Full Description

Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text (rdacontent)
Media Type unmediated (rdacontent); computer (rdacontent)
Carrier Type volume (rdacarrier); online resource (rdacarrier)
Physical Description xi, 66 pages : illustrations ; 28 cm. + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
T-pdf 15-22-76661840 TERSEDIA
No review available for this collection: 20523105
 Abstract
Penelitian ini membahas mengenai strategi komunikasi di media sosial oleh restoran pada masa pandemi Covid-19 untuk mengetahui e-WOM pada restoran yang berbentuk cloud kitchen. Penelitian ini dilakukan dengan metode kualitatif yang bersifat deskriptif analitis. Hasil penelitiannya adalah penggunaan influencer berhasil memberikan dampak yang positif untuk e-WOM pada restoran di masa pandemi Covid-19. Kesimpulan dari penelitian ini yaitu pemilihan influencer dapat mempengaruhi terciptanya e-WOM positif dan juga penggunaan content pillars dapat membantu merepresentasikan merek melalui konten yang konsisten. ......This study discusses about communication strategies on social media by restaurants during the Covid-19 pandemic to find out e-WOM in restaurants in the form of cloud kitchen. This research was conducted with a qualitative descriptive analytical method. The result of the research is that the use of influencers has had a positive impact on e-WOM in restaurants during the Covid-19 pandemic. The conclusion of this study is that the selection of influencers can affect the creation of positive e-WOM and also the use of content pillars can help represent brands through consistent content.