Hasil Pencarian  ::  Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 45 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Hillsdale, N.J: Lawrence Erlbaum Associates, 1985
370.162 THI
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Pillow, Bradford H., author
Children’s discovery of the active mind organizes empirical literature concerning the development of children’s knowledge of cognitive activities from early childhood to adolescence and presents a conceptual framework that integrates children’s introspective activities with social influences on development. Bringing together theoretical and empirical work from developmental, cognitive, and social...
New York: Springer, 2012
e20410707
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Piaget, Jean, author
London: Routledge, 1952
136.745 PIA c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2002
401.93 LAN
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Rosdiana Setyaningrum, author
ABSTRAK
Salah satu masalah yang tampaknya dari dahulu sampai sekarang tetap menjadi perhatian dunia adalah masalah perkembangan anak. Masalah ini mendapat perhatlan yang begitu besar karena, anak adalah penerus dari apa yang kita keijakan saat ini. Salah satu syarat yang dibutuhkan anak agar dapat menjadi penerus yang bermutu adalah memiliki tingkah laku adaptif yang balk. Heber,...
1997
S2740
UI - Skripsi (Membership)  Universitas Indonesia Library
cover
Bjorklund, David F., author
Singapore : Wadsworth and Cengage Learning, 2012
155.413 BJO c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Cambridge, UK: B. Blackwell,, 1991
155.413 MCS c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Hoskyn, Maureen, author
Childrens development of executive functions and the impact of these cognitive processes on childrens lives from the preschool to the upper elementary school years are reviewed in light of current research findings. Chapters in Part One of the text discuss prefrontal brain networks affiliated with executive functions; issues that concern...
Oxford: Oxford University Press, 2017
e20470553
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Vitri Mardiati, author
ABSTRACT
Kemampuan kognitif yang dimiliki kanak-kanak madya sudah jauh lebih kompleks dibandingkan anak usia prasekolah, namun belum mencapai kemampuan kognitif di usia remaja. Menurut teori perkembangan kognitif Piaget kanak-kanak madya telah masuk dalam tahap perkembangan concrete operational. Pada tahap ini anak sudah mampu membuat penalaran pada konsep konkret, salah satunya adalah...
2018
S-Pdf
UI - Skripsi (Membership)  Universitas Indonesia Library
cover
Cohen, David
New York: Routledge Press, 2002
155.413 COH h
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5   >>