Ditemukan 72 dokumen yang sesuai dengan query
Harahap, Hasan Albaqir, author
Indonesia merupakan negara yang terdiri dari berbagai agama yang didominasi oleh penduduk beragama Islam. Kehadiran bank syariah di Indonesia menjadi hal yang penting untuk memenuhi kebutuhan layanan perbankan yang sesuai dengan ajaran Islam. Pertumbuhan jumlah nasabah bank syariah yang cukup besar belum mampu memberikan pengaruh yang cukup signifikan terhadap pertumbuhan...
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
S-Pdf
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
H. Junus Jahja, author
Jakarta: Yayasan Haji Karim OEI, 1993
297.4 JUN i
Buku Teks Universitas Indonesia Library
H. Junus Jahja, author
Jakarta: Yayasan Haji Karim OEI, 1999
297.4 JUN p
Buku Teks Universitas Indonesia Library
"This book discusses the understandings of gender and Islam in pesantren and Sufi orders in Indonesia. It contributes to the decolonization of the anthropology of Islam in Indonesia, confronting ideological and intellectual tropes of (neo)-colonialism in two ways. Firstly, it deconstructs categories denying the "authenticity" of Indonesian Islams on the...
New York : Routledge, 2014
297.08 GEN
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Israr Hasan, author
Kuala Lumpur: A.S. Noordeen, 2013
297.197 ISR m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Kinoysan, author
Depok: Lingkar pena, 2008
297.567 7 KIN l
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Emha Ainun Nadjib, 1953-, author
Yogyakarta: Bentang Pustaka, 2017
297.261 EMH k
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Emha Ainun Nadjib, 1953-, author
Yogyakarta: Bentang, 2017
297.261 EMH a
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Emha Ainun Nadjib, 1953-, author
Yogyakarta: Bentang Pustaka, 2017
297.261 EMH m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Anggun Puspita Khoirun Nisa, author
ABSTRAK
Advertising for a philanthropic organizations has a different role compared with advertising for a business entity. It should not only give information about the product or services, but also attract the audiences to perform an act of charitable giving. There are two common appeals in advertising, informational appeals and emotional...
2017
S67883
UI - Skripsi (Membership) Universitas Indonesia Library