Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 7176 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ersha Dessireeadjani
"BAB 1 Analisis Situasi. Perempuan dimombardir dengan konsep perempuan ideal dan cantik yang dikonstruksi oleh media massa. Hasil studi pustaka menunjukan banyak perempuan yang berusaha berlebihan sampai merugikan diri sendiri demi mendapatkan tubuh ideal tersebut. Maka dari itu, penulis tertarik memproduksi web series yang menginspirasi perempuan untuk mencintai diri sendiri bagaimana pun kondisinya.
BAB 2 Manfaat dan Tujuan Pengembangan Prototipe. Manfaat web series ini adalah sumber edukasi mengenai konsep kecantikan perempuan yang dibentuk media massa dan sumber pencerahan bagi perempuan yang telah terjerat stereotipe perempuan ideal. Web series ini bertujuan untuk memberikan perspektif baru dan media persuasi untuk menghargai dan mencintai diri sendiri.
BAB 3 Prototipe yang dikembangkan. Web series ini memiliki 10 episode dengan genre drama dan berdurasi 5-6 menit. Web series ini bercerita mengenai seorang mahasiswi bernama Gitta yang berprestasi di bidang tarik suara, akademis, dan kegiatan mahasiswa. Akan tetapi, dengan semua kelebihannya Gitta masih merasa kurang karena badannya yang gemuk. Akhirnya Gitta melakukan usaha yang merugikan diri sendiri untuk menurunkan berat badan secara berlebihan.
BAB 4 Evaluasi. Evaluasi akan dilakukan meliputi media pre-test dengan metode mini theater dan focus group discussion FGD dan evaluasi program dengan Youtube Analytics dan FGD. BAB 5AnggaranRealisasi pembuatan prototipe 3 episode web series adalah sebesar Rp.381.300. Anggaran produksi web series 10 episode adalah sebesar Rp.111.375.000 dan rencana pemasukan sebasar Rp.181.917.200 dari iklan dan Youtube. Pendapatan bersih berjumlah Rp.69.942.200 setelah dikurangi Rp.600.000 sebagai biaya evaluasi.

BAB 1 Situation Analysis. Women are bombarded with the concept of ideal and beautiful woman, which is constructed by mass media. Researches have shown many women attempt excessively, until harming themselves, to have that ideal body. Therefore, the author wants to produce a web series which can become an inspiration for women to love themselves regardless of their condition.
BAB 2 Benefits and Goals of Prototype Development. Benefits of this web series is to be an educational source about woman beauty concept which is constructed by mass media and enlightenment for women who are consumed by ideal woman stereotype. The goals are to give new perspective and to persuade women to love themselves.
BAB 3 Developed Prototype. This web series has 10 episodes with drama genre and has 5 6 minutes duration. This web series narrates a story about a student named Gitta who is good at singing, smart academically, and good at student activities. However, she does not feel confident about herself because she is fat. Therefore, she attempts excessively to reduce her weight until she harms herself.
BAB 4 Evaluation. Evaluation will be conducted through media pre test with mini theater, YouTube Analytics, and focus group discussion.BAB 5Budgeting The budget for production of 3 episodes prototype which has been executed is Rp. 381.300. The budget for producing 10 episodes is Rp.111.375.000 and there rsquo s a plan to gain income from advertisement and YouTube. The net income will be Rp.69.917.200, after Rp.600.000 total expense for evaluation budget.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Ayu Henidar Mulyara
"ABSTRAK
Analisis Situasi: Generasi milenial dikenal dengan banyak stigma negatif. Namun, sebenarnya banyak karakteristik milenial yang dapat mempengaruhi kualitas negara dan bangsa Indonesia. Salah satunya adalah kreativitas. Maka dari itu, penulis tertarik memproduksi web series mengenai proses kreativitas generasi tersebut untuk menggapai apa yang mereka inginkan, berfokus pada bidang wirausaha kuliner. Manfaat dan Tujuan Pengembangan Prototipe: Manfaatnya untuk memberikan alternatif hiburan kepada khalayak yang ingin disasar serta memberi edukasi kepada generasi milenial akan pentingnya peranan mereka pada perkembangan ekonomi kreatif. Bertujuan memberikan inspirasi untuk percaya diri dan terus mengembangkan minat dan bakat. Prototipe yang Dikembangkan: Web series ini memiliki 10 episode dengan genre drama komedi berdurasi 3 - 7 menit. Bercerita mengenai anak muda bernama Caca, Sarah dan Dewi yang memiliki semangat tinggi untuk berjuang dalam mencapai apa yang mereka suka untuk kehidupan mereka yang lebih baik. Evaluasi: Evaluasi pretest menggunakan metode mini-theater dan focus group discussion FGD serta youtube analytics. Anggaran: Realisasi anggaran terhadap 3 episode prototipe web series ini sebesar Rp. 520.000. Untuk Rancangan Anggaran 10 episode sebesar Rp. 76.100.000 dan rencana pemasukan sebesar Rp. 124.950.000. Pendapatan yang didapat dengan total Rp. 48.850.000.

ABSTRACT
Situation Analysis: Millennial generations are known for many negative stigma. However, in fact many millennial rsquo s characteristics can affect the quality of the country and the nation of Indonesia. One of them is creativity. Therefore, the author is interested in producing web series about the creativity of these generation to achieve what they want, focusing on the field of culinary entrepreneurship. Benefits and Purpose of Prototype: DevelopmentIts benefits to provide an alternative entertainment to the audience who want to target and to educate millennials the importance of their role in the development of creative economy. Aims to inspire confidence and continue to develop interests and talents. Developed Prototype: This Web series has 10 episodes with a 3 7 minutes comedy skit genre. Tells the story of a young man named Caca, Sarah and Dewi who have a high spirit to struggle to achieve what they like for their better lives. Evaluation: The pretest evaluation uses mini theater and focus group discussion FGD also Youtube analytics methods. Budgeting: Budget realization of 3 episodes prototype web series is Rp 520,000. For a10 episode Budget Plan of Rp 76.100.000 and income plan of Rp 124,950,000. Revenue earned for a total of Rp 48.850.000. "
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Monica Fransiska
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2019
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Annisa Adliya Rifai
"Isu kesehatan mental di Indonesia masih dikelilingi oleh banyak stigma negatif. Padahal angka prevalensi gangguan mental ringan cukup banyak, terutama pada kelompok usia 18-25 tahun. Oleh karena itu, penulis ingin membuat tayangan terkait kesehatan mental, yang sesuai dengan prefensi khalayak sasaran.

Mental health issues in Indonesia, up until now, are still being surrounded by some disabling stigma. While the prevalence number of the moderate mental disorder in the age group of 18-25 years old, is quite high. Therefore, the writer wants to create an audiovisual product related to mental health to help tackle this issue, which will also be adjusted to the targeted audience rsquo;s preferences."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2018
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Ruth Vidyadanu Sekarpratiwi
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2019
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Riris Endah Respati
"RINGKASAN EKSEKUTIF
Bab 1 Analisis Situasi
Pomade adalah minyak rambut pria yang berfungsi untuk merapikan dan mengilapkan rambut. Walaupun tidak terjadi pada semua pengguna pomade, tetapi pomade berpotensi menyebabkan jerawat pomade. Maka dari itu, penulis ingin mengedukasi pengguna pomade pemula melalui sebuah drama web series, agar pemahaman mereka mengenai pomade menjadi lebih mendalam, dengan cara yang mudah dimengerti.
Bab 2 Manfaat dan Tujuan Pengembangan Pilot
Manfaat utama pengembangan pilot adalah untuk memberikan tayangan alternatif baru bertemakan pomade yang dapat diakses kapan saja. Tujuan utama pengembangan pilot adalah untuk memperkenalkan apa itu pomade dan membantu menggambarkan bagaimana hal positif dan negatif dari penggunaan pomade bagi pengguna pomade pemula.
Bagian 3 Pilot yang Dikembangkan
Pilot ini berjudul ?Pomateur? yang menceritakan tentang Diki, seorang pengguna pomade yang memiliki teman bernama Sigit yang ingin mengenal apa itu pomade.
Bagian 4 Evaluasi
Pre-test media dilakukan dengan cara menyebarkan kuesioner.
Bagian 5 Anggaran
Anggaran yang digunakan dalam pembuatan pilot adalah Rp 4.356.000,00. Rencana anggaran untuk penerbitan produksi media adalah Rp 44.385.000,00. Sedangkan anggaran untuk evaluasi adalah sebesar Rp 600.000,00.

EXECUTIVE SUMMARY
Chapter 1 Situation Analysis
Hair pomade is a men hair dressing product that help to control hair and give shiny effect on hair. Although it does not happen to all pomade users, but pomade could potentially cause pomade acne. Therefore, the writer want to educate the novice or amateur pomade user along with this web series drama, so they can understand about pomade easily.
Chapter 2 The Benefit and Goal of Program
The main benefit of this pilot program is to offer a new and fresh alternative show which is focused on pomade and can be accessed at any time through the internet. The main goal is to introduce what is pomade and inform about the positive and negative side of pomade for pomade amateur user.
Chapter 3 Developed Pilot
The title for this pilot program is ?Pomateur?. It is a story of Diki who has a friend named Sigit that is curious about pomade.
Chapter 4 Evaluation
Pre-test media was done by using questionnaire.
Chapter 5 Budget
In producing the pilot program, the total budgetcosts is Rp 4.356.000,00. As for the budget plan for the issuance of media production is Rp 44.385.000,00. The total budget for the evaluation costs Rp 600.000,00.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
TA-PDF
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Nirinda Niatiansya
"RINGKASAN EKSEKUTIF
BAGIAN 1
Analisis Situasi: Di antara banyaknya jenis kendaraan modern, masih banyak orang yang lebih memilih untuk mengendarai kendaraan klasik. Para pemilik kendaraan tersebut membentuk komunitas-komunitas yang tersebar di seluruh Indonesia. Sayangnya, belum ada program otomotif di televisi yang secara khusus membahas tentang kendaraan klasik. Hasil riset menunjukkan bahwa para pemilik kendaraan klasik menginginkan sebuah program yang secara khusus menghadirkan tips seputar perawatan kendaraan klasik. Riset juga menunjukkan bahwa target khalayak telah terbiasa dengan aktivitas mencari informasi di internet. Maka dari itu, penulis ingin membuat sebuah program web series khusus kendaraan klasik.
BAGIAN 2
Manfaat dan Tujuan Program: Manfaat utama dari program ini adalah untuk memberikan informasi seputar kendaraan klasik kepada para penggemar kendaraan klasik. Sedangkan tujuan utama program adalah untuk memenuhi kebutuhan para pemilik kendaraan klasik terhadap informasi seputar kendaraan mereka yang selama ini belum dapat terpenuhi oleh program otomotif di televisi.
BAGIAN 3
Episode Pilot yang Dikembangkan: Episode yang dikembangkan adalah sebuah web series seputar kendaraan klasik dengan format instruksional yang dipadukan dengan drama. Program ini akan menghadirkan tips perawatan kendaraan klasik dan juga akan menampilkan komunitas kendaraan klasik tersebut. Tokoh utama dari program ini adalah Rico, seorang anak muda yang ingin memiliki kendaraan klasik namun hanya untuk bergaya saja dan tidak memahami cara perawatannya.
BAGIAN 4
Evaluasi: Pre-test dilakukan dengan survey online, FGD dengan empat orang anggota komunitas vespa, dan riset pustaka. Sedangkan untuk evaluasi akan menggunakan Google Analytics dan FGD dengan delapan orang pemilik kendaraan klasik.
BAGIAN 5
Anggaran: Anggaran untuk pembuatan episode pilot adalah sebesar Rp 550.000,00 dan rencana anggaran penerbitan media adalah sebesar Rp 24.800.000,00 untuk satu musim (8 episode) dengan total perkiraan pendapatan dari iklan di Youtube dan product placement sebesar Rp 10.525.000,00 per episode. Sedangkan rencana anggaran untuk evaluasi sebesar Rp 260.000,00

EXECUTIVE SUMMARY
PART 1
Situation Analysis: Among many different kinds of modern vehicles, there are still a lot of people who prefer the classic ones. They formed communities which spread throughout Indonesia. Unfortunately, there is still not yet an automotive program on television that is especially catered for classic vehicles. The research showed that classic vehicle owners wanted a special program that shows some tips on how to take care of classic vehicles. The research also showed that they are used to the activity of information-seeking on the internet. With regard to the statement above, the writer wishes to create a web series program about classic vehicles.
PART 2
Benefit and Purpose of The Program: The main benefit of this program is to provide information about classic vehicles to those who are fond of them. Whereas the main purpose of this program is to fulfill the needs of classic vehicle owners that has not yet been provided by automotive programs on television.
PART 3
The Developed Pilot Episode: The episode which is produced is a web series program about classic vehicles with instructional format incorporated with drama. This program will provide tips concerning how to take care of a classic vehicle and will also feature the community of classic vehicle owners. The main character of this web series is Rico, a young man who wants to have a classic vehicle but only because he thinks it would seem cool and has no idea how to take care of it.
PART 4
Evaluation: Pre-test was conducted by online survey, focused group discussion with four members of a vespa community, and literature research. The evaluation of this program?s pilot episode will be conducted by using Google Analytics and focused group discussion with eight classic vehicle owners.
PART 5
Budgetting: The production cost of the pilot episode was Rp 550.000,00 and the cost for media publishing is estimated to be Rp 24.800.000,00 for one season (8 episodes). The total estimated revenue from Youtube ads and product placement is Rp 10.525.000,00 per episode while the estimated cost for evaluation is Rp 260.000,00.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Laurensia Irma Saraswati
"Bab 1 Analisis Situasi
Minat berwirausaha pada generasi muda saat ini sedang meningkat. Tayangan bertemakan kewirausahaan sudah mulai banyak bermunculan, namun kebanyakan di TV. Sedangkan, di media internet, dimana generasi muda sangat familiar menggunakannya, belum banyak dijumpai konten lokal bertemakan kewirausahaan. Maka dari itu, penulis menginginkan sebuah program bertemakan kewirausahaan yang berbeda, yaitu web series.
Bab 2 Manfaat dan Tujuan Pengembangan Pilot
Manfaat utama pengembangan pilot adalah untuk memberikan tayangan alternatif baru bertemakan kewirausahaan dan dapat diakses kapan saja. Tujuan utama pengembangan pilot adalah untuk memberikan inspirasi dan membangun motivasi para generasi muda untuk memulai kewirausahaan.
Bagian 3 Pilot yang Dikembangkan
Pilot ini berjudul "Untung Si Bejo" yang menceritakan tentang Bejo, seorang anak kuliahan yang mencari uang untuk mendapatkan uang saku tambahan dengan memulai wirausaha.
Bagian 4 Evaluasi
Pre-test media dilakukan dengan cara riset pustaka, wawancara pakar, dan juga FGD.
Bagian 5 Anggaran
Anggaran yang digunakan dalam pembuatan pilot adalah Rp 1.000.000,00. Rencana anggaran untuk penerbitan produksi media adalah Rp 40.920.000,00. Sedangkan anggaran untuk evaluasi adalah sebesar Rp 300.000,00.

Chapter 1 Situation Analysis
Nowadays the interests in teenpreneurship or entrepreneurship have been rising among the young. A various entrepreneurial topic is widely known and supported, but it is mostly screened on TV. Whereas on the internet, the new media that is commonly used by the young, the entrepreneurial topic tends to involve the locals. Therefore, the author wishes to create an alternatif entrepreneurial program through the form of a web series.
Chapter 2 The Benefit and Goal of Program
The main benefit this pilot program is to offer a new and fresh alternatif show which is focused on teenpreneurship and can be accessed at any time through the internet. As for the aim, it is to inspire and to build motivation for the young to start entrepreneurship so as to support their passions.
Chapter 3 Developed Pilot
The title for this pilot program is“Untung Si Bejo”.It is a story of Bejo, aUniversity student who learns that starting entreperneurship is a good solutiontogetextrapocket money.
Chapter 4 Evaluation
Pre-testmediawas done by using literature research, conducting in depth interviews with various experts, and focus group discussion (FGD).
Chapter 5 Budget
In producing the pilot program, the total budgetcosts Rp1,000,000.00. As for the budget plan for the issuance of media production is Rp40,920,000.00. The total budget for the evaluation costs Rp300,000.00.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
S58765
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Ayu Andria
"[ABSTRAK
BAGIAN SATU ANALISIS SITUASI
Penggemar drama Korea di Indonesia semakin banyak. Tanpa mereka sadari, menonton drama Korea ternyata bisa berdampak positif maupun negatif. Mereka terbiasa menonton drama Korea dengan streaming atau download menggunakan internet. Maka dari itu, akan dibuat program baru web series mengenai perilaku penggemar drama Korea, baik positif dan negatif, yang akan ditayangkan melalui Youtube.com.
BAGIAN DUA MANFAAT DAN TUJUAN PENGEMBANGAN PROTOTIPE
Manfaat utama dari pengembangan prototipe ini adalah memberikan alternatif tayangan baru yang menghibur dan inspiratif mengenai penggemar drama Korea. Tujuannya agar para penggemar drama Korea ini menyadari bahwa menonton drama Korea bisa berdampak positif dan negatif.
BAGIAN TIGA PENGEMBANGAN PROTOTIPE
Program yang dikembangkan adalah tayangan web series dengan formatnya vlog (video blog) yang ditayangkan melalui Youtube. Pilot dari program I am K-Fans ada 2 episode. Episode pertama mengenai Ayu seorang penggemar drama Korea, yang bisa berbahasa Korea karena belajar dari drama Korea. Episode kedua mengenai Ayu yang menceritakan temannya yang menghabiskan waktu untuk menonton drama dan lupa belajar untuk UTSnya.
BAGIAN EMPAT EVALUASI
Pre test akan dilakukan seminggu sebelum program ?I am K-Fans? dirilis dengan melakukan focus group disscussion dengan penggemar drama Korea. Evaluasi akan dilakukan 1 bulan setelah program dirilis dengan melakukan focus group disscussion dan menganalisis performa tayangannya dengan Youtube Analytic.
BAGIAN LIMA ANGGARAN
Anggaran pembuatan protoype adalah Rp 510.000,00. Anggaran rencana penerbitan media per episode adalah Rp 5.335.000,00 dan 1 season (8 episode) adalah Rp 42.845.000,00. Anggaran rencana evaluasi adalah Rp 480.000,00. Prakiraan pendapatan adalah per episode Rp 1.316.460,00 dan 1 season adalah Rp 30.866.680,00.

ABSTRACT
PART ONE
SITUATIONAL ANALYSIS
There is a growing number of Korean drama fan clubs in Indonesia. Either they are aware of the effects of being a fan of K-drama, but watching Korean drama gives both positive and negative effects. Fans are used to watch K-drama via streaming or downloading using internet. Therefore, web series about K-drama fans?s attitude, either positive or negative, will be made and will also be posted on Youtube.
PART TWO
BENEFITS AND PURPOSES OF THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The main benefit of the development of this prototype is to provide an interesting, alternative program about fans of K-drama. The aim is to remind the fans of the positive and negative effects of being a fan of K-drama.
PART THREE
THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The development of prototype is a web series program with a vlog format, that will be aired via Youtube. The pilot of the program called ?I am K-Fans?, there are 2 episodes. The first episode tells story about Ayu, a fan of K-drama, who also could speak Korean language which she learnt from watching K-drama. Second episode tells Ayu who talks about her friend, a fan of K-drama as well, who fails at exams because of her excessive time to watch K-drama.
PART FOUR EVALUATION
Pre test will be held one week before the program ?I am K-fans? is released. Evaluation will be done one month after the program is released by doing focus group discussion and analyzing the performance in the scenes using Youtube Analytic.
PART FIVE BUDGET
The budget for the production of prototype is Rp 510.000,00. The budget for planned issuance of media production for one episode is Rp 5.335.000,00 and for one season (8 episodes) is Rp 42.845.000,00.The budget for planned evaluation is Rp 480.000,00. The estimated income per episode is Rp 1.316.460,00 and thus for one season is Rp 30.866.680,00.;PART ONE
SITUATIONAL ANALYSIS
There is a growing number of Korean drama fan clubs in Indonesia. Either they are aware of the effects of being a fan of K-drama, but watching Korean drama gives both positive and negative effects. Fans are used to watch K-drama via streaming or downloading using internet. Therefore, web series about K-drama fans?s attitude, either positive or negative, will be made and will also be posted on Youtube.
PART TWO
BENEFITS AND PURPOSES OF THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The main benefit of the development of this prototype is to provide an interesting, alternative program about fans of K-drama. The aim is to remind the fans of the positive and negative effects of being a fan of K-drama.
PART THREE
THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The development of prototype is a web series program with a vlog format, that will be aired via Youtube. The pilot of the program called ?I am K-Fans?, there are 2 episodes. The first episode tells story about Ayu, a fan of K-drama, who also could speak Korean language which she learnt from watching K-drama. Second episode tells Ayu who talks about her friend, a fan of K-drama as well, who fails at exams because of her excessive time to watch K-drama.
PART FOUR EVALUATION
Pre test will be held one week before the program ?I am K-fans? is released. Evaluation will be done one month after the program is released by doing focus group discussion and analyzing the performance in the scenes using Youtube Analytic.
PART FIVE BUDGET
The budget for the production of prototype is Rp 510.000,00. The budget for planned issuance of media production for one episode is Rp 5.335.000,00 and for one season (8 episodes) is Rp 42.845.000,00.The budget for planned evaluation is Rp 480.000,00. The estimated income per episode is Rp 1.316.460,00 and thus for one season is Rp 30.866.680,00., PART ONE
SITUATIONAL ANALYSIS
There is a growing number of Korean drama fan clubs in Indonesia. Either they are aware of the effects of being a fan of K-drama, but watching Korean drama gives both positive and negative effects. Fans are used to watch K-drama via streaming or downloading using internet. Therefore, web series about K-drama fans’s attitude, either positive or negative, will be made and will also be posted on Youtube.
PART TWO
BENEFITS AND PURPOSES OF THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The main benefit of the development of this prototype is to provide an interesting, alternative program about fans of K-drama. The aim is to remind the fans of the positive and negative effects of being a fan of K-drama.
PART THREE
THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The development of prototype is a web series program with a vlog format, that will be aired via Youtube. The pilot of the program called “I am K-Fans”, there are 2 episodes. The first episode tells story about Ayu, a fan of K-drama, who also could speak Korean language which she learnt from watching K-drama. Second episode tells Ayu who talks about her friend, a fan of K-drama as well, who fails at exams because of her excessive time to watch K-drama.
PART FOUR EVALUATION
Pre test will be held one week before the program “I am K-fans” is released. Evaluation will be done one month after the program is released by doing focus group discussion and analyzing the performance in the scenes using Youtube Analytic.
PART FIVE BUDGET
The budget for the production of prototype is Rp 510.000,00. The budget for planned issuance of media production for one episode is Rp 5.335.000,00 and for one season (8 episodes) is Rp 42.845.000,00.The budget for planned evaluation is Rp 480.000,00. The estimated income per episode is Rp 1.316.460,00 and thus for one season is Rp 30.866.680,00.]"
2015
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>