Ditemukan 9 dokumen yang sesuai dengan query
Ari Kuncoro, author
The primary objective of this paper is to investigate the competitiveness issues on three manufacturing sub-sectors in Indonesia, namely the auto parts, garment and personal computer industries. Competitiveness is defined as the ability to compete in international markets. At the present stage of technology maturity, R & D has...
2006
EFIN-54-2-August2006-139
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Daniel Dananto, author
ABSTRAK
Masalah yang seringkali terjadi didalam sistem distribusi adalah struktur biaya yang
dianggap terlalu besar karena tidak efektifnya kontrol persediaan barang (inventory control)
dan pola - pola distribusinya ditambah lagi dengan adanya keterlambatan antaran. Strategi
distribusi yang efisien melihat bahwa di dalam sebuah sistem distribusi masing-masing
pemasok (supplier), gudang (warehouse) dan pengecer (retailer) berhadapan dengan
tingkat...
2002
T-Pdf
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library
Ferdinand Mamangkey, author
Jakarta: Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, 1987
S-Pdf
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Dendy Dwi Rohma Prahara Jaya, author
Powder Metallurgy merupakan proses manufaktur yang dapat di aplikasikan pada industri pada saat ini dengan menggabungkan proses produksi, pemrosesan (Pre Compaction dan Compaction) dan penguatan (Sintering) dari partikel ukuran kecil untuk pembuatan benda dari logam. Keuntungan utama dari proses Powder Metallurgy yaitu terletak pada penggunaan raw material yang lebih efisien...
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Sommeng, Andy Noorsaman, author
Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2001
LP-pdf
UI - Laporan Penelitian Universitas Indonesia Library
Amar Rachman, author
Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 1994
LP-pdf
UI - Laporan Penelitian Universitas Indonesia Library
Heather, Ken
New York: Prentice-Hall, 2002
338 HEA e
Buku Teks Universitas Indonesia Library
This book analyses the importance of consumer behaviour in sustainable fashion and consumption. Consumer behaviour plays a major role in sustainability, and when it comes to textile products, a number of studies have shown that for certain product categories, consumer behaviour during use and disposal stages influences the entire life...
Singapore: Springer Singapore, 2019
e20501528
eBooks Universitas Indonesia Library
This book discusses the connection between fast fashion brands and customer-centric sustainability. It highlights what consumers can do with fast fashion and the important aspects that need to be addressed to make fast fashion sustainable. Fast fashion is an inevitable element in today’s fashion business cycle and its adverse impacts...
Singapore: Springer Singapore, 2019
e20501593
eBooks Universitas Indonesia Library