Ditemukan 11525 dokumen yang sesuai dengan query
Hisrich, Robert D.
Lexington, MA: D.C. Heath, 1986
658.42 HIS w
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Keith, Lyman A.
New York: McGraw-Hill, 1975
658 KEI s
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Frank, Isaiah
Baltimore: John Hopkins University Press, 1980
338.888 FRA f
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Passerini, Katia
"This book shows these SMEs new technology trends that can transform the nature of their operations both in an evolutionary business path and through revolutionary opportunities. Information technology for small business : managing the digital enterprise applied correctly to small and medium business can be used as a strategic tool to reach growth and profit goals for the SMEs competing in a very dynamic and global marketplace. Examples include : identifying ways that IT can be used to develop strong relationships with customers and suppliers, and how to select the best technologies for business needs."
Dordrecht, Netherlands: Springer, 2012
e20397048
eBooks Universitas Indonesia Library
Stopford, John Morton
New York: Basic Books, 1972
658.18 STO m (1);658.18 STO m (2)
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
O`Brien, James A., 1936-
Boston: McGraw-Hill/Irwin, 2004
658.4038 OBR m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Siahaan, Janpie
Jakarta: Salemba Empat, 2009
658 SIA m
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Angelia Restu Yuliani
"Tesis ini membahas tentang business coaching dilakukan oleh penulis dan Prefere, UKM yang menjual produk fashon seperti kaus kaki, manset, gamis dan jilbab. Tujuan dari skripsi ini adalah untuk membangun strategi sehingga Prefere dapat memenangkan persaingan di pasar Instagram. Data yang dikumpulkan dengan menggunakan metode wawancara. Selanjutnya, jenis wawancara yang digunakan adalah wawancara setengah terstruktur. Hasil pelatihan bisnis adalah Prefere mampu bersaing secara sehat di pasar Instagram dengan menggunakan strategi diferensiasi dan memberi nilai tambah bagi produk-produknya.
This thesis discusses the business coaching conducted by writer and Prefere, SMEs that sells fashion products such as socks, hand socks, long dress and scarf. The aim of this thesis is to build a strategy so Prefere can win the competition in the Instagram market. Data were gathered using interview method. Furthermore, the type of interview that being used is a semi-structured interview. The result of business coaching is Prefere will be able to compete healthily in the Instagram market by using differentiation strategy and giving value added to its products."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2016
T-Pdf
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library
Veblen, Thorstein
New York: New American Library, 1958
330.1 VEB t
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Ma`mun Nurcholil
"Tesis ini membahas tentang rencana bisnis dalam mengembangkan divisi system integrator pada perusahaan yang bergerak di bidang teknologi informasi solusi bisnis enterprise. Penulis mengharapkan dari tesis ini penulis dapat melakukan penilaian objektif terhadap pencapaian hingga saat ini, mendapatkan banyak informasi yang baik tentang perencanaan bisnis dan teori seputar daya saing, melakukan penilaian terhadap portfolio dan sumber daya manusia beserta kapabilitasnya, dan memikirkan strategi yang tepat untuk bisnis ini beberapa tahun berikutnya.
Kesimpulan dari rencana bisnis ini menunjukkan bahwa perkembangan saat ini sudah berada di jalan yang tepat, namun masih membutuhkan perbaikan manajemen. Menjalankan strategi bisnis dengan lebih fokus pemilihan portofolio dan alat pendukungnya, peningkatan dan pengembangan sumber daya manusia, dan rencana bagi pertumbuhan bertahap selaras dengan kemampuan untuk menjual dan penyerapan pasar, menjadi kunci untuk terus tumbuh dan mempunyai keunggulan kompetitif untuk tetap pemain terkemuka di bidang TI ini.
This thesis discusses a business plan in developing a system integrator division in the information technology companies engaged in enterprise business solutions. The author expect from this research, author can conduct an objective assessment of achievements to date, get a lot of good information about business planning and theory surrounding competitiveness, make an assessment of the portfolio and human resources and its capabilities, and consider the appropriate strategy for this business some next year.The conclusion of this business plan turned out that their journey is so far was on the right path, but management still needs improvement. Running a business strategy with more focus portfolios election and its supporting tools, improvement and development of human resources, and plan for a gradual growth in harmony with the ability to sell and market absorption, becomes key to continuously grow and have a competitive advantage to remain a leading player in this IT field."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2010
T29484
UI - Tesis Open Universitas Indonesia Library