Ditemukan 6864 dokumen yang sesuai dengan query
Purpura, James E.
New York: Cambridge University Press, 2005
415 PUR a
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Tucker, T.G.
London: Macmillan, 1923
425 TUC e
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Maftuchah Jusuf
Jakarta: N.V. Harapan Masa, 1962
425 MAF s
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Ur, Penny
Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1988
428.007 PEN g
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Warner, Patricia K.
New York: MacGraw-Hill, 1990
428.2 WER i II
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
McKay, Sandra Lee
New York: Routledge, 2016
420 MCK t
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Yeon, Jaehoon
"Korean: A Comprehensive Grammar is a complete reference guide to Korean grammar. It presents a thorough yet accessible overview of the language, concentrating on the real patterns of use in modern Korean. The book moves from the alphabet and pronunciation through morphology and word classes to a detailed analysis of sentence structures and semantic features such as aspect, tense, speech styles and negation. Avoiding complex grammatical terminology, the Grammar provides practical information regarding how these grammatical patterns are used in real-world conversation. Through the provision of realistic and lively examples, the book presents readers with Korean grammatical patterns in context."
London ; New York: Routledge, 2011
495.782 YEO k
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Rinvolucri, Mario
Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2006
428.007 RIN m
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Harry Purnama
"
ABSTRAKPenelitian ini bertujuan membuat skema penilaian untuk kelas menulis tingkat madya di lembaga pengajaran bahasa Indonesia untuk penutur asing. Skema penilaian yang coba dibuat adalah yang praktis digunakan dan menghasilkan penilaian yang andal. Skema dirancang dengan menggunakan langkah-langkah penyusunan skema penilaian yang dikemukakan oleh Mertler (2001). Pengujian skema penilaian dilakukan dengan bantuan tiga partisipan yang menilai tulisan yang sama. Sampel untuk pengujian skema penilaian diambil dari hasil ujian tengah semester dan ujian akhir semester dari enam kelas menulis bahasa Indonesia untuk orang asing tingkat madya periode Januari-Mei 2011. Data dari hasil penilaian itu kemudian dianalisis menggunakan ANOVA. Hasil dari pengujian skema penilaian menunjukkan bahwa skema penilaian ini lebih cocok digunakan untuk menilai esai daripada menilai tulisan yang hanya terdiri dari satu paragraf.
ABSTRACTThe purpose of this study is to create a marking scheme for an intermediate writing class in Indonesian languages learning institution for foreign speakers. The marking scheme that I try to create is the one that is easy to use and yield reliable scores. This marking scheme is created by following the procedures proposed by Mertler (2001). The testing of this marking scheme is carried out by involving three teachers who assess the same writing. The samples for this marking scheme?s testing was taken from the mid semester tests and final semester tests from six intermediate level writing classes in the period of January-May 2011. Afterwards, data from this test were analyzed using ANOVA. The findings show that this marking scheme is more suitable to assess essays rather than assess one paragraph."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2012
T31485
UI - Tesis Open Universitas Indonesia Library
Djamaluddin Darwis
Jakarta : RajaGrafindo Persada, 1999
420 DJA e
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library