Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type computer (rdamedia)
Carrier Type online resource (rdacarrier)
Physical Description xi, 97 pages : illustration
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S-Pdf 14-21-195479779 TERSEDIA
No review available for this collection: 20466085
 Abstract
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk menganilisis pengaruh religiusitas dan spiritualitas terhadap konsumsi barang syubhat rokok, karaoke, menjadi penggemar idola, atau membeli album idolanya dan bioskop . Penelitian ini menggunakan observasi 262 mahasiswa muslim FEB UI, jurusan Akuntansi, Manajemen, Ilmu Ekonomi, Ilmu Ekonomi Islam, dan Bisnis Islam. Penelitian ini menggunakan model regresi logistik dan ordinary last square OLS. Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa religiusitas secara signifikan mempengaruhi konsumsi rokok, pembelian album, karaoke, dan bioskop. Sementara spiritualitas hanya memiliki hubungan yang negatif dan signifikan pada jumlah pembelian album. Implikasinya bahwa memeberian pemahaman yang baik tentang konsep religiusitas dan spiritualitas yang tepat pada mahasiswa akan menurunkuan jumlah dan frekuensi konsumsi barang syubhat. rokok, menjadi penggemar idol atau pembelian album, karaoke, dan bioskop
ABSTRACT
The aim of this study is to analyze the influence of religiosity and spirituality on syubhat goods cigaretes, karaoke, respondent to be fans of idol or purchase album, and cinemas consumption. This study uses observation of 262 students majoring in accounting, management, economics, Islamic economics, and Islamic business at the Faculty of Economics and Business, Universitas Indonesia. The model of this study used logistic regression, and ordinary last square OLS. The results of this study proved that religiosity have significant influence on cigarette, purchase album, kareoke, and cinemas consumption. Furthermore, spirituality also have significant influence on respondents purchase album. The implication of this study, which give good comprehension for students will reduced volume or frequency syubhat goods cigaretes, karaoke, respondent to be fans of idol or purchase album, and cinemas consumption.