Full Description

Physical Description 34 pages : illustration
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI
 
  •  Availability
  •  Digital Files: 1
  •  Review
  •  Cover
  •  Abstract
Call Number Barcode Number Availability
MK-pdf 11-24-73305773 TERSEDIA
No review available for this collection: 9999920550579
 Abstract
Kasus Sumday mengeksplorasi strategi untuk meningkatkan daya saing dalam industri perangkat lunak akuntansi karbon. Dengan meningkatnya permintaan global yang didorong oleh inisiatif pemerintah untuk emisi nol bersih, Sumday, pemain baru dari Australia, menghadapi tantangan signifikan karena pasar yang sangat kompetitif dan memiliki diferensiasi rendah. Makalah ini merekomendasikan pengoptimalan Pemasaran Mesin Pencari (SEM) dan Optimisasi Mesin Pencari (SEO) untuk meningkatkan kesadaran merek serta mengadopsi teknologi mutakhir seperti kecerdasan buatan (AI) dan manajemen dekarbonisasi untuk meningkatkan penawaran layanan. Strategi-strategi ini bertujuan untuk memperkuat kehadiran pasar dan keunggulan kompetitif Sumday. ......The Sumday Case explores strategies to enhance competitiveness in the carbon accounting software industry. With increasing global demand driven by government initiatives for net zero emissions, Sumday, a new player from Australia, faces significant challenges due to the highly competitive and low-differentiated market. The paper recommends optimizing Search Engine Marketing (SEM) and Search Engine Optimization (SEO) to increase brand awareness and adopting cutting-edge technologies such as artificial intelligence (AI) and decarbonization management to improve service offerings. These strategies aim to strengthen Sumday's market presence and competitive advantage.