Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 3581 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Buntarto
Yogyakarta: Pustaka Baru Press, 2014
621.382 8 BUN t
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Harumi Manik Ayu Yamin
"[ABSTRAK
Tesis ini membahas perbandingan efek penggunaan video dan audio dalam pengajaran kemahiran ceramah untuk mahasiswa Program Studi Inggris.Penelitian ini adalah penelitian kombinasi kuantitatif dan kualitatif dengan desain penelitian eksperimental.Hasil penelitian menunjukkan bahwa tidak ada perbedaan siginifikan antara hasil tes kemahiran menyimak kelas yang diajar dengan video dan hasil tes kemahiran menyimak kelas yang diajar dengan audio. Penggunaan video juga terbukti tidak memiliki efek yang signifikan terhadap hasil tes murid yang memiliki gaya pembelajaran visual. Walau demikian, hasil kuesioner dan wawancara membuktikan motivasi dan kepercayaan murid yang tinggi terhadap penggunaan video sehingga peneliti merekomendasikan penggunaan video dan audio sebagai media ajar.

ABSTRACT
This study examines the effects of the use of video and audio texts in listening to lecture classes for English Study Program Students. The method used was mixed method with experimental design. The study shows there was no significant difference between the listening test results of students using videos and those using audio texts. Furthermore, in terms of test results, students with visual learning styles using videos did not differ significantly from visual students using audio texts. Nevertheless, questionnaire and interview data suggest that students preferred videos to audio texts, so teachers should use both video and audio texts;This study examines the effects of the use of video and audio texts in listening to lecture classes for English Study Program Students. The method used was mixed method with experimental design. The study shows there was no significant difference between the listening test results of students using videos and those using audio texts. Furthermore, in terms of test results, students with visual learning styles using videos did not differ significantly from visual students using audio texts. Nevertheless, questionnaire and interview data suggest that students preferred videos to audio texts, so teachers should use both video and audio texts, This study examines the effects of the use of video and audio texts in listening to lecture classes for English Study Program Students. The method used was mixed method with experimental design. The study shows there was no significant difference between the listening test results of students using videos and those using audio texts. Furthermore, in terms of test results, students with visual learning styles using videos did not differ significantly from visual students using audio texts. Nevertheless, questionnaire and interview data suggest that students preferred videos to audio texts, so teachers should use both video and audio texts]"
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan dan Budaya Universitas Indonesia, 2014
T42734
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Agastya Vitadhani
"Kombinasi thumbnail dan judul pada portal berbagi video sangat berguna untuk memberikan gambaran mengenai isi video. Tetapi, terdapat juga thumbnail yang bersifat clickbait yang lebih bertujuan memancing masyarakat untuk menonton video. Bahkan terdapat clickbait thumbnail yang dibuat untuk menyesatkan masyarakat dengan agenda untuk membangun opini tertentu. Untuk membatasi variasi pada dataset permasalahan dipersempit pada clickbait thumbnail yang mengandung ujaran kebencian terhadap dai. Thumbnail yang dipilih sebagai dataset terdiri dari foto satu orang atau lebih dengan disertai teks narasi. Dari thumbnail diperoleh informasi berupa identitas individu dengan menggunakan face recognition dan teks narasi dengan menggunakan optical character recognition. Untuk mengolah teks narasi dari thumbnail dan judul video digunakan teknik analisis sentimen. Dibangun model machine learning dengan data yang diperoleh dari identitas, teks narasi dan judul video dengan menggunakan model SVM. Evaluasi terhadap model machine learning dilakukan dengan validasi silang 5-fold. Evaluasi menghasilkan akurasi 0.968, sensitivitas 0.968, nilai presisi 0.9698 dan F1-Score 0.967.

The combination of thumbnails and titles on video sharing portals is effective for providing an overview of the content of the video. However, there are also clickbait thumbnails that are more intended to lure people into watching the videos. There are even clickbait thumbnails created to mislead the public with an agenda to build a particular opinion. To limit the variation in the dataset the problem was narrowed down to clickbait thumbnails containing hate speech against dai. Thumbnails selected as datasets consist of photos of one or more people accompanied by narrative text. From the thumbnails, information is obtained in the form of individual identities using face recognition and narrative texts using optical character recognition. To process narrative text from thumbnails and video titles, sentiment analysis techniques are used. A machine learning model was built with data obtained from identity, narration text, and video titles using the SVM model. Evaluation of the machine learning model is carried out with 5-fold cross-validation. The evaluation resulted in an accuracy of 0.968, a sensitivity of 0.968, a precision value of 0.9698, and an F1-Score of 0.967"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Lonergan, Jack
Cambridge University Press , 1994
418.007 LON v
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Wilkie, Chris
London: Aslib, 1999
025.81 WIL m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
"This research is based upon the rapid development of mobile communication by the introduction of 3G network : and also the demand of reliable and real time multimedia services, such as video telephony, video conference, and digital television...."
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Solari, Stephen J.
New York: McGraw-Hill , 1997
621.389 7 SOL d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Jakarta : Audiomedia Nusantara Raya, 2008,
Majalah, Jurnal, Buletin  Universitas Indonesia Library
cover
Ramadhan Putra Kurnida
"Kepopuleran musik K-Pop di dunia kini semakin terlihat. Idol-idol K-Pop berlomba untuk memberikan karya terbaik mereka melalui lagu dan juga video musiknya. Video musik dianggap efektif dalam memberikan pengalaman secara audio-visual kepada penontonnya. Oleh karena itu, skripsi ini bertujuan untuk mengkaji faktor apa yang membuat video musik K-Pop dapat bersaing dan diterima oleh masyarakat global yang sebagian besar tidak mengerti bahasa Korea. Untuk itu, studi kasus dilakukan dengan menggunakan salah satu video musik K-Pop berjudul “Shangri-La” dari boy group bernama VIXX. Hasil dari analisis menunjukkan bahwa aspek visual menjadi salah satu faktor yang diutamakan dalam video musik K-Pop. Selain untuk memberikan pengalaman (experience) yang berkesan, aspek visual juga membantu penonton dalam memahami cerita atau narasi yang terkandung dalam lagu. Penemuan hasil kajian ini memperlihatkan bahwa keterkaitan aspek audio dan visual pada video musik “Shangri-La” sudah cukup berhasil dalam menyampaikan narasi lagunya, namun masih terdapat beberapa kelemahan yang menjadikan video musik ini tidak sepopuler video musik lain.

The popularity of K-Pop music in the world is now increasingly visible. K-Pop idols compete to give their best work through songs and music videos. Music videos are considered effective in providing an audio-visual experience to the audience. Therefore, this thesis aims to examine what factors make K-Pop music videos competitive and accepted by the global community, most of whom do not understand Korean. For this reason, a case study was carried out using one of the K-Pop music videos entitled "Shangri-La" from a boy group called VIXX. The results of the analysis show that the visual aspect is one of the priority factors in K-Pop music videos. Apart from providing a memorable experience, the visual aspect also helps the audience understand the story or narrative contained in the song. The findings of this study reveal that the linkage of audio and visual aspects to the music video for "Shangri-La" has been quite successful in conveying the narrative of the song, but there are still several weaknesses that make this music video not as popular as other music videos."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Sinclair, Ian R.
[Place of publication not identified]: PC Publishing, 1992
621.381 5 SIN i
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>