Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 150934 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ety Juwitasari
"Demi melanggengkan keberadaannya di dunia perfilman dunia, Hollywood sebagai medium globalisasi mulai melebarkan sayapnya dengan menggabungkan ide lokal serta ide global sebagai tema dalam film Slumdog Millionaire. Film Slumdog Millionaire karya Danny Boyle mengangkat ide lokal negara India untuk digabungkan dengan ide global. Dengan menggunakan teori global lokal, skripsi ini memiliki hipotesis bahwa terdapat kekuasaan dari budaya global yang pada konteks ini merupakan Amerika (Barat) untuk melakukan komodifikasi terhadap budaya lokal (India). India sebagai negara yang juga terkenal dengan perusahaan perfilmannya bernama Bollywood pasti memiliki stereotip tersendiri dalam membangun karakter-karakternya. Skripsi ini akan membahas bagaimana film Slumdog Millionaire melakukan komodifikasi pada tokoh utama serta latar dalam film.

In order to preserve its existence in international movie world, Hollywood as globalization medium starts spreading their wings by combining local idea and global idea as a theme in Slumdog Millionaire. Slumdog Millionaire, which is directed by Danny Boyle, brings India local idea to be combined with global idea. By using local global theory, this thesis has hypothesis that there is power from global culture, which in this context is America (Western) to commodify India culture. While America has Hollywood as their movie world term, India is known as Bollywood. They surely have their own idea in building each of their character in the movie. This thesis will talk about how Slumdog Millionaire commodifies main character and settings in the movie"
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2013
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Stanley, Thomas J.
Kansas City, Missouri: Andrews McMeel, 2000
305.523 4 STA m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Fransiska Paskah Eka Putri Rivai
"Dalam industri budaya, selalu terdapat pola dan formula yang berulang kemudian membentuk standar dan selera khalayak terhadap produk yang dihasilkan oleh media. Fenomena tersebut terlihat dalam tren program India yang diciptakan oleh saluran ANTV sejak tahun 2013. Saluran ANTV berhasil membangun sebuah industri budaya, di mana program serial India adalah produk dari industri tersebut. ANTV melakukan komodifikasi dalam pemilihan program impor maupun program produksinya sendiri. Komodifikasi dilakukan terhadap isi konten program demi mengikuti pola dalam industri budaya yang telah terstandarisasi. ANTV yang sebelumnya hanya mengimpor program serial India, memutuskan untuk menayangkan program lokal berjudul Malaikat Kecil dari India. Komodifikasi yang dilakukan dalam program ini adalah komodifikasi terhadap konten dan khalayak. Pada segi konten, komodifikasi dilakukan melalui penentuan latar, alur cerita, dan aktor. Sementara komodifikasi khalayak dilakukan dengan mentransformasikan khalayak menjadi suatu komoditas dalam bentuk rating dan share untuk djiual kepada pengiklan untuk mendapatkan keuntungan.

In culture industry, there rsquo s always a repeated pattern and formula that creating audience standard for media products they consume. This phenomenon can be seen in Indian television program trend, started by ANTV since 2013. ANTV has succeeded building a culture industry, which Indian serial program is their main product. ANTV conducted a commodification in either importing or producing their Indian television programs. Content commodification is done to the program in order to follow the pattern of the culture industry standard. After a few years importing Indian serial program, ANTV decided to broadcast a local program called Malaikat Kecil dari India where they did some content and audience commodification. Content commodification can be seen from the the program rsquo s plot, story settings and actor. While audience commodification is done by transforming their audience into a commodity through rating, then sold them to advertisers in order to gain profit.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2016
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Bose, Mihir, 1947-
Stroud : Tempus, 2006
791.430 954 BOS b
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Khilnani, Sunil
London : Hamish Hamilton Ltd, 1997
940.04 KHI i
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Rahman, Harisur
"Rahman's book offers us some rich insights about the workings of cultural hegemony of Bollywood cinema in Bangladesh, not least relating to middle class media consumption practices. This book is a welcomed addition to the literature on film and media studies in the Bangladesh and popular Indian cinema contexts.' -- Professor Rajinder Dudrah, Birmingham City University, UK 'In the world of film scholarship, as in the world(s) of South Asian popular culture, Bollywood has enjoyed a hegemonic position. Rahman's work opens a unique window on the social, political, academic, technological and cultural dynamics of that hegemony. He provides a long-needed voice for Bangaladeshi film culture and film industry.' -- Professor Gregory D Booth, The University of Auckland, New Zealand 'In an engaging and comprehensive manner the book provides an overview of the circulation of Bollywood films in Bangladesh and their impacts on society and culture industry. A must read for anyone interested in exploring the relationship between film consumption, cultural hegemony and social inequality.' -- Professor Kristin Skare Orgeret, Oslo Metropolitan University, Norway This book examines the circulation and viewership of Bollywood films and filmi modernity in Bangladesh. The writer poses a number of fundamental questions: what it means to be a Bangladeshi in South Asia, what it means to be a Bangladeshi fan of Hindi film, and how popular film reflects power relations in South Asia. The writer argues that partition has resulted in India holding hegemonic power over all of South Asia's nation-states at the political, economic, and military levels-a situation that has made possible its cultural hegemony. The book draws on relevant literature from anthropology, sociology, film, media, communication, and cultural studies to explore the concepts of hegemony, circulation, viewership, cultural taste, and South Asian cultural history and politics. Harisur Rahman is Assistant Professor at North South University in Dhaka, Bangladesh. His research interests include Film, Media, Communication and Cultural Studies, Media Anthropology, Business Anthropology, Advertising Research, Material Culture, Globalization, Consumer Culture, Visual Culture, South Asian Media and Cultural Politics"
Cham: Palgrave Macmillan, 2020
791.437 RAH c
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Shresthova, Sangita
New Delhi: Sage, 2011
793.319 SHR i
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Marita Fitriyanti
"ABSTRAK
Skripsi ini bertujuan memahami ide penjara di dalam film sebagai uncanny space. Uncanny merupakan kondisi ketika terkuaknya sesuatu yang tersembunyi. Penguakan tersebut menciptakan kondisi perubahan dari familiar menjadi unfamiliar. Pembahasan mencakup kondisi uncanny di dalam arsitektur maupun di dalam film. Kemudian dilakukan studi kasus melihat representasi penjara di dalam film fiksi The Shawshank Redemption dan Starred Up yang menceritakan kehidupan di dalam penjara. Hasil pengamatan pada studi kasus mengemukakan kualitas-kualitas di dalam film yang merepresentasi ide uncanny tersebut. Dari penelusuran yang dilakukan menunjukkan bagaimana elemen-elemen bekerja di dalam sistem mekanisme yang dapat menciptakan kondisi uncanny. Sehingga kondisi tersebut dapat dipahami lebih lanjut dalam arsitektur.

ABSTRAK
This study aims to understand the idea of prison in the film as an uncanny space. Uncanny is a feeling provoked by the return of the repressed. This revealing of the hidden secret create a transform state from familiar to unfamiliar. The study examines further the conditions uncanny in architecture as well as in the film. It uses case study to find the representation of prison in the fiction film ? The Shawshank Redemption and Starred Up ? which tells of life in a prison. The findings shows the qualities in a film that represents the idea of the uncanny. The searches show how the elements work on mechanic system to create uncanny condition. Therefore, this condition can be more understood in architecture."
2016
S64217
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Philipus Febrian Dermawan
"ABSTRAK
Industri budaya membuat berbagai macam objek dalam hidup menjadi sebuah komoditas Hal ini tidak hanya terjadi pada barang atau budaya tetapi juga pada manusia Jurnal ini akan membahas sebuah film yaitu The Truman Show yang mengkritik industri budaya Film sendiri merupakan sebuah produk industri budaya dan hal yang menarik dari film ini yaitu bagaimana film ini mengkritik industri budaya dalam hal komodifikasi manusia yang terjadi dalam industri entertainment Pesan yang terkandung di dalam film tersebut yaitu pesan anti komodifikasi manusia danbagaimana film tidak hanya murni produk industri tetapi dapat menjadi sebuah bahan kajian Analisis dilakukan melalui sudut pandang teori kritis tentang pengaruh kapitalisme dan industri budaya dalam dunia entertainment.

ABSTRACT
Culture industry has made any kind of objects in life to be a commodity It does not only happen to goods or cultures but also to humanity This article is going to discuss a movie The Truman Show that critizes the culture industry The movie itself is a product of culture industry and what makes it unique is that it critizes the culture industry about human commodification in entertainment industry The message contains in the movie is a message of anti human commodification and how movie is not viewed as a mere industrial product but also a resource for media studies Analysis is done using the critical theory paradigm about the effects of capitalism and culture industry in entertainment industry.
"
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2016
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Rezkita Rasyid
"Utopia hadir sebagai bagian dari ruang imajinasi yang mensimulasikan ruang ideal dengan latar belakang ketidaksempurnaan dalam realita.  Kehadiran utopia dilengkapi dengan heterotopia, sebuah bentuk aktualisasi tempat dengan karakter ideal.  Heterotopia digambarkan sebagai sebuah konsep ruang merujuk pada simulasi utopia dapat termanifestasi sebagai representasi sehingga kehadirannya terlihat nyata. Media film mampu menangkap konsep utopia dan heterotopia, lalu mentranslasikannya dalam bentuk gambar bergerak yang menggambarkan realitas yang beriringan dengan ruang dan waktu.  Kemampuan pada film tersebut kemudian memunculkan simulacra, sebuah situasi saat realitas yang dilihat di media adalah realitas semu.  Akibatnya, perbedaan antara bagian original (asli) dan copy (imitasi) menjadi samar dan batasnya memudar.  Implementasi yang hadir pada film adalah penonton dapat melihat ruang sebagai sebuah realita.  Tujuan studi ini adalah melihat konsep utopia dan heterotopia melalui melalui simulasi dan hubungan original dan copy dalam film The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch, and the Wardrobe.  Film tersebut menghadirkan pada penonton sebuah ruang untuk masuk dan melarikan diri ke dalamnya sebagai sebuah ruang bersifat utopia.  Sehingga dari potensi tersebut, dapat terlihat bahwa peran media sangat besar dalam mencerminkan ide ruang utopia dalam simulacara.

 


Utopia exist as a part of imagination realm that simulated an ideal space with imperfect reality background.  The idea of utopia as an ideal space is also related to heterotopia, a space used to describe the idea of utopia.  Heterotopia can be seen as the physical form of utopia condition.  Utopia can be visualized through film as a media and can manifest the idea of utopia and heterotopia then translate it into a sequence of images that picture reality in different time and space.  The ability of film as a media to present utopia in a space is connected simulacra.  In media, simulacra often showed as a duplication of the reality and people believe what they see instead of the existing facts, or what it’s called as a fake reality.  As a result, the distinction between the original and the copy starts to blur.  The implementation that came with the result is, the viewer could see the space in film as a reality.  Because of the implementation, the purpose of this study is to capture the concept of utopia and heterotopia through the simulation and its relation to the original and the copy.  This study also shows how the media could reflect the idea of utopia in space and heterotopia inside simulacra.  This research leads to how The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch, and the Wardrobe could reflect the idea of utopia within it spaces and how it copies the reality in real world and turns it into a simulation.

 

"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>