Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 2441 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Laurensia Irma Saraswati
"Bab 1 Analisis Situasi
Minat berwirausaha pada generasi muda saat ini sedang meningkat. Tayangan bertemakan kewirausahaan sudah mulai banyak bermunculan, namun kebanyakan di TV. Sedangkan, di media internet, dimana generasi muda sangat familiar menggunakannya, belum banyak dijumpai konten lokal bertemakan kewirausahaan. Maka dari itu, penulis menginginkan sebuah program bertemakan kewirausahaan yang berbeda, yaitu web series.
Bab 2 Manfaat dan Tujuan Pengembangan Pilot
Manfaat utama pengembangan pilot adalah untuk memberikan tayangan alternatif baru bertemakan kewirausahaan dan dapat diakses kapan saja. Tujuan utama pengembangan pilot adalah untuk memberikan inspirasi dan membangun motivasi para generasi muda untuk memulai kewirausahaan.
Bagian 3 Pilot yang Dikembangkan
Pilot ini berjudul "Untung Si Bejo" yang menceritakan tentang Bejo, seorang anak kuliahan yang mencari uang untuk mendapatkan uang saku tambahan dengan memulai wirausaha.
Bagian 4 Evaluasi
Pre-test media dilakukan dengan cara riset pustaka, wawancara pakar, dan juga FGD.
Bagian 5 Anggaran
Anggaran yang digunakan dalam pembuatan pilot adalah Rp 1.000.000,00. Rencana anggaran untuk penerbitan produksi media adalah Rp 40.920.000,00. Sedangkan anggaran untuk evaluasi adalah sebesar Rp 300.000,00.

Chapter 1 Situation Analysis
Nowadays the interests in teenpreneurship or entrepreneurship have been rising among the young. A various entrepreneurial topic is widely known and supported, but it is mostly screened on TV. Whereas on the internet, the new media that is commonly used by the young, the entrepreneurial topic tends to involve the locals. Therefore, the author wishes to create an alternatif entrepreneurial program through the form of a web series.
Chapter 2 The Benefit and Goal of Program
The main benefit this pilot program is to offer a new and fresh alternatif show which is focused on teenpreneurship and can be accessed at any time through the internet. As for the aim, it is to inspire and to build motivation for the young to start entrepreneurship so as to support their passions.
Chapter 3 Developed Pilot
The title for this pilot program is“Untung Si Bejo”.It is a story of Bejo, aUniversity student who learns that starting entreperneurship is a good solutiontogetextrapocket money.
Chapter 4 Evaluation
Pre-testmediawas done by using literature research, conducting in depth interviews with various experts, and focus group discussion (FGD).
Chapter 5 Budget
In producing the pilot program, the total budgetcosts Rp1,000,000.00. As for the budget plan for the issuance of media production is Rp40,920,000.00. The total budget for the evaluation costs Rp300,000.00.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
S58765
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Dara Ninggar Cahyaningtyas Ayu Sari
"Generasi Y memiliki karakteristik yang unik salah satunya adalah kemandirian. Karakter tersebut membuat mereka sangat tertarik dan merasa cocok dengan dunia kewirausahaan. Di Indonesia dunia kewirausahaan berkembang pesat dewasa ini dan menjadi tema besar dalam berbagai acara kaum muda. Hasil riset menunjukkan bahwa format reality game show menjadi format program yang menarik bagi kaum muda Indonesia, dan memiliki keunikan tersendiri apabila mengangkat tema entrepreneurship. Terlebih jika ditayangkan di televisi yang merupakan media komunikasi massa. Untuk itu penulis memutuskan untuk membuat prototipe program reality game show dengan tema entrepreneurship.
Manfaat utama pengembangan prototipe ini adalah untuk menjadi tayangan hiburan alternatif yang mampu menginsipirasi khalayak terutama berkaitan dengan hal pemberdayaan Sumber Daya Manusia Indonesia. Tujuan utama pengempangan prototype ini adalah untuk membuat suatu program hiburan yang informatif dan inspiratif.
Prototipe yang dikembangkan berjudul " Are You Dare Yet?" yaitu sebuah program berjenis reality game show yang mengangkat tema besar mengenai dunia wirausaha. Penulis memilih NET. sebagai stasiun yang dianggap sesuai untuk menayangkan program tersebut.
Untuk memperoleh data valid yang akan digunakan dalam program penulis melakukan pra-tes dan evaluasi. Pra – tes dilakukan dengan menganalisis data Nielsen, melakukan survey dan melakukan wawancara pakar. Sedangkan evaluasi dilakukan dengan metode Focus Group Disscusion dan wawancara pakar.
Mengenai anggaran, pembuatan prototipe ini membutuhkan dana sebesar Rp. 18.080.000. Dengan rencana anggaran produksi per episode sebesar Rp 56.700.000 . Penghitungan pendapatan dihitung berdasarkan rate card dan asumsi persentase standar yang terjadi dalam dunia industri. Sedangkan anggaran pelaksanaan evaluasi prototype adalah sebesar Rp 352.000.

Y generation has unique character, which is autonomy.This character supports them to be interested and to be suited with entrepreneurship. In Indonesia, entrepreneurship is extremely develeping and becoming the topic in may various youth event. Based on research, reality game show becomes an interesting program for Indonesian youth and contains unique value for it's about entrepreneurship. Moreover if this program will be the next great TV program. Therefore, author decided to create a prototype of reality game show program with entrepreurship as the theme.
The major advantage of the development of this prototype is to provide an alternative entertainment program that is able to inspire people especially things about human empowerment in Indonesia. While the main objective is to create an entertainment program that is informative as well as inspiring.
The title of this prototype is "Are You Dare Yet", which is a reality game show that speaks plentiful about entrepreneurship. The author chooses NET. as the television station that proper to broadcast this program.
To have the valid data for the program, the author do some research; pre-test and evaluation. Pre-test has been done by analyzing Nielsen data, conducting survey and interviewing expert. The eveluation has been done with Focus Group Discussion method and interviewing expert.
Budget needed for the making of this prototype is 18.080.000 IDR. Budget plan for the each episode production is 56.700.000 IDR. Income can be calculated based on rate card and standard asumption percentage that is applied in real industri scope. Whilst, budget plan for the evaluation of prototype is 352.000 IDR.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
S54163
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Riris Endah Respati
"RINGKASAN EKSEKUTIF
Bab 1 Analisis Situasi
Pomade adalah minyak rambut pria yang berfungsi untuk merapikan dan mengilapkan rambut. Walaupun tidak terjadi pada semua pengguna pomade, tetapi pomade berpotensi menyebabkan jerawat pomade. Maka dari itu, penulis ingin mengedukasi pengguna pomade pemula melalui sebuah drama web series, agar pemahaman mereka mengenai pomade menjadi lebih mendalam, dengan cara yang mudah dimengerti.
Bab 2 Manfaat dan Tujuan Pengembangan Pilot
Manfaat utama pengembangan pilot adalah untuk memberikan tayangan alternatif baru bertemakan pomade yang dapat diakses kapan saja. Tujuan utama pengembangan pilot adalah untuk memperkenalkan apa itu pomade dan membantu menggambarkan bagaimana hal positif dan negatif dari penggunaan pomade bagi pengguna pomade pemula.
Bagian 3 Pilot yang Dikembangkan
Pilot ini berjudul ?Pomateur? yang menceritakan tentang Diki, seorang pengguna pomade yang memiliki teman bernama Sigit yang ingin mengenal apa itu pomade.
Bagian 4 Evaluasi
Pre-test media dilakukan dengan cara menyebarkan kuesioner.
Bagian 5 Anggaran
Anggaran yang digunakan dalam pembuatan pilot adalah Rp 4.356.000,00. Rencana anggaran untuk penerbitan produksi media adalah Rp 44.385.000,00. Sedangkan anggaran untuk evaluasi adalah sebesar Rp 600.000,00.

EXECUTIVE SUMMARY
Chapter 1 Situation Analysis
Hair pomade is a men hair dressing product that help to control hair and give shiny effect on hair. Although it does not happen to all pomade users, but pomade could potentially cause pomade acne. Therefore, the writer want to educate the novice or amateur pomade user along with this web series drama, so they can understand about pomade easily.
Chapter 2 The Benefit and Goal of Program
The main benefit of this pilot program is to offer a new and fresh alternative show which is focused on pomade and can be accessed at any time through the internet. The main goal is to introduce what is pomade and inform about the positive and negative side of pomade for pomade amateur user.
Chapter 3 Developed Pilot
The title for this pilot program is ?Pomateur?. It is a story of Diki who has a friend named Sigit that is curious about pomade.
Chapter 4 Evaluation
Pre-test media was done by using questionnaire.
Chapter 5 Budget
In producing the pilot program, the total budgetcosts is Rp 4.356.000,00. As for the budget plan for the issuance of media production is Rp 44.385.000,00. The total budget for the evaluation costs Rp 600.000,00.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
TA-PDF
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Monica Fransiska
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2019
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Ersha Dessireeadjani
"BAB 1 Analisis Situasi. Perempuan dimombardir dengan konsep perempuan ideal dan cantik yang dikonstruksi oleh media massa. Hasil studi pustaka menunjukan banyak perempuan yang berusaha berlebihan sampai merugikan diri sendiri demi mendapatkan tubuh ideal tersebut. Maka dari itu, penulis tertarik memproduksi web series yang menginspirasi perempuan untuk mencintai diri sendiri bagaimana pun kondisinya.
BAB 2 Manfaat dan Tujuan Pengembangan Prototipe. Manfaat web series ini adalah sumber edukasi mengenai konsep kecantikan perempuan yang dibentuk media massa dan sumber pencerahan bagi perempuan yang telah terjerat stereotipe perempuan ideal. Web series ini bertujuan untuk memberikan perspektif baru dan media persuasi untuk menghargai dan mencintai diri sendiri.
BAB 3 Prototipe yang dikembangkan. Web series ini memiliki 10 episode dengan genre drama dan berdurasi 5-6 menit. Web series ini bercerita mengenai seorang mahasiswi bernama Gitta yang berprestasi di bidang tarik suara, akademis, dan kegiatan mahasiswa. Akan tetapi, dengan semua kelebihannya Gitta masih merasa kurang karena badannya yang gemuk. Akhirnya Gitta melakukan usaha yang merugikan diri sendiri untuk menurunkan berat badan secara berlebihan.
BAB 4 Evaluasi. Evaluasi akan dilakukan meliputi media pre-test dengan metode mini theater dan focus group discussion FGD dan evaluasi program dengan Youtube Analytics dan FGD. BAB 5AnggaranRealisasi pembuatan prototipe 3 episode web series adalah sebesar Rp.381.300. Anggaran produksi web series 10 episode adalah sebesar Rp.111.375.000 dan rencana pemasukan sebasar Rp.181.917.200 dari iklan dan Youtube. Pendapatan bersih berjumlah Rp.69.942.200 setelah dikurangi Rp.600.000 sebagai biaya evaluasi.

BAB 1 Situation Analysis. Women are bombarded with the concept of ideal and beautiful woman, which is constructed by mass media. Researches have shown many women attempt excessively, until harming themselves, to have that ideal body. Therefore, the author wants to produce a web series which can become an inspiration for women to love themselves regardless of their condition.
BAB 2 Benefits and Goals of Prototype Development. Benefits of this web series is to be an educational source about woman beauty concept which is constructed by mass media and enlightenment for women who are consumed by ideal woman stereotype. The goals are to give new perspective and to persuade women to love themselves.
BAB 3 Developed Prototype. This web series has 10 episodes with drama genre and has 5 6 minutes duration. This web series narrates a story about a student named Gitta who is good at singing, smart academically, and good at student activities. However, she does not feel confident about herself because she is fat. Therefore, she attempts excessively to reduce her weight until she harms herself.
BAB 4 Evaluation. Evaluation will be conducted through media pre test with mini theater, YouTube Analytics, and focus group discussion.BAB 5Budgeting The budget for production of 3 episodes prototype which has been executed is Rp. 381.300. The budget for producing 10 episodes is Rp.111.375.000 and there rsquo s a plan to gain income from advertisement and YouTube. The net income will be Rp.69.917.200, after Rp.600.000 total expense for evaluation budget.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Ayu Henidar Mulyara
"ABSTRAK
Analisis Situasi: Generasi milenial dikenal dengan banyak stigma negatif. Namun, sebenarnya banyak karakteristik milenial yang dapat mempengaruhi kualitas negara dan bangsa Indonesia. Salah satunya adalah kreativitas. Maka dari itu, penulis tertarik memproduksi web series mengenai proses kreativitas generasi tersebut untuk menggapai apa yang mereka inginkan, berfokus pada bidang wirausaha kuliner. Manfaat dan Tujuan Pengembangan Prototipe: Manfaatnya untuk memberikan alternatif hiburan kepada khalayak yang ingin disasar serta memberi edukasi kepada generasi milenial akan pentingnya peranan mereka pada perkembangan ekonomi kreatif. Bertujuan memberikan inspirasi untuk percaya diri dan terus mengembangkan minat dan bakat. Prototipe yang Dikembangkan: Web series ini memiliki 10 episode dengan genre drama komedi berdurasi 3 - 7 menit. Bercerita mengenai anak muda bernama Caca, Sarah dan Dewi yang memiliki semangat tinggi untuk berjuang dalam mencapai apa yang mereka suka untuk kehidupan mereka yang lebih baik. Evaluasi: Evaluasi pretest menggunakan metode mini-theater dan focus group discussion FGD serta youtube analytics. Anggaran: Realisasi anggaran terhadap 3 episode prototipe web series ini sebesar Rp. 520.000. Untuk Rancangan Anggaran 10 episode sebesar Rp. 76.100.000 dan rencana pemasukan sebesar Rp. 124.950.000. Pendapatan yang didapat dengan total Rp. 48.850.000.

ABSTRACT
Situation Analysis: Millennial generations are known for many negative stigma. However, in fact many millennial rsquo s characteristics can affect the quality of the country and the nation of Indonesia. One of them is creativity. Therefore, the author is interested in producing web series about the creativity of these generation to achieve what they want, focusing on the field of culinary entrepreneurship. Benefits and Purpose of Prototype: DevelopmentIts benefits to provide an alternative entertainment to the audience who want to target and to educate millennials the importance of their role in the development of creative economy. Aims to inspire confidence and continue to develop interests and talents. Developed Prototype: This Web series has 10 episodes with a 3 7 minutes comedy skit genre. Tells the story of a young man named Caca, Sarah and Dewi who have a high spirit to struggle to achieve what they like for their better lives. Evaluation: The pretest evaluation uses mini theater and focus group discussion FGD also Youtube analytics methods. Budgeting: Budget realization of 3 episodes prototype web series is Rp 520,000. For a10 episode Budget Plan of Rp 76.100.000 and income plan of Rp 124,950,000. Revenue earned for a total of Rp 48.850.000. "
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Ayu Andria
"[ABSTRAK
BAGIAN SATU ANALISIS SITUASI
Penggemar drama Korea di Indonesia semakin banyak. Tanpa mereka sadari, menonton drama Korea ternyata bisa berdampak positif maupun negatif. Mereka terbiasa menonton drama Korea dengan streaming atau download menggunakan internet. Maka dari itu, akan dibuat program baru web series mengenai perilaku penggemar drama Korea, baik positif dan negatif, yang akan ditayangkan melalui Youtube.com.
BAGIAN DUA MANFAAT DAN TUJUAN PENGEMBANGAN PROTOTIPE
Manfaat utama dari pengembangan prototipe ini adalah memberikan alternatif tayangan baru yang menghibur dan inspiratif mengenai penggemar drama Korea. Tujuannya agar para penggemar drama Korea ini menyadari bahwa menonton drama Korea bisa berdampak positif dan negatif.
BAGIAN TIGA PENGEMBANGAN PROTOTIPE
Program yang dikembangkan adalah tayangan web series dengan formatnya vlog (video blog) yang ditayangkan melalui Youtube. Pilot dari program I am K-Fans ada 2 episode. Episode pertama mengenai Ayu seorang penggemar drama Korea, yang bisa berbahasa Korea karena belajar dari drama Korea. Episode kedua mengenai Ayu yang menceritakan temannya yang menghabiskan waktu untuk menonton drama dan lupa belajar untuk UTSnya.
BAGIAN EMPAT EVALUASI
Pre test akan dilakukan seminggu sebelum program ?I am K-Fans? dirilis dengan melakukan focus group disscussion dengan penggemar drama Korea. Evaluasi akan dilakukan 1 bulan setelah program dirilis dengan melakukan focus group disscussion dan menganalisis performa tayangannya dengan Youtube Analytic.
BAGIAN LIMA ANGGARAN
Anggaran pembuatan protoype adalah Rp 510.000,00. Anggaran rencana penerbitan media per episode adalah Rp 5.335.000,00 dan 1 season (8 episode) adalah Rp 42.845.000,00. Anggaran rencana evaluasi adalah Rp 480.000,00. Prakiraan pendapatan adalah per episode Rp 1.316.460,00 dan 1 season adalah Rp 30.866.680,00.

ABSTRACT
PART ONE
SITUATIONAL ANALYSIS
There is a growing number of Korean drama fan clubs in Indonesia. Either they are aware of the effects of being a fan of K-drama, but watching Korean drama gives both positive and negative effects. Fans are used to watch K-drama via streaming or downloading using internet. Therefore, web series about K-drama fans?s attitude, either positive or negative, will be made and will also be posted on Youtube.
PART TWO
BENEFITS AND PURPOSES OF THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The main benefit of the development of this prototype is to provide an interesting, alternative program about fans of K-drama. The aim is to remind the fans of the positive and negative effects of being a fan of K-drama.
PART THREE
THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The development of prototype is a web series program with a vlog format, that will be aired via Youtube. The pilot of the program called ?I am K-Fans?, there are 2 episodes. The first episode tells story about Ayu, a fan of K-drama, who also could speak Korean language which she learnt from watching K-drama. Second episode tells Ayu who talks about her friend, a fan of K-drama as well, who fails at exams because of her excessive time to watch K-drama.
PART FOUR EVALUATION
Pre test will be held one week before the program ?I am K-fans? is released. Evaluation will be done one month after the program is released by doing focus group discussion and analyzing the performance in the scenes using Youtube Analytic.
PART FIVE BUDGET
The budget for the production of prototype is Rp 510.000,00. The budget for planned issuance of media production for one episode is Rp 5.335.000,00 and for one season (8 episodes) is Rp 42.845.000,00.The budget for planned evaluation is Rp 480.000,00. The estimated income per episode is Rp 1.316.460,00 and thus for one season is Rp 30.866.680,00.;PART ONE
SITUATIONAL ANALYSIS
There is a growing number of Korean drama fan clubs in Indonesia. Either they are aware of the effects of being a fan of K-drama, but watching Korean drama gives both positive and negative effects. Fans are used to watch K-drama via streaming or downloading using internet. Therefore, web series about K-drama fans?s attitude, either positive or negative, will be made and will also be posted on Youtube.
PART TWO
BENEFITS AND PURPOSES OF THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The main benefit of the development of this prototype is to provide an interesting, alternative program about fans of K-drama. The aim is to remind the fans of the positive and negative effects of being a fan of K-drama.
PART THREE
THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The development of prototype is a web series program with a vlog format, that will be aired via Youtube. The pilot of the program called ?I am K-Fans?, there are 2 episodes. The first episode tells story about Ayu, a fan of K-drama, who also could speak Korean language which she learnt from watching K-drama. Second episode tells Ayu who talks about her friend, a fan of K-drama as well, who fails at exams because of her excessive time to watch K-drama.
PART FOUR EVALUATION
Pre test will be held one week before the program ?I am K-fans? is released. Evaluation will be done one month after the program is released by doing focus group discussion and analyzing the performance in the scenes using Youtube Analytic.
PART FIVE BUDGET
The budget for the production of prototype is Rp 510.000,00. The budget for planned issuance of media production for one episode is Rp 5.335.000,00 and for one season (8 episodes) is Rp 42.845.000,00.The budget for planned evaluation is Rp 480.000,00. The estimated income per episode is Rp 1.316.460,00 and thus for one season is Rp 30.866.680,00., PART ONE
SITUATIONAL ANALYSIS
There is a growing number of Korean drama fan clubs in Indonesia. Either they are aware of the effects of being a fan of K-drama, but watching Korean drama gives both positive and negative effects. Fans are used to watch K-drama via streaming or downloading using internet. Therefore, web series about K-drama fans’s attitude, either positive or negative, will be made and will also be posted on Youtube.
PART TWO
BENEFITS AND PURPOSES OF THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The main benefit of the development of this prototype is to provide an interesting, alternative program about fans of K-drama. The aim is to remind the fans of the positive and negative effects of being a fan of K-drama.
PART THREE
THE DEVELOPMENT OF PROTOTYPE
The development of prototype is a web series program with a vlog format, that will be aired via Youtube. The pilot of the program called “I am K-Fans”, there are 2 episodes. The first episode tells story about Ayu, a fan of K-drama, who also could speak Korean language which she learnt from watching K-drama. Second episode tells Ayu who talks about her friend, a fan of K-drama as well, who fails at exams because of her excessive time to watch K-drama.
PART FOUR EVALUATION
Pre test will be held one week before the program “I am K-fans” is released. Evaluation will be done one month after the program is released by doing focus group discussion and analyzing the performance in the scenes using Youtube Analytic.
PART FIVE BUDGET
The budget for the production of prototype is Rp 510.000,00. The budget for planned issuance of media production for one episode is Rp 5.335.000,00 and for one season (8 episodes) is Rp 42.845.000,00.The budget for planned evaluation is Rp 480.000,00. The estimated income per episode is Rp 1.316.460,00 and thus for one season is Rp 30.866.680,00.]"
2015
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Meista Yuki Crisinta
"[ABSTRAK
Bagian Satu
Analisis Situasi
Kemajuan teknologi komunikasi ternyata cukup berdampak bagi perilaku komunikasi generasi muda. Keberadaan gadget sebagai alat komunikasi dan hiburan seharusnya tidak menggantikan fungsi dan peranan dari proses komunikasi langsung. Maka dari itu, dengan memanfaatkan media internet yang sedang banyak digemari oleh generasi muda, penulis hendak memproduksi sebuah tayangan serial web (web series) dengan format mockumentary yang mengangkat fenomena dan kejadian sehari-hari, khususnya pada kehidupan sosial mahasiswa.
Bagian Dua
Manfaat dan Tujuan Pengembangan Prototipe
Manfaat utama dari pengembangan prototipe ini adalah khalayak mendapatkan pendidikan agar lebih bijak dalam menggunakan gadget sebagai alat komunikasi. Tujuan utama dari pengembangan prototipe ini adalah sebagai salah satu upaya persuasif bagi generasi muda agar lebih bijak dalam menggunakan gadget sebagai media komunikasi, dan terus berupaya untuk tetap mempertahankan relasi dengan sesama tanpa menggunakan perantara media.
Bagian Tiga
Prototipe yang Dikembangkan
Prototipe pilot ini berjudul ?LET(S)TALK?, yang menceritakan tentang kisah kehidupan cinta dua mahasiswa di dunia maya, namun tidak berelasi di dunia nyata.
Bagian Empat
Evaluasi
Media pre-test dilakukan dengan cara online screening. Sedangkan metode evaluasi akan dilakukan melalui Youtube Analytics dan Focus Group Discussion (FGD).
Bagian Lima
Anggaran
Anggaran untuk pembuatan prototipe adalah sebesar Rp1.100.000. Lalu rencana anggaran untuk penerbitan media adalah sebesar Rp35.200.000. Sedangkan anggaran untuk pelaksanaan evaluasi adalah sebesar Rp5.520.000. Prakiraan pendapatan bersih yang diperoleh adalah sebesar Rp280.000.

ABSTRACT
Chapter One
Situation Analysis
Nowadays, the development of communication technology gives many impact to the social behavior of young generations. Gadget, as a communication and entertaining device, supposedly not replace the face-to-face communication. Based on this case, the author wants to make a web series, which distributed to internet, with mockumentary format. The series tells about gadget using in daily life, especially of college students.
Chapter Two
Benefit and Purpose of Prototype?s Developing
The main benefit of this prototype is the audiences will get an education about how they can use their gadget more wisely, especially for communicating with others. Moreover, the main purpose of this prototype is to persuade audiences so that they can use their gadget more wisely. In addition, the author wants every audiences always make time with their relations without gadget and do the face-to-face communication more often.
Chapter Three
Developed Prototype
The title of this prototype is ?LET(S)TALK?, which tells about a love story from two college students who always connected through social media, chatting-media, but not ?connected? in the real world.
Chapter Four
Evaluation
Media pre-test will be held by online screening. Otherwise, the evaluation proccess will use the Youtube Analytics? feature and Focus Group Discussion (FGD).
Chapter Five
Budget
Budget for prototype making has spent IDR 1.100.000. The budgeting plan for media launching will spent IDR 35.200.000. Then, a budgeting for evaluation will spent IDR 5.520.000. The estimated income will be IDR Rp280.000., Chapter One
Situation Analysis
Nowadays, the development of communication technology gives many impact to the social behavior of young generations. Gadget, as a communication and entertaining device, supposedly not replace the face-to-face communication. Based on this case, the author wants to make a web series, which distributed to internet, with mockumentary format. The series tells about gadget using in daily life, especially of college students.
Chapter Two
Benefit and Purpose of Prototype’s Developing
The main benefit of this prototype is the audiences will get an education about how they can use their gadget more wisely, especially for communicating with others. Moreover, the main purpose of this prototype is to persuade audiences so that they can use their gadget more wisely. In addition, the author wants every audiences always make time with their relations without gadget and do the face-to-face communication more often.
Chapter Three
Developed Prototype
The title of this prototype is “LET(S)TALK”, which tells about a love story from two college students who always connected through social media, chatting-media, but not ‘connected’ in the real world.
Chapter Four
Evaluation
Media pre-test will be held by online screening. Otherwise, the evaluation proccess will use the Youtube Analytics’ feature and Focus Group Discussion (FGD).
Chapter Five
Budget
Budget for prototype making has spent IDR 1.100.000. The budgeting plan for media launching will spent IDR 35.200.000. Then, a budgeting for evaluation will spent IDR 5.520.000. The estimated income will be IDR Rp280.000.]"
2015
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Christa Elizabeth P.
"Musik dinikmati oleh siapa saja, dimana saja. Musik tak hanya didengarkan, tetapi juga diapresiasi melalui program tayangan. Kini, tampak adanya keseragaman konten musik pada program tayangan musik di media konvensional. Padahal, masih banyak aspek menarik lainnya dari musik yang dapat diulas. Riset menunjukkan bahwa terdapat kebutuhan akan progam tayangan musik serupa magazine show dengan konten yang tidak mainstream.
Manfaat dari program tayangan ini adalah memberikan hiburan yang informatif, sesuai karakteristik program tayangan musik yang diinginkan khalayak. Sementara itu, tujuan program tayangan ini adalah untuk membuka cakrawala khalayak akan musik populer yang berkualitas dan menginspirasi.
Prototype yang dikembangkan adalah sebuah web series musik yang akan tayang di YouTube dan Tumblr. Pada episode pertama ini, diangkat tema mash up dengan format penampilan show choir.

We enjoyed music anywhere and anytime. We don‟t just listen to it, but also aprreciate it by watching music shows from TV, the internet, etc. Unfortunately, there is a uniformity of music content of traditional media.In fact, there are many other interesting aspects of music to be reviewed. Research shows that there is a need for non-mainstream music show, released through an internet based platform.
The benefit of the program is to provide an informative entertainment music show, as desired by the audience. The goal of this program is to broaden the audience‟ insight of high quality and inspiring popular music.
The developing prototype is a music web series which will be released through YouTube and Tumblr. The subject of the first episode is mash up, with a show choir performance.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2016
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Annisa Adliya Rifai
"Isu kesehatan mental di Indonesia masih dikelilingi oleh banyak stigma negatif. Padahal angka prevalensi gangguan mental ringan cukup banyak, terutama pada kelompok usia 18-25 tahun. Oleh karena itu, penulis ingin membuat tayangan terkait kesehatan mental, yang sesuai dengan prefensi khalayak sasaran.

Mental health issues in Indonesia, up until now, are still being surrounded by some disabling stigma. While the prevalence number of the moderate mental disorder in the age group of 18-25 years old, is quite high. Therefore, the writer wants to create an audiovisual product related to mental health to help tackle this issue, which will also be adjusted to the targeted audience rsquo;s preferences."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2018
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>