Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 166977 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Sihombing, Raja Aldwyn James Napintor
"Adanya kebutuhan dalam pendataan karya ilmiah dosen Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia mendorong SDM Fasilkom Universitas Indonesia untuk melakukan pendataan secara manual dengan melalui layanan indeksasi Scopus dan Google Scholar. Proses pendataan yang dilakukan membutuhkan waktu yang lama dikarenakan pengambilan data untuk setiap karya ilmiah dilakukan secara manual. Kekurangan ini memicu dikembangkannya aplikasi berbasis web arsip data karya ilmiah dosen Fasilkom Universitas Indonesia. Pengembangan aplikasi berbasis web dipilih atas kemudahannya untuk diakses. Aplikasi web yang dikembangkan ini memberikan manfaat praktis untuk mempermudah dan mempercepat proses pengambilan data karya ilmiah dosen Fasilkom UI. Aplikasi web yang dikembangkan dapat melakukan proses pengambilan data dari dua sumber yang berbeda secara bersamaan. Adapun data karya ilmiah yang disimpan ditampilkan sedemikian rupa dalam antarmuka pengguna dengan berbagai fitur sesuai dengan kebutuhan SDM Fasilkom Universitas Indonesia. Aplikasi ini dikembangkan dengan metodologi Scrum mengingat kemampuan adaptasinya yang tinggi untuk menyesuaikan perubahan yang terjadi selama proses pengembangan berlangsung. Performa dan capaian aplikasi dalam memenuhi kebutuhan pengguna diukur melalui evaluasi aplikasi dengan melakukan User Acceptance Testing (UAT) dan uji performa dengan Locust. Hasil dari UAT yang dilakukan menunjukkan keberhasilan dari seluruh test case yang dijalankan. Sehingga dapat disimpulkan bahwa kebutuhan dari dibuatnya aplikasi ini telah tercapai.

The need for organizing the academic works of faculty members at the Faculty of Computer Science, University of Indonesia, has driven the human resources of Fasilkom Universitas Indonesia to manually collect data through the indexing services of Scopus and Google Scholar. The manual data collection process for each academic work consumed a considerable amount of time. To address this drawback, a web-based archive application for academic works of Fasilkom Universitas Indonesia was developed. The choice of a web-based application was driven by its accessibility and practical benefits in facilitating and expediting the process of retrieving academic work data. The developed web application has the capability to retrieve data from both Scopus and Google Scholar simultaneously. The stored scientific work data is presented in a user interface designed with various features tailored to the needs of Fasilkom Universitas Indonesia's human resources. The application was developed using the Scrum methodology, considering its high adaptability to accommodate changes during the development process. The performance and achievements of the application in meeting user requirements were measured through application evaluation, including User Acceptance Testing (UAT) and performance testing using Locust. The results of the conducted UAT demonstrated the successful execution of all test cases. Therefore, it can be concluded that the development of this application has successfully fulfilled the established requirements."
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Calmeryan Jireh
"Adanya kebutuhan dalam pendataan karya ilmiah dosen Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia mendorong SDM Fasilkom Universitas Indonesia untuk melakukan pendataan secara manual dengan melalui layanan indeksasi Scopus dan Google Scholar. Proses pendataan yang dilakukan membutuhkan waktu yang lama dikarenakan pengambilan data untuk setiap karya ilmiah dilakukan secara manual. Kekurangan ini memicu dikembangkannya aplikasi berbasis web arsip data karya ilmiah dosen Fasilkom Universitas Indonesia. Pengembangan aplikasi berbasis web dipilih atas kemudahannya untuk diakses. Aplikasi web yang dikembangkan ini memberikan manfaat praktis untuk mempermudah dan mempercepat proses pengambilan data karya ilmiah dosen Fasilkom UI. Aplikasi web yang dikembangkan dapat melakukan proses pengambilan data dari dua sumber yang berbeda secara bersamaan. Adapun data karya ilmiah yang disimpan ditampilkan sedemikian rupa dalam antarmuka pengguna dengan berbagai fitur sesuai dengan kebutuhan SDM Fasilkom Universitas Indonesia. Aplikasi ini dikembangkan dengan metodologi Scrum mengingat kemampuan adaptasinya yang tinggi untuk menyesuaikan perubahan yang terjadi selama proses pengembangan berlangsung. Performa dan capaian aplikasi dalam memenuhi kebutuhan pengguna diukur melalui evaluasi aplikasi dengan melakukan User Acceptance Testing (UAT) dan uji performa dengan Locust. Hasil dari UAT yang dilakukan menunjukkan keberhasilan dari seluruh test case yang dijalankan. Sehingga dapat disimpulkan bahwa kebutuhan dari dibuatnya aplikasi ini telah tercapai.

The need for organizing the academic works of faculty members at the Faculty of Computer Science, University of Indonesia, has driven the human resources of Fasilkom Universitas Indonesia to manually collect data through the indexing services of Scopus and Google Scholar. The manual data collection process for each academic work consumed a considerable amount of time. To address this drawback, a web-based archive application for academic works of Fasilkom Universitas Indonesia was developed. The choice of a web-based application was driven by its accessibility and practical benefits in facilitating and expediting the process of retrieving academic work data. The developed web application has the capability to retrieve data from both Scopus and Google Scholar simultaneously. The stored scientific work data is presented in a user interface designed with various features tailored to the needs of Fasilkom Universitas Indonesia's human resources. The application was developed using the Scrum methodology, considering its high adaptability to accommodate changes during the development process. The performance and achievements of the application in meeting user requirements were measured through application evaluation, including User Acceptance Testing (UAT) and performance testing using Locust. The results of the conducted UAT demonstrated the successful execution of all test cases. Therefore, it can be concluded that the development of this application has successfully fulfilled the established requirements."
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Mien A. Rifai
Yogyakarta: Gadjah Mada University Press, 1997
499.282 MIE p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Guna Suryo Aji
"Perancangan model 3 Dimensi dari sebuah kampus untuk keperluan visualisasi lokasi dapat dilakukan dengan pemindaian secara 3 dimensi. 3D Gaussian Splatting merupakan teknik pemindaian objek 3 Dimensi menggunakan 3D Gaussian sebagai representasi data volumetric dari proses Structure-from-Motion yang di konversi menjadi splats sebagai representasi objek yang memiliki data warna dan intensitas yang membentuk sebuah citra digital dengan akurasi warna dan posisi, dan detail objek yang tinggi. Untuk melihat render dari 3D Gaussian viewer berbasis web yang dapat menggunakan library ThreeJS. Menggunakan metode 3D Gaussian Splatting sebuah model kampus virtual 3D dapat diciptakan dan dilihat melalui aplikasi web dengan library ThreeJS . Hasil dari pembuatan model 3D Gaussian Splatting tersebut adalah rata-rata waktu training 9,49 menit dan hasil dari pengembangan aplikasi web tersebut menghasilkan rata-rata framerate 111 FPS.

Designing a 3 dimensional model of a campus for location visualization needs can be done using 3 dimensional scanning. 3D Gaussian Splatting is a 3 dimensional scanning technique using 3D Gaussians as a representation of volumetric data from Structure-from-Motion process that is converted into splats as the representation of objects with color and intensity that creates a digital view with high accuration of color, position, and object detail. To see the render of 3D Gaussian Splatting a web based viewer can be used using the ThreeJS library. Using the 3D Gaussian Splatting method a 3D model for virtual campus can be created and viewed using a web application by utilizing ThreeJS library. The result of creating the 3D model using 3D Gaussian Splatting is an average training time of 9,49 minutes and the result of the development of the web based application is an average framerate performance of 111 FPS."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Teguh Budiharso
Yogyakarta: Venus, 2009
808.066 5 TEG p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Novita Dewi
"This paper is to address problems of repeatation and lack of novelty and sophistication in literary as often research as often evident in under graduate and graduate theses in the department of English. Many of them do not go beyond anatomy and taxonomy of text. While attempts are made recently to experiment with various contemporary literature theories or to cross-breed literature with popular culture and media studies, the execution of these projects is yet flawed. It appears that the 'input'(what the student read) and the 'output'(what that write) are equally poor.
This paper suggests that literary research is but a mature recognition and handing of ways of reading and ways of writing. It explores 1) informative reading/writing,2) interpretative reading/writing3) critical reading/writing,and 4) creative reading/writing. Albeit its nature as a 'case study' focusing as it does on research done at the University of Sanata Dharma, Yogyakarta,this paper hopes to contribute to debate about the present shape and future direction of research in literature."
2006
SJIS-2-3-2006-20
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Komaruddin Sastradipoera
Bandung: Kappa-Sigma, 2005
808.066 KOM m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Azis Husein
"Penolakan kandidat ketika mendaftar pekerjaan merupakan hal yang lumrah terjadi. Penolakan yang seringkali tidak disertai dengan alasan, menyebabkan pelamar tidak mengetahui letak kesalahan pada CV mereka. Aplikasi Reviewin dibangun dengan fitur utama yaitu memberikan jasa reviu CV dari alumni dan mahasiswa Universitas Indonesia (UI) yang berpengalaman untuk alumni dan mahasiswa UI yang membutuhkan. Tugas akhir ini disusun berdasarkan aktivitas requirement gathering, pengembangan aplikasi web, dan evaluasi terhadap aplikasi Reviewin. Fitur-fitur utama seperti mereviu CV, mengirim permintaan reviu CV, mencari reviewer, dan mengedit profil, sudah tersedia di reviewin.me. Berdasarkan hasil evaluasi, fitur-fitur yang diuji sudah memenuhi ekspektasi pemilik produk, mendapat 93% tingkat ketergunaan, dan dapat melayani setidaknya 1000 pengunjung dalam waktu yang bersamaan.

Rejection of candidates when applying for jobs is a common thing. Rejection, which often is not accompanied by reasons from the company, does not allow candidates to spot mistakes on their CV. Reviewin is built with the main feature of providing CV review services from experienced alumni and students of the University of Indonesia (UI) for alumni and students of UI who need it. This final project consists of several key activities which are requirements gathering, web application development, and evaluation. Core features such as reviewing CV, sending CV review requests, finding reviewers, and editing profiles, are successfully deployed on reviewin.me. Based on the evaluation results, the tested features have met the product owner's expectations, obtained 93% usability rate, and can handle at least 1000 visitors simultaneously."
Depok: 2022
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Fathinah Asma Izzati
"Penolakan kandidat ketika mendaftar pekerjaan merupakan hal yang lumrah terjadi. Penolakan yang seringkali tidak disertai dengan alasan, menyebabkan pelamar tidak mengetahui letak kesalahan pada CV mereka. Aplikasi Reviewin dibangun dengan fitur utama yaitu memberikan jasa reviu CV dari alumni dan mahasiswa Universitas Indonesia (UI) yang berpengalaman untuk alumni dan mahasiswa UI yang membutuhkan. Tugas akhir ini disusun berdasarkan aktivitas requirement gathering, pengembangan aplikasi web, dan evaluasi terhadap aplikasi Reviewin. Fitur-fitur utama seperti mereviu CV, mengirim permintaan reviu CV, mencari reviewer, dan mengedit profil, sudah tersedia di reviewin.me. Berdasarkan hasil evaluasi, fitur-fitur yang diuji sudah memenuhi ekspektasi pemilik produk, mendapat 93% tingkat ketergunaan, dan dapat melayani setidaknya 1000 pengunjung dalam waktu yang bersamaan.

Rejection of candidates when applying for jobs is a common thing. Rejection, which often is not accompanied by reasons from the company, does not allow candidates to spot mistakes on their CV. Reviewin is built with the main feature of providing CV review services from experienced alumni and students of the University of Indonesia (UI) for alumni and students of UI who need it. This final project consists of several key activities which are requirements gathering, web application development, and evaluation. Core features such as reviewing CV, sending CV review requests, finding reviewers, and editing profiles, are successfully deployed on reviewin.me. Based on the evaluation results, the tested features have met the product owner's expectations, obtained 93% usability rate, and can handle at least 1000 visitors simultaneously."
Depok: 2022
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Darren Ngoh
"Tech winter menyebabkan sebanyak 97,000 pekerja di sektor teknologi terdampak pemutusan hubungan kerja pada tahun 2022. Fenomena ini menyebabkan lapangan kerja yang semakin terbatas dan kompetitif, sehingga para lulusan baru di bidang teknologi informasi sulit mendapatkan pekerjaan. Faktor utama yang menyebabkan lulusan baru kalah bersaing adalah kurangnya pengalaman kerja praktis selama masa studi. Salah satu solusi untuk mengatasi masalah ini terletak dalam gig economy. Saat ini sudah banyak platform yang menawarkan gig economy dalam bentuk pekerjaan lepas (freelance), tetapi belum ada yang secara khusus menargetkan mahasiswa sebagai pasar utamanya. Padahal, melalui gig economy mahasiswa dapat membangun portofolio yang baik sejak masih duduk di bangku perguruan tinggi dengan menerima proyek lepas bidang Teknologi Informasi (TI). Dalam penelitian ini, dirancang sebuah aplikasi web yang khusus menyediakan proyek lepas di bidang TI bagi mahasiswa dengan menerapkan metodologi Customer Development. Aplikasi web tersebut dapat digunakan oleh dua tipe pengguna, yaitu pengguna pekerja mahasiswa dan pengguna klien. Penelitian ini berhasil menghasilkan luaran berupa solusi yang telah mencapai problem-solution fit dengan menggunakan value proposition canvas yang sudah tervalidasi, MVP berbentuk high-fidelity prototype, serta mengusulkan sebuah funnel akuisisi pengguna dengan memanfaatkan model AIDA. Secara garis besar, value propositions yang harus dimiliki oleh aplikasi adalah sistem verifikasi mahasiswa, sistem assessment bagi mahasiswa, sistem pendaftaran yang terpusat, bimbingan mentor saat pengerjaan proyek, dan sistem insentif yang kompetitif. Beranjak ke funnel akuisisi pengguna, awareness ditandai dengan pengguna pertama kali mengenal aplikasi, interest ditandai dengan pengguna mengunjungi aplikasi, desire ditandai dengan pengguna membuat akun pada aplikasi, dan akhirnya action ditandai dengan pengguna melamar pada proyek yang tersedia pada aplikasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat potensi besar dalam pemanfaatan gig economy untuk membantu mahasiswa TI mendapatkan pengalaman kerja nyata.

The tech winter led to the layoff of approximately 97,000 workers in the technology sector in 2022. This phenomenon has led to increasingly limited and competitive job opportunities, making it difficult for fresh graduates in the field of information technology to secure employment. The main factor contributing to fresh graduates' inability to compete is the lack of practical work experience during their studies. One solution to this issue lies in the gig economy. There are currently numerous platforms that offer gig economy opportunities in the form of freelance work, yet none specifically target students as their primary market. However, through the gig economy, students can build a strong portfolio from their university days by accepting freelance projects in the field of Information Technology (IT). In this research, a web application is designed specifically to provide freelance projects in the IT field for students, applying the Customer Development methodology. The web application will be facilitating two segment of users, the student workers and the clients. The research successfully produced outputs including a solution that has achieved a problem-solution fit using a validated value proposition canvas, a Minimum Viable Product (MVP) in the form of a high-fidelity prototype, and proposed a user acquisition funnel utilizing the AIDA model. To simplify, the value propositions for the application are student verification system, an assessment system for students, a centralized registration system, mentor guidance during project work, and a competitive incentive system. Moving on to the user acquisition funnel, awareness is characterized by users first getting to know the application, interest is characterized by users visiting the application, desire is characterized by users creating an account on the application, and finally action is characterized by users applying to projects available on the application. The findings of this research demonstrate a significant potential in leveraging the gig economy to assist IT students in gaining real work experience."
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>