panggil | No. Barkod | Ketersediaan |
---|---|---|
S68504 | 14-19-185111063 | TERSEDIA |
Ulasan: |
Tidak ada ulasan pada koleksi ini: 20458745 |