Full Description

Cataloguing Source libUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type computer (rdamedia)
Carrier Type online resource
Physical Description xiv, 107 pages: illustration; appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
S-pdf 14-22-1859165209321144 TERSEDIA
No review available for this collection: 20500396
 Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh pengetahuan-keterampilan dan kepribadian terhadap minat beli konsumen terhadap produk Sensatia Botanicals. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan teknik pengambilan sampel data dengan metode survei. Pada penelitian ini sampel yang diambil dengan metode purposive sampling sebanyak 100 responden, dengan kriteria individu yang berdomisili di wilayah DKI Jakarta berusia 18 tahun ke atas dan tahu tentang Sensatia Botanicals tetapi belum pernah membelinya. Hasil dari Penelitian ini membuktikan bahwa pengetahuan-keterampilan dan kepribadian yang dimiliki oleh responden memiliki pengaruh yang signifikan terhadap minat beli produk Sensatia Botanical. ......This study aims to determine the effect of knowledge-skills and personality on consumer buying interest in Sensatia Botanicals products. This study uses a quantitative approach with data sampling techniques with survey methods. In this study, samples were taken using purposive sampling method as many as 100 respondents, with the criteria of individuals who are domiciled in the DKI Jakarta area aged 18 years and over and knew about Sensatia Botanicals but had never bought one. The results of this study prove that the knowledge-skills and personality possessed by the respondents have a significant influence on buying interest in Sensatia Botanical products.