Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 126377 dokumen yang sesuai dengan query
cover
cover
AB Susanto
Jakarta: Erlangga, 2014
658.401 SUS m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Freeman, R. Edward
Jakarta: Pustaka Binaman Pressindo, 1985
658.401 2 FRE s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Mulyadi
Jakarta: Salemba Empat , 2001
658.401 2 MUL b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Pearce, John A.
Jakarta : Salemba Empat, 2011
658.401 2 PEA st (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Setiawan Hari Purnomo
Jakarta: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, 1996
658.401 2 SET m (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Poli, W.I.M.
Surabaya: Brilian Internasional, 2011
658.401 2 POL m (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Apung Sumengkar
"Era keemasan ekonomi industri telah berakhir, saat ini dunia bisnis global sedang memasuki era ekonomi informasi. Di era ekonomi industri, perusahaan yang dapat memenangkan persaingan ialah perusahaan yang memiliki modal tangible (berwujud) yang paling optimal. Di era ekonomi informasi, perusahaan yang akan memenangkan persaingan bisnis ialah perusahaan yang memiliki modal intangible (tidak berwujud), yaitu pengetahuan, paling optimal.
Selain itu, dampak langsung dari era ekonomi informasi, ialah meningkatnya jumlah informasi dan pengetahuan yang dikuasai oleh masyarakat. Hal ini menyebabkan konsumen memiliki banyak sekali pilihan produl/jasa dari berbagai macam perusahaan diseiuruh dunia. Konsumen saat ini memiliki power yang sangat besar jika dibandingkan dengan konsumen pada era sebelumnya. Konsumen saat ini dapat membandingkan produk/jasa yang dikeluarkan oleh satu perusahaan dengan perusahaan lainnya, sehingga mereka dapat memilih produk yang paling optimal menurut mereka. Hal ini menyebabkan iklim persaingan bisnis saat ini sangatlah ketat, karena tiap perusahaan berlomba-lomba untuk memberikan produk/jasa yang optimal agar konsumen terus membeli produk/jasa mereka.
Fenomena yang sama juga terjadi di industri konsultan. Sebuah perusahaan konsultan dituntut untuk terus menciptakan dan menguasai pengetahuan-pengetahuan baru agar dapat mempertahankan klien mereka. Oleh karena itu, diperlukan sebuah sistem manajemen pengetahuan yang dapat membantu perusahaan untuk dapat menciptakan dan menguasai pengetahuan baru.
Skripsi ini membahas mengenai proses perancangan sistem manajemen pengetahuan. Skripsi ini dimulai dengan mengumpulkan data mengenai strategi bisnis dan posisi penguasaan pengetahuan perusahaan melalui kuesioner. Lalu kemudian dilakukan proses analisis infrastruktur pendukung untuk mengetahui kesiapan perusahaan dalam menerapkan sistem manajemen pengelahuan dilihat dari infrastruktur yang mereka miliki. Setelah itu, dilakukan proses identifikasi proses bisnis, aset pengetahuan dan dokumen yang ada untuk kemudian dirancang proses bisnis dan infrastruktur yang dapat mendukung berjalannya sistem manajemen pengetahuan. Hasil pengolahan data kemudian dianalisis. Hasil akhir dari skripsi ini adalah berupa usulan rancangan sistem manajemen pengetahuan Metodologi perancangan sistem manajemen pengetahuan yang dilakukan menggunakan metodologi yang dikembangkan oleh Amrit Tiwanna.

The golden age of industrial economy had come to an end. Today our global business environment is entering a new era, infonnation economy era. In the industrial economy, companies that won the competition are companies that have an unlimited capital of tangible assets. But, in the information economy era, companies that will win the competition are companies that have unlimited capital of intangible assets or knowledge.
Besides that, a direct impact of this era, is the increasing amount of information and knowledge of the society. This phenomenon will also cause the consumer to have so many option of products/services. This kind of consumer will have greater power if compared by the consumer in the last era. Consumer nowadays can directly compare productslservices that produced by this company with the products/services produced by another compay, so that they can choose the right product according to their needs This situation will cause a very competitive business environment, because every company will struggle to produce the best products/services to make the consumer buy their products/services.
The same phenomenon also happens in the consultancy industry. To retain their client, a consultant company is obliged to continually create and master new knowledge. Because of that, this kind of company need a new management system that can help the company to continually create and master new knowledge.
This linal paper is about the design process of a knowledge management system. This script start by compiling data about the company?s business strategy and their position on mastering knowledge. Then, an analysis process on the existing infratsructure is conducted to identify the readiness of the company to conduct this knowledge management system. After that, an identification process on business process, knowledge assets and document assets are conducted. So that a knowledge management system can be designed. The result for this paper are a recommendation of knowledge management process for the company. The methodology used in this paper are the methodology developed by Amrit Tiwanna.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2005
S50122
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Zulfadil
"The purpose of this research was to analyze the influence of strategic management practice on the intrapreneurship intensity and its impact on the co-operative performance; a survey at the secondary co-operative of Koperasi Pegawai Republik Indonesia (KP-RI) in Indonesia. The method of research used was explanatory. This method tested the hypothesis about cause and effect among the variables researched. The subject of this research was secondary co-operative KP-RI in Indonesia, They are GKP-RI/PKP-RI province and PKP-RI regency. The population of this research was 204 co-operative. The sample sizes were 102, and were selected based on the simple random sampling. This research has found some important findings. First, strategic management implementation significantly influenced intrapreneurship intensity as of 64%. Secondly, strategic management practice did not significantly influenced the co-operative performance. Its direct influence was only 0,01 %. However, the total influence of strategic management on the co-operative performance was 33%. Thirdly, intrapreneurship intensity significantly influenced the co-operative performance as of 52%. Fourth, strategic management practice and intrapreneurship simultaneously significantly influenced the co-operative performance as of 53%. Based on these findings, it is suggested for the GKP-RI and PKP-RI to conduct management training. This is to enable them to implement the strategic management consistently, which further develop the co-operative intrapreneurship intensity and performance."
2006
MUIN-XXXV-9-Sept2006-25
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Deddie Kurniawan
"PT X merupakan perusahaan yang bergerak di bidang pembangkit tenaga listrik, perusahaan ini menyuplai tenaga listriknya pada PT PLN (Persero). Sejak PT X merubah visi dan misi perusahaan, visi perusahaan sekarang adalah menjadi pcrusahaan publik dengan kinerja berkelas dunia dan bersahabat dengan lingkungan. PT X membutuhkan sebuah metode pendekatan baru untuk mencapai visi yang dicanangkan perusahaan ini. Dan salah satu alat bantu yang paling sesuai untuk mendapatkan strategi-strategi yang tepat untuk PT X adalah dengan menggunakan manajemen strategi.
Dalam tulisan ini akan dijelaskan kerangka yang dipergunakan dalam merancang fonnulasi strategi dengan pendekatan manajemen strategi oleh PT X. Kerangka strategi ini mengintegrasikan tiga buah alat bantu manajemen strategi dengan kriteria bisnis 2004 untuk kesempumaan kinerja yang diadaptasi dari Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA) untuk pengembangan strategi pada perusahaan pembangkit tenaga listrik.
Metodologi yang dipergunakan untuk menyusun kerangka manajemen strategi adalah mengkombinasikan matriks SWOT dengan balanced scorecard.

PT X major business is in power industry. They provide electricity for PT PLN (Persero). Since they changed their vision and mission-their vision now is to become public company with world class performance and friendly with environment. PT X need a whole new different approach to achieve this vision. And one of the most powerful tools to get appropriate strategies for PT X is by using strategic management.
This paper describes the framework employed in strategy formulation using strategic management by the PT X. The proposed framework integrates three widely used business management strategic tools together with the business criteria 2004 for performance excel1ence adopted from the Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA) for strategy development in power plant business.
The methodology of the proposed framework used is to conjoin the SWOT matrix with the balanced scorecard (BSc), identifying the four critical successful perspectives. Then the next step is to analyze and establish priority the MBNQA business criteria 2004 for business perfonnance excellence using quality function deployment (QFD) methodology.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2004
S48502
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>