Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 141 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Murrell, Kenneth L.
"Sometimes an organizations culture can stand in the way of its success, which is why culture audits can be important tools for diagnosing and identifying deep-seated and persistent performance problems. This issue of Infoline will explain the basics of a culture audit and introduce the next steps, determine if the time is right for a culture audit in your organization, help you sell the concept of a culture audit to management, and show you how to select the audit took that is most appropriate for your culture."
Alexandria, VA: [American Society for Training and Development Press;American Society for Training and Development Press, American Society for Training and Development Press], 1997
e20435687
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
I Wayan Karmana
"ABSTRAK
Kualitas hubungan antara atasan dan bawahan sangat tergantung pada persepsi masing-masing. Persepsi inilah yang kerap mempengaruhi interaksi atasan-bawahan. Persepsi
yang baik atau buruk dapat berpengaruh pada perilaku dan perlakuan atasan terhadap
bawahan.
Hubungan atasan-bawahan antara Kasi P2 dengan Pelaksana akan sangat mempengaruhi perilaku kineija Pelaksana. Lebih spesifik lagi sebagai seorang atasan, Kasi P2 mempunyai pengaruh terhadap kinerja Pelaksana, apakah pengaruh itu positif ataupun negatif tergantung bagaimana interaksi Kasi P2 tersebut dengan Pelaksana. Pengaruh yang positif akan mendorong Pelaksana untuk memberikan respon atau reaksi dalam bentuk komitmen atau kepatuhan, sedangkan pengaruh yang negatif akan mendorong Pelaksana untuk memberikan respon atau reaksi dalam bentuk resistensi. Pada akhimya Pelaksana yang komit dan yang patuh akan berbuat atau bekeija sesuai yang diharapkan, sedangkan Pelaksana yang resisten atau tidak menghiraukan petunjuk Kasi P2, akan bertindak di luar jalur yang ditetapkan, sehingga menimbulkan hal-hal yang tidak diharapkan seperti terjadinya penyelundupan.
Tujuan penulisan karya akhir ini adalah untuk mengkaji kualitas hubungan Kasi P2 dengan Pelaksana, sebagaimana dipersepsikan masing-masing pihak dan melihat bagaimana implikasi kualitas hubungan tersebut terhadap perilaku kinerja Pelaksana. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah Leader-Member Exchange Theory (LMX), yang menyatakan bagaimana seorang atasan dapat menjalin dan mengembangkan suatu hubungan dengan bawahan yang berlainan melalui cara yang bervariasi.
Dalam penelitian karya akhir ini, data yang digunakan berasal dari penelitian lapangan dengan metode survei yang dilakukan di 38 Kantor Pelayanan Bea dan Cukai (KPBC) IV tepatnya di 33 KPBC Tipe A dan 5 KPBC Tipe A Khusus, yang tersebar di seluruh Indonesia dan telah mewakili seluruh Kantor Wilayah Bea dan Cukai sebanyak 13 kantor. Sedangkan pendekatan yang digunakan dalam penelitian adalah analisa regresi untuk melihat keterkaitan
persepsi atasan, influence tactics yang digunakan, persepsi bawahan, respon bawahan, dan
perilaku kinerja bawahan.
Hasil penelitian pada karya akhir ini menunjukkan bahwa cara Kasi P2 mempengaruhi Pelaksana dengan taktik konsultasi, cenderung membentuk respon Pelaksana yang positif, misalnya, Pelaksana akan komit pada pekerjaannya karena mendapat perlakuan yang baik dari Kasi P2. Pelaksana yang komit pada pekerjaannya akan patuh pada uraian tugas dan prosedur yang telah ditetapkan.
Disamping itu juga ditemukan bahwa persepsi Kasi P2 terhadap Pelaksana memang mempengaruhi kencendrungan Kasi P2 menerapkan taktik konsultasi. Namun persepsi Kasi
P2 tidak berpengaruh secara signifikan terhadap pesepsi Pelaksana. Dalam hal ini, ada faktor
lain yang mempengaruhi kencenderungan Kasi P2 menerapkan taktik konsultasi, yang pada
akhirnya membentuk persepsi Pelaksana terhadap Kasi P2.
Bekerja sesuai dengan prosedur dan aturan yang berlaku merupakan tuntutan bagi seluruh Pelaksana pada Seksi P2 mengingat peranannya yang sangat penting dalam mengawasi proses impor dan ekspor barang untuk mencegah terjadinya penyelundupan. Terlepas dari kendala yang dihadapi DJBC dalam melaksanakan tugas dan fungsinya, terjadinya penyelundupan menunjukkan adanya sesuatu penyimpangan dalam proses impor barang-barang tersebut. Penyimpangan ini setidaknya dapat dihindari atau dikurangi dengan memperbaiki hubungan Atasan dan Bawahan antara Kasi P2 dengan Pelaksana. Pendekatan dengan taktik konsultasi seperti basil temuan penelitian di atas kiranya dapat diterapkan oleh
Kasi P2 untuk meningkatkan kualitas hubungan yang dimaksud.
"
2005
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
"Research in Experimental Economics (REXE) Volume 19 entitled 'Experiments in Organizational Economics' highlights the importance of replicating previous economic experiments."
United Kingdom: Emerald, 2017
e20469358
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"The volume examines ongoing dynamics within the organizational fields of health care and higher education, as seen from an institutional theory perspective. To date, few studies have attempted to compare developments across these two critical societal sectors and actors."
United Kingdom: Emerald, 2016
e20469373
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"This volume is a publication of quality applied research in management accounting. The volumes purpose is to publish thought-provoking articles that advance knowledge in the management accounting discipline and are of interest to both academics and practitioners."
United Kingdom: Emerald, 2017
e20469430
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"This volume explores recent advances in network research, strengthening theorizing on social structures and meaning in and between organizational networks. The volume will interest researchers seeking to explain organizational phenomena through the analysis of communications and information from archival/secondary electronic sources. "
United Kingdom: Emerald, 2017
e20469479
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"This volume focuses on the crucial role of emotions in forming and sustaining individual and collective identities at work. In addition, it explores the outcomes and boundaries of such identities while recognizing the driving role of emotions at various organizational levels, acknowledging that the relationship between emotion and identity is multifaceted and can be explored from various points of view. Identities and emotions are constantly evolving and are central aspects of organizational behavior, from the front-line interactions of employees to the broader ideological forces that shape institutions and organizational cultures. Thus, this volume recognizes the depth of emotion and identity at work by addressing these topics on individual, group, occupational, and social role levels. This volume is organized in four parts to contribute clearly to each of these areas of inquiry. Part 1 focuses on the micro-level topics of identity, anger and diversity. Part 2 focuses on the role of emotions in public sector settings, Part 3 focuses on the relationships between gender, emotions and identity, while Part 4 investigates how emotions influence individual identification with work."
United Kingdom: Emerald, 2017
e20469481
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"This volume addresses the need to focus on temporal adaptations of teams. Modern organizations have been relying on teams more often to cope with the changing economic and technological climate. An increase in the use of teams has led to more team research throughout the fields of cognitive science, human factors, organizational psychology, assessment, and behavioral science. How teams grow and change is important for their performance and their members' satisfaction with their work; therefore, the attention that this book lends to teams' temporal factors is much deserved. Editors Eduardo Salas, Lauren B. Landon and William B. Vessey have gathered some of the best and brightest team researchers to contribute to this book. The various chapters offer readers background information, temporal measurement tools, and implications for research and practice. The book covers such interesting perspectives as team leadership, trust, cultural implications, and temporal implications in long-duration, extreme situations, including space exploration. This book serves as a resource to researchers who study teams, managers who lead teams, and those who work in teams."
United Kingdom: Emerald, 2017
e20469483
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"This book outlines the contours of the dynamic adaptive multinational corporation based on contemporary research insights from global strategy and international business. It considers the role of corporate leadership and frontline engagement to advance responsive innovation dealing with emergent risks and opportunities in turbulent global markets."
United Kingdom: Emerald, 2017
e20469514
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"Internet + and Electronic Business in China is a comprehensive resource that provides insight and analysis into E-commerce in China and how it has revolutionized and continues to revolutionize business and society. Split into four distinct sections, the book first lays out the theoretical foundations and fundamental concepts of E-Business before moving on to look at internet+ innovation models and their applications in different industries such as agriculture, finance and commerce. The book then provides a comprehensive analysis of E-business platforms and their applications in China before finishing with four comprehensive case studies of major E-business projects, providing readers with successful examples of implementing E-Business entrepreneurship projects."
United Kingdom: Emerald, 2018
e20469546
eBooks  Universitas Indonesia Library