Hasil Pencarian

Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 157 dokumen yang sesuai dengan query
cover
"Situasi kompetisi dewasa ini tidak memberikan sedikitpun ruang bagi perusahaan untuk berbuat salah. Perusahaan harus benar-benar memuaskan pelanggannya dan selalu berupaya mencari cara baru untuk memenuhi permintaan pelanggan melebihi harapan harapan pelanggan. Six sigma memberikan solusinya."
Manajemen Usahawan Indonesia, XXXII (01) Januari 2003: 47-49, 2003
MUIN-XXXII-01-Jan2003-47
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Brue, Greg
"Unlock new levels of quality, performance, customer service, and profits. Written specifically for managers with little or no experience on the subject, Six Sigma for Managers, Second Edition, provides step-by-step guidance and examples for implementing a Six Sigma initiative. Written specifically for today's busy manager, Briefcase Books feature eye-catching icons, checklists, and sidebars to guide managers step by step through everyday workplace situations. Updated with the latest in implementation strategies and tactics, tips from insiders in the field, and new stories and insights from the Six Sigma experiences of others."
New York: McGraw-Hill, 2006
658 BRU s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Brue, Greg
Jakarta: Media Global Edukasi, 2005
658.4 BRU s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Gygi, Craig
New Jersey: Wiley, 2005
658 GYG s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Sheldon, Donald H.
"Master scheduling is the heartbeat of every manufacturing and distribution process. Done correctly it can save firms thousands of dollars and, at the same time, increase customer service and productivity. This book will help organizations establish rules of engagement and set the stage for maximum effectiveness of both Lean strategies and Six Sigma in the scheduling process. This book will draw on the author's extensive experience to describe the need for cooperation with the demand side of the organization and establish rules of engagement for high-performance results. It is a must-read for materials managers, productions supervisors and operations management executives. Donald H. Sheldon is currently president of the DHSheldon & Associates consulting firm in New York and is the author of the new book, Achieving Inventory Accuracy."
Lengkap +
Florida: J. Ross Publishing, Inc., 2006
658.53 SHE w
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
New York: McGraw-Hill, 2005
658.562 SIX
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
V. Didik Subagyo
"Jaminan mutu sangat erat hubungannya dengan kepuasan pelanggan. Jaminan mutu merupakan Salah satu pertimbangan pelanggan dalam menentukan pernasok mana yang akan dipilih, karena itu pernasok berusaha semaksimal mungkin memenuhi tuntutan pelanggan terhadap mum yang disyaratkan. Cacat produk yang diketahui selelah akhir proses sangat merugikan. Untuk ilu diperlukan cara pencegahan yang tepat. Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan solusi masalah Cacat produksi. Prosentase cacat yang tinggi sangat merugikan, karena ilu improvement dengan Sb: Sigma metode DMAIC digunakan untuk menurunkan jumlah kegagalan produksi akibat cacat. Selain itu melalui improvement Sir Sigma juga akan didapat keuntungan dari sisi lain sepeni biaya produksi maupun waktu produksi. Penelitian dengan penerapan Six Sigma ini dilakukan pada sebuah industri manufaciuring dengan basil produk maupun proses produksi yang memiliki ketelitian yang tinggi_ Khususnya pada proses machining faktor dominan yang mempengaruhi timbulnya cacat perlu lebih diperhatikan dalam improvement menurunkan kegagalan produk. Diharapkan hasil dari improvement Six Sigma ini dapat dijadikan acuan untuk melaksanakan perbaikan yang terus-menerus dcngan berpedoman pada mengutamakan kepuasan pelanggan."
Lengkap +
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2003
S37439
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Rully Hendra Wijaya
"Kualitas adalah elemen terpenting dalam parsaingan dunia bi5ni5 saat ini. Perusahaan yang mampu bersaing adalah perusahaan yang mempunyai proses bisnis yang berkualitas tinggi dan mampu memenuhi keinginan pelanggan Salah satu hal yang sangat eral kaitannya dengan kualitas adalah Six Sigma.
Six Sigma merupakan konsep peningkatan kualitas yang b_Clff0k\lS kepada pemenuhan kebutuhan kritis pelanggan dengan cara mengurangi tingkat cacat. Pemsahaan-perusahaan kelas dunia menjadikan Six Sigma sebagai suatu standar karena kemampuannya untulc mencapai 3,4 cacat per juta peluang-. Six Sigma melakukan S fasc untuk mencapai tingkat kegagalan nol, Define - Measure -Analyze - Improve - Control (DMAIC).
Pada penelitian ini, peneliti akan mencoba menerapkan konsep Six Sigma melalui 5 fase DMAIC-padaproses bisnis di Departemen Weaving. Penelitian-bertujuan untuk mengurangi tingkat cacat pada kain Grey yang merupakan masalah utama yang sering terjadi pada Departemen ini.
Hasil penelitian yang dilakukan, didapatkan bahwa rata-rata proses di Departemen Weaving menghasilkan nilai sigma sebesar 3,71 dengan tingkat Defect Per Million Opportunity sebesar 13.655._ Hasil ini juga sebanding dengan nil i indeks kapabilitas proses sebesar 1,235. Hasil ini dapat menjadi tolak ukur untuk melakukan perbaikan hingga mencapai perusahaan kelas dunia.

In the present day, quality is the most important element in global business competition. Only company that has high quality business process and the ability to satisfy customer's needs could be compete and stay exist. One of' issue that closely related to quality is Six Sigma.
Six Sigma is a quality improvement concept that focused o_n fulfilrnent of customefs critical expectation by reducing the level of defect. Six Sigma becomes a standard for world class company, because its ability to achieve up to 3,4 non conformity per million opportunity. Six Sigma's goal is zero defect which is achieve by performing 5 phase, Define - Measure -Analyze - lm prove - Control (DMAIC).
In this research, Six Sigma will be implemented at Weaving Department by performing 5 phase of DMAIC Its goal to reduce Grey Fabric's Defect Level which are the main problem and frequently-occurred at this Department.
The results of this research pointed that process held at Weaving Department has an average sigma value of 3,71 and the average Defect Per Million Opportunity of 13.655. This result is equivalent to Process Capability Index of 1,235. Management could consider the results to be a baseline for quality improvement to achieve world class company.
"
Lengkap +
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2003
S50021
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Marliza
"Nowadays, Industries in this world wide are very competitive. The increasing quality ofa product is the main thing to satisfy the customer. One way to improve the quality of a product is by decreasing costs that came from the defect of a product. One methods which is used and succsed in big company in order to decreasing defects ofa product is Six Sigma. SixSigma found by Motorola Cpmpany in about l98O. Six Sigma method describe step by step with Define Measure Improve Control (DMAIC) way to make company more focus to what their aim to.
In this observation, SixSigma is used in assembly process because many defecs are founded in this Process. The product that being observed are running Nike shoes which will be export to whole continent in this world. The aim of Six Sigma implemention in this Subcontractors Nike are decreasing the amount of defects with knowing the value of sigma and yields as a result of processing the quantitative data. Systematically and conlinously the calculation result the categorize of the company level as an average industiy. From the result of the calculation, analyzing by Six Sigma method will somuch helping to determine Risk Priority Number (RPN) from Failure Modes Electrict Analysis (FMEA) which resulted no quality and inspection standard PT. Pralama Abadi Industri."
Lengkap +
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2004
S50188
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Natasya Deviyani
"Tingkat persaingan yang tinggi dan tingkat tuntutan pasien yang semakin meningkat kian hari membuat berbagai rumah sakit terus melakukan upaya untuk rnemberikan bentuk-bentuk pelayanan prima. Sebagai salah satu rumah sakit yang beroperasi di Jakarta Selatan, RS X selalu berupaya meningkatkan kualitas pelayanannya. Instalasi Radiologi, yang merupakan Salah satu lnstalasi dalarn RS X, juga beroperasi dengan kerangka pikiran kualitas.
Tingkat kegagalan dan pengulangan foto rontgen, yang berkaitan langsung dengan jumlah penggunaan film, merupakan salah satu ukuran kinerja dalam Instalasi Radiologi, karena selain memiliki pengaruh langsung dengan kepuasan pasien, juga pada biaya yang harus dikeluarkan. Untuk mengukur kinerja Instalasi Radiologi RS X secara obyektif dan mengidentifikasikan usaha dan solusi peningkatan kinerja yang efektif digunakan metode Sir Sigma. Sb: Sigma merupakan suatu pendekatan terhadap kualitas yang disiplin terhadap fakta dan data. Saat ini Six Sigma sudah banyak diaplikasikan di industri manufaktur dan mulai populer di industri jasa, seperti rumah sakit.
Hasil dari penelitian ini meliputi berbagai hal, di antaranya analisa kapabilitas proses dan usulan solusi peningkatan kualitas dan pengendalian kinerja.

The high level of competition and patients’ demands has forced hospitals to continuously strive on improving their quality of service. As one of the hospitals operating in South Jakarta, Hospital X is always in search of ways to improve its quality of service. Radiology Installation, being one ofthe installations operating in Hospital X, is thus working in a quality mindset.
X-ray photo reject and repeat rate, directly related to the usage of Ehns, is one of the measures of perfomiance in the Radiology Installation, for it has a direct effect both to the installation’s customers’ satisfaction level and the expenditure level. To obtain an objective performance measurement and to identify potential Solutions to the existing problems, a method called Six Si grna is deployed- Six Sigma is an eifective approach to quality that grotmds its deployment in a most disciplined fashion on hard facts and data. Today, Six Sigma is already a popular approach in the manufacturing industry, and it is gaining prominence in the services industry, such as hospitals.
The results that can be expected from this research will include a process capability analysis and recommendations for quality improvements and performance control.
"
Lengkap +
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2005
S50080
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>