::  Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

 
Ditemukan 2145 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Adler, Ronald B. (Ronald Brian), 1946-, author
This work provides a comprehensive analysis of oral communication in business and professional settings. Topics covered include preparing and delivering presentations, interviewing, group problem solving and interpersonal communication...
New York: McGraw-Hill, 2002
658ADLC001
Multimedia  Universitas Indonesia Library
cover
Irma Laksmisari, author
ABSTRAK
Konsumen banyak melihat iklan-iklan di media massa setiap harinya maka konsumen tersebut melindungi dirinya dari serangan begitu banyak iklan dengan lebih mendengarkan teman-temannya atau sumber-sumber lain yag mereka percayai. Oleh sebab itu, WOM merupakan alat promosi yang efektif karena seseorang hanya bisa mengingat 5 sampai 7 iklan saja perhari....
2003
T-Pdf
UI - Tesis (Membership)  Universitas Indonesia Library
cover
Hanna, Michael S., 1939-, author
New York: McGraw-Hill, 1991
658.45 HAN c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Salim Alatas
Communication is a dynamic field and constantly moves in the direction of human civilization. Communication were initially confined to the study of rhetoric and persuasion, in the modern era has been transformed into an interdisciplinary field, that explicitly challenging all forms of conventional boundaries, both theoretically and methodologically. Today, with...
Jakarta: Univ Budi Luhur Jakarta, 2014
384 COM 5:1 (2014)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Communication is developed in our relation to others and in relation to what happens in the social context. It is therefore not neutral but mediates people's relationships and practices. Technological transitions, economical changes, medical advancements, environmental turbulence, political movements and other evolving circumstances influence public values that shape societies. It...
United Kingdom: Emerald, 2017
e20469434
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Communication is developed in our relation to others and in relation to what happens in the social context. It is therefore not neutral but mediates people's relationships and practices. Technological transitions, economical changes, medical advancements, environmental turbulence, political movements and other evolving circumstances influence public values that shape societies. It...
United Kingdom: Emerald, 2017
e20469434
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Kokoh Pribadi, author
[ABSTRAK
Era digital saat ini merubah cara dalam melakukan banyak hal, termasuk dalam berkomunikasi. Keberadaan internet dan Social media memudahkan komunikasi, dan tidak ada lagi batasan waktu dan tempat yang menghalangi kegiatan berkomunikasi. Penyebaran suatu informasi dari satu orang ke orang yang lain dan seterusnya dapat menyebar secara cepat, atau biasa...
2015
T-Pdf
UI - Tesis (Membership)  Universitas Indonesia Library
cover
Tuong-Minh Ly-Le, author
ABSTRAK
Despite the emergence of social media in many aspects of Vietnamese lives, including marketing and promotional activities, Vietnamese organizations have used little social media in their crisis communication efforts. The organizations are hesitant to adopt social media in crisis communication and prefer to use traditional media because of its controllability...
Karawaci Tangerang: Buiness School Universitas Pelita Harapan, 2018
338 DEREMA 13:1 (2018)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Stelly Maria, author
Tumbuh pesatnya Internet inenjadi jaringan global yang menghubungkan puluhan juta orang telah menciptakan kesempatan baru untuk membina hubungan antarpribadi. Tujuan penelitian ini adalah mendapatkan gambaran umum mengenai hubungan antarpribadi yang terjadi melalui komunikasi antarpribadi via Internet dan perbandingannya dengan hubungan antarpribadi yang terjadi melalui komunikasi tatap muka, di kalangan kaum...
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2003
T12456
UI - Tesis (Membership)  Universitas Indonesia Library
cover
Simanungkalit, Romulus, author
Keberhasilan Proses Belajar Mengajar (PBM) di kelas tidak dapat dilepaskan dari penerapan komunikasi yang efektif dan efisen. Oleh karena itu guru sebagai manajer pengambil keputusan dikelas harus mampu memilih dan menerapkan bentuk komunikasi yang tepat agar PBM di kelas berjalan baik dan berhasil guna maksimal. Umumnya guru dikelas menggunakan tiga stimulus...
Depok: Universitas Indonesia, 1996
T-Pdf
UI - Tesis (Membership)  Universitas Indonesia Library