UI - Tesis Open :: Back

UI - Tesis Open :: Back

Analisis persepsi kunsumen terhadap bauran pemasaran dari convenience store: Studi Kasus Toko 7- Eleven di Jakarta = Analysis of consumer perception towards convenience marketing mix. case study: 7 -Eleven in D.K.I. Jakarta

Sihombing, Feris Aldo; Adi Zakaria Afiff, supervisor; Tengku Ezni Balqiah, examiner; Nurdin Sobari, examiner (Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2010)

 Abstract

Perkembangan industri ritel pada tahun-tahun belakangan ini tedihat sangat pesat dan menjanjikan. Hal ini dapat tedihat dari banyaknya pesaing baru di industri ini dan juga semakin banyaknya jumlah toko yang dibnka oleh pemain lama di industri retail. Dalam karya tulis ini akan dilihat mengenai salah satu bentuk ritel yang juga mengalami perkembangan yang signifikan yaitu, industri convenience store. Convenience store adalah toko pengecer yang menjual jenis item prodok yang terbatas, bertempat di tempat yang nyaman dan jam bnka panjang. Dengan semalcin banynknya bennunculan convenience store baru tentunya memicu ketstnya persaingan di industri ini. salah satu pesaing baru dalam industri ini adalah 7-Eleven. Di tengah persalngan yang ketat, 7-Eleven barus mampu mendapatkan knnsumen ada dapat benahan di industri ini, dengan memahami perilnkn lmnsumen dalam melakukan keputusan berbelanja di sebuah convenience store memungkinkan sebuah convenience store untuk berada di industri ini dalam waktu yang cukup lama. Dari penelitian ini diketahui bahwa konsumen mementingkan atribut-alribut untuk melakukan kegiatan berbelanja di convenience store; Kebersihan area toko, Harga-barga produk yang kompetitif, Pelayanan pelanggan, Kemudahan dalam melaknkan pembayaran, Area toko yang luas untuk beraktivitas, Kenyamanan tata ruang toko, Lokasi toko mudah dicapai.

The development of retail industry in these few years bas been quite profound and promising as well. All of these can be seen by the amount of new competitors in the industry and also the increasing numbers of new outlets owned by pre-existing competitors in the industry. This thesis will analyze another form of retail, which also have a significant improvement, convenience store. Convenience store is a retail shop that seUs selected items, located in a comfortable area and open in a long hours. A long side with the increasing numbers of convenience store it also trigger a tight competition in this industry. One of the latest competitor is 7-Eleven in a more rigorous competition 7-Eleven must be able to obla.in consumers to survive in the industry. By understanding consumer behavior in deciding consumption in a convenience store, enabling a new competitors to sustain in the industry for a long period of lime. This thesis acknowledge a certain amount of important attributes, which consumers use to help them decide whether they should buy in a certain in convenience store or not. These are those important attributes ; store cleanliness, competitive price of product customer services, convenience in making payment, spacious shop area for doing activities, convenience store layout, easy aeees ro the shop.

 Digital Files: 1

 Metadata

Collection Type : UI - Tesis Open
Call Number : T31638
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Additional entry-Corporate name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2010
Cataloguing Source LibUI ind rda
Content Type text
Media Type unmediated ; computer
Carrier Type volume ; online resource
Physical Description xv, 100 pages : illustration ; 30 cm. + Appendix
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
T31638 15-19-055466940 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20340297
Cover