Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 10828 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ludwi Prakosa Samoen
"ABSTRACT
The software application industry nowadays enables organizations as well
as individuals to establish a new type of business model which is called Software
as a Service also known as SaaS. This thesis is about a business plan of
establishing a software production company or a startup which will be funded by
the founders of the company without external investors or any type of loan or
debt. The company will start by developing an online software project
management tool which is designed to particularly help professional software
project managers as well as enterprises with similar functions. The business plan
includes calculations and financial statements which will show that it is indeed
feasible to establish such a company with limited funding."
2012
T32266
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
R. Resya Sujana
"Sekarang ini, Industri harus menghadapi banyak perubahan dari perubahan ekonomi, politik, teknologi, hingga perubahan manusia itu sendii. Untuk menghadapinya perusahaan harus mengikuti perubahan tersebut dengan change management, dan merubah cara pandang mereka tentang orang-orang atau karyawan. Thesis ini adalah tentang rencana bisnis untuk menjawab tantangan-tantangan tersebut, untuk mendirikan Konsultan SDM yang mandiri untuk membantu banyak industri dalam menghadapi perubahan-perubahan khususnya perubahan pada manusianya. Konsultan ini akan dibiayai oleh pendiri tanpa investor dari luar. Konsultan ini akan memberikan 2 bisnis utama, yaitu outsource SDM dan atau memberikan servis yang terpisah. Perencanaan bisnis ini termasuk perhitungan keuangan yang akan memperlihatkan bahwa perusahaan ini dapat didirikan.

Nowadays, industries have to face many changes from economical changes, political changes, technological changes, even to human changes. To face that, company have to change in management too, and change how they see about people or employees. This thesis is about business plan how to answer that challange, to establish the Independent HR consultant to help many industries to face changes, specially in human changes. This consultant will be funded by the founder of the company without external investor. The company will giving 2 main services, outsourcing of HR development and giving the seperate services. The business plan includes calculations and financial statement which will show that it is indeed feasible to establish the company.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Martina
"Tujuan dibuatnya business plan untuk memberikan kerangka bagaimana sebuah bisnis akan dibentuk dan strategi-strategi yang dibuat untuk mengatasi tantangantantangan yang akan dihadapi. Tesis ini pada intinya tentang pembentukan sebuah perusahaan yang membagikan koran gratis. Analisa dimulai dari identifikasi masalah, pembentukan struktur perusahaan dan analisa industri, strategi yang digambarkan dalam bentuk business model dan juga studi kelayakan untuk memahami apakah rencana bisnis tersebut memungkinkan atau tidak. Analisa industri dilakukan dengan menggunakan Porter Five Forces dan pembentukan business model menggunakan Nine Building Blocks sedangkan studi kelayakan dilakukan dengan menggunakan NPV, IRR dan payback period.

The purpose of business plan is to provide a framework on how the business will be created along with the strategies to overcome the potential challenges. This thesis is basically about forming a company that will distribute free newspaper. The analysis begin with problem identification, the company structure and the industry analysis, the strategy which is described in the business model and also feasibility analysis to understand whether the business is doable or not. The industry analysis is done using Porter Five Forces and the creation of the business model is based on Nine Building Blocks while the feasibility analysis is done using NPV, IRR and payback period.
"
Jakarta: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Rheza Raditya Wardhana
"Perusahaan manufaktur pada umumnya mengalami fluktuasi produksi yang disebabkan oleh permasalahan pada jam kerja, jumlah produk, dan jadwal produksi. Situasi tersebut menjadi dorongan untuk dilakukan penelitian pengaruh ketiga faktor tersebut terhadap proses produksi agar tercapai produksi yang merata (leveling). Penelitian ini ditujukan untuk menghasilkan rencana produksi yang merata dengan meminimumkan fluktuasi produksi dengan metode production leveling dan integer linear programming yang didukung tool yaitu excel solver. Dari hasil simulasi model diperoleh standar deviasi aktual ketiga faktor di atas menunjukkan nilai yang relatif tinggi dibandingkan dengan standar deviasi yang telah dilakukan improvement.

Manufacturing companies generally experience fluctuations in production caused by problems with working hours, number of products, and production schedules. This situation is an impetus for conducting research on the effect of these three factors on the production process in order to achieve production leveling. This research is aimed at producing an production plan leveling by minimizing the fluctuation of production using the production leveling method and integer linear programming which is supported by the excel solver tool. From the model simulation results, the actual standard deviation of the three factors above shows a relatively high value compared to the standard deviation that has been improved."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2021
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Sandi Sifananda
"Karya akhir ini merupakan rencana pengembangan bisnis Agro Prima Empat Sekawan yang bergerak dibidang agribisnis hortikultura khususnya paprika Penjualan yang dihasilkan Empat Sekawan tidak mampu memberikan imbal hasil yang optimal dengan investasi yang telah dikeluarkan sehingga diperlukan penyusunan rencana pengembangan bisnis khususnya dari segi perencanaan pemasaran. Kendala yang dihadapi Empat Sekawan adalah infrastruktur yang tidak mendukung, produksi pertanian kurang maksimal, ketergantungan saluran pemasaran, serta keterbatasan sumber daya manusia dan modal.
Tujuan dari perencanaan pemasaran adalah dengan peningkatan penjualan melalui peningkatan nilai (rupiah) maupun peningkatan kuantitas (kilogram) penjualan melalui penerapan strategi pada segmentasi dan positioning, produk, saluran pemasaran, komunikasi pemasaran, dan merk. Perumusan perencanaan pemasaran ini, sebagai bagian dari sam kesatuan dengan perencanaan operasional serta perencanaan keuangan, akan membentuk suatu business development plan yang akan menjadi panduan dalam operasional Empat Sekawan kedepan.

This thesis is a business development plan of Agro Prima Empat Sekawan, a holticulture agrobusiness company especially in paprika. Business development plan needed because sales generated could not give an optimal return to shareholder investment. Problems that Empat Sekawan faces are lck of innastucture, limited productivity depend on marketing channel, and limited of human resources and capital.
The purpose of marketing plan is to increase sales whether increase in value (rupiah) and quantity (kilogram) of sales through strategy formulation and implemention in segmentation and positioning, products, marketing channel, marketing communication, and brand. This thesis that concentrates on marketing plan, together with two other thesis that concentrate on operations and tinancial planning will make up a complete business development plan that will serve as a guidance for operating Empat Sekawan in fixture.
"
Jakarta: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2010
T33856
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Andre Nugroho
"Karya akhir ini membahas perumusan strategi bisnis PT GM, sebuah perusahaan baru yang akan masuk ke dalam industri distribusi buah-buahan di Indonesia. Indonesia sebagai negara agraris, masih sangat minimal dalam mengeksploitasi hasil hortikulturanya, terutama buah-buahan. Salah satu kelemahannya adalah penerapan pasca panen yang masih menggunakan cara yang tradisional. Akibatnya produk buah-buahan yang sampai ke pasar kualitasnya sudah menurun, sehingga nilainya pun menurun. Parahnya harga buah-buahan impor di pasar seringkali dijual lebih murah dan kualitasnya lebih baik dibandingkan buah-buahan lokal. Atas hasil analisisnya, para penggagas PT GM mendapatkan bahwa masalah ini bisa menjadi peluang apabila ada perusahaan yang dapat menerapkan teknologi pasca panen yang tepat, dengan sumber daya manusia yang handal dan membangun rantai pasokan yang efektif dan efisien. Pemilihan strategi yang tepat akan menjadi kunci keberhasilan PT GM untuk mencapai tujuannya. Industri yang dimasukinya merupakan industri yang masih ditahap berkembang tetapi kondisinya ter-frakmentaris, oleh sebab itu PT GM harus melakukan differentiation dan memperkuat internal resource-base development terutama di sumber daya manusianya. Perumusan strategi bisnis ini, sebagai bagian dari satu kesatuan dengan perencanaan operasional serta perencanaan keuangan, akan membentuk suatu business plan yang akan menjadi panduan dalam pendirian perusahaan baru tersebut.

This final paper presents an analysis of fresh fruit distribution industry in Indonesia and business strategy formulation for PT GM, a new company that is going to enter the industry. As an agrarian country, Indonesia has done only minimum effort in exploiting the potential it has on its horticultural, especially fruits. One of the biggest probiems lies in the lack of knowledge and implementation of post-harvesting techniques and technology. This has resulted in iow quality local fresh produce for the consumers. To make things worse, often these local fresh fruits cannot compete against imported fruits in terms of quality and prices. The result of the industry analysis shows that a business opportunity exists for a company that can solve this problem by implementing the right post- harvesting technology, owning a team of highly capable human resources and buiiding an effective but efficient supply chain. That is the opportunity that PT GM will exploit. Choosing the right business strategy will become crucial for the success of PT GM. The industry that it is about to enter is a growth but fragmented industry. For that reason, PT GM needs to differentiate and emphasize on its internal resource-base development, in particular, its human Capital. This final paper that concentrates on business strategy formulation, together with two other final papers that concentrate on operations and financial planning will make up a complete business plan that will serve as a guidance for the formation of this new company."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2009
T26504
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Cintami Widya Wulansari
"Tesis ini membahas aspek pemasaran dari business plan untuk produksi film "Ennui" yang sedang dilakukan Buttonijo Pictures. Tesis ini dibuat untuk mengetahui bagaimana anaiisis bisnis, perencanaan strategi pemasaran dan program kerja pemasaran film "Ennui". Metode yang digunakan dalam penelitian adalah melode kualitatif. Analisis bisnis terdiri dari analisis Iingkungan eksternal baik secant makro dan industri, analisis SWOT, analisis strategi bisnis, serta analisis pelanggan dan produk. Perencanaan strategi pemasaran dan program kerja dilakukan dengan menggunakan marketing mix. Hasil penelitian adalah menyarankan Buttonijo Pictures untuk mcnyelesaikan produksi film "Ennui".

This thesis discusses the movie marketing aspect of Buttonijo Pictures?business plan for a movie production "Ennui". The main purpose is to study the: business analysis marketing strategy plan and marketing action plan for movie production "'Ennui". This thesis used quantitative method. The business analysis is consists of external environmental analysis both macro and industry environent, SWOT analysis, business strategy analysis, customer and product analysis. Marketing Mix is used to determine the marketing strategy and action plan. The study result suggesting Buttonijo Pictures to realize movie project "Ennui" schedule."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2010
T31648
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Crego, Edwin T.
"The key to a professional-quality business plan. This best-selling book has been updated to include crucial information on diagnosing and measuring customer satisfaction. How to Write a Business Plan, Fourth Edition not only puts all the facts and planning formats you need right at your fingertips, but also gives you the latest thinking on effective business planning. It shows you how to organize and implement the planning process from beginning to end and translate your plan into action You will learn how to: ? Evaluate your company?s capabilities, strengths, and weaknesses ? Pinpoint the crucial elements of your competitive environment, including market, economic, and technological factors ? Set realistic production/service, revenue, and overall operating goals and objectives ? Develop and coordinate strategies that strengthen your company's production, marketing, research and development, organization and management, and financial systems ? Identify and integrate customer requirements into your plan ? Write the actual planning document and implement it to guide your company to greater productivity and profits ? Implement your plan successfully ? Obtain the capital you need to grow. This is an ebook version of the AMA Self-Study course. If you want to take the course for credit you need to either purchase a hard copy of the course through amaselfstudy."
New York: [American Management Association;, ], 1995
e20437022
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Sugiharto
2009
T26537
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Sabrina Rahman Nur Sary
"Dalam makalah perencanaan bisnis ini akan dijelaskan sebuah produk digital yang bernama "Jigsaw". Dengan slogan "Every piece of life", Jigsaw akan menawarkan system terintegrasi dari berbagi material digital yang didasarkan pada sistem cloud. Jigsaw akan berfungsi sebagai jurnal online sehingga pengguna bisa melihat aktivitas mereka di dunia online dan offline. Jigsaw dilihat mampu untuk menciptakan posisi yang unik di market, dimana produk ini menawarkan pengguna nya untuk melihat kembali semua kegiatan masa lalu mereka di berbagai social media. Jigsaw menargetkan Generasi Y yang tinggal di benua Australia sebagai penggunanya. Kompetitor yang nantinya akan dihadapi adalah Blogger.com, Wordpress.com, Blog.com, Tumblr, dan Timehop. Dengan menggunakan beberapa teori marketing (seperti Product Life Cycle, Porter’s Five Forces Model, dan SWOT Analysis), pasar dilihat cukup attraktif dan menarik untuk dimasuki. Sumber pendapatan utama akan didapat melalui subscription. Sumber pendapatan lainnya akan didapatkan melalui branding, promosi, distribusi, dan dalam bentuk kerjasama.

This business plan will explore the development of a new product branded as "Jigsaw", to be sold over the internet. With the tagline of "Every piece of life", Jigsaw will offer the integration of various digital materials through a cloud-based system. Jigsaw will serve as an online journal service, subsequently letting users to track their daily online and offline activities. With core and augmented value offerings, Jigsaw will establish a unique selling proposition in the market, allowing users to revisit memories from the past in a simple way.Jigsaw has strategically segmented Gen Y and the Australia geographic region as its target market. Through the competitive analysis, it is discovered that there are a few major competitors such as Blogger.com, Wordpress.com, Blog.com, Tumblr, and Timehop. By using appropriate measures; PLC, Porter’s 5 Forces Model, and SWOT Analysis, the market attractiveness is found to be moderate. Jigsaw's revenue model proposes several ways to generate revenue. The primary revenue stream will be via a subscription for service. Secondary methods of generating revenue will be included in branding, promotion, distribution and partnerships.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>