UI - Tesis Membership :: Back

UI - Tesis Membership :: Back

Strategi untuk meningkatkan umkm melalui penetrasi pasar dan pengembangan produk, studi kasus : MOGO = Strategies to improve msme through market penetration and product development case study : MOGO

Henry Hidayat Hasan Liwe; Pradana Sugarda, supervisor; Hanrozan Haznam, supervisor; Putri Mega Desiana, examiner (Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2016)

 Abstract

Tesis ini membahas mengenai kegiatan business coaching yang dilakukan oleh penulis dan UMKM MOGO, UMKM yang memproduksi dan menjual makanan ringan seperti puding dan kolang-kaling. Tujuan dari tesis ini adalah untuk meningkatkan kondisi UMKM melalui penetrasi pasar, seperti memperkenalkan dan mengiklankan produk UMKM di pasar secara agresif, dan pengembangan produk, dengan cara memanfaatkan kapabilitas MOGO untuk menciptakan produk baru.

The thesis discusses about business coaching conducted by Author and MOGO, MSME that produce and sell snacks such as pudding and kolang-kaling. The goals of this thesis is to improve MSME condition through market penetration, by aggressively introduce and advertise the product to the market, and product development, by utilizing MOGO's capability to innovate new products

 Digital Files: 1

Shelf
 T-Henry Hidayat Hasan Liwe.pdf :: Download

LOGIN required

 Metadata

Collection Type : UI - Tesis Membership
Call Number : T-Pdf
Main entry-Personal name :
Additional entry-Personal name :
Additional entry-Corporate name :
Study Program :
Subject :
Publishing : Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2016
Cataloguing Source LibUI eng rda
Content Type text
Media Type computer
Carrier Type online resource
Physical Description xiv, 92 pages : illustration ; 28 cm + appendix
Concise Text
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
  • Availability
  • Review
  • Cover
Call Number Barcode Number Availability
T-Pdf 15-18-023393229 TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20434058
Cover