Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdamedia); computer (rdamedia)
Carrier Type volume (rdacarrier); computer (rdacarrier)
Physical Description xiv, 183 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
T53235 15-19-240572820 TERSEDIA
No review available for this collection: 20488374
 Abstract
Tesis ini merupakan studi kasus tentang analisis dan dokumentasi sistem informasi kas dengan Unified Modeling Language di Universitas Indonesia. Penelitian ini dilakukan selama kurun waktu Februari-November 2015. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan desain deskriptif. Teknik pengumpulan data menggunakan wawancara, observasi, dan studi literatur. Hasil penelitian menunjukkan bahwa SIMKAS UI memang dibutuhkan organisasi, SIMKAS UI membantu pengendalian internal organisasi, sistem yang baik memerlukan dokumentasi sistem, UML merupakan salah satu alat untuk mendokumentasikan sistem, SIMKAS UI memiliki design interface yang mudah digunakan. Saran dari penelitian ini adalah penambahan help desk (administrator) SIMKAS UI agar pelayanan menjadi lebih cepat, integrasi data base dengan sistem SIPKA dan Oracle, dan diperlukannya penelitian lanjutan untuk melengkapi dokumentasi sistem.
This thesis is a case study about analysis and documentation cash information systems with Unified Modeling Language at the University of Indonesia. The study was conducted during the period from February to November 2015. This research is a qualitative descriptive design. The technique of collecting data using interviews, observation, and literature study. The results show that UI is needed SIMKAS, SIMKAS UI helps internal control organization, a good system requires documentation system, the UML is one tool for documenting system, SIMKAS UI has an easy to use interface design. Suggestions from this study is the addition of a help desk (administrator) SIMKAS UI that services become faster, the integration of data base with Sipka and Oracle systems, and the need for further research to complete the documentation system.