Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 3627 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Kiefer, Peter
"This text provides an overview on plan and intention recognition, ranging from the late 1970s to very recent approaches. This overview is unique as it discusses approaches with respect to the specificities of mobile intention recognition. This book covers problems from research on mobile assistance systems using methods from artificial intelligence and natural language processing. "
New York: Springer, 2012
e20406471
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Liu, Haowei
"This hands-on guide gives an overview of computer vision and enables engineers to understand the implications and challenges behind mobile platform design choices. Using face-related algorithms as examples, the author surveys and illustrates how design choices and algorithms can be geared towards developing power-saving and efficient applications on resource constrained mobile platforms."
Waltham, MA: Morgan Kaufmann, 2015
e20427075
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Exval Mahendra Saputro
"Komite Nasional Ekonomi dan Keuangan Syariah (KNEKS) menilai Indonesia memerlukan layanan mobile payment syariah untuk mengikuti perkembangan teknologi dan ekonomi digitak. Mobile payment syariah yang baru saja dikembangkan diharapkan menjadi solusi bagi masyarakat Indonesia. Penelitian ini membahas mengenai faktor yang mempengaruhi behavioral intention mobile payment syariah. Penelitian menggunakan pengembangan teori Unified Theory of Acceptance and Use Technology (UTAUT). Penelitian dilakukan pada 437 responden yang terdiri dari 221 pengguna dan 216 non pengguna mobile payment syariah. Analisa data menggunakan partial least squares structural equation model (PLS-SEM). Penelitian menunjukkan bahwa performance expectancy, social influence, perceived religiosity obligation dan compatibility terbukti secara signifikan berpengaruh terhadap behavioral intention. Pada analisa multi grup, perceived religiosity obligation, compatibility dan perceived trust secara signifikan berpengaruh pada behavioral intention pada grup pengguna dan non pengguna. Social influence hanya berpengaruh signifikan pada grup non pengguna. Hasil tersebut dapat dikembangkan dan dielaborasi oleh penyedia layanan dalam menetapkan variabel mana yang perlu diperhatikan dan berpengaruh pada kedua grup tersebut.

The National Committee on Sharia Economics and Finance (KNEKS) assessed that Indonesia needs Islamic mobile payments to keep up with economic and technological developments. Newly developed Islamic mobile payment is expected to be a solution to the needs of the Indonesian Muslim community. This article discusses the antecedents of the Indonesian Muslim customers’ intention to use Islamic mobile payments. Research model using Unified Theory of Acceptance and Use Technology (UTUAT) with development on exogenous variable. The research was conducted on 437 respondents consist of 216 potential users and 221 actual users of Islamic mobile payments. The data was analysed using a partial least squares structural equation model (PLS-SEM). The study shows performance expectancy, social influence, perceived religiosity obligation, compatibility, and perceived trust had significant positive effects on Muslim customers’ behavioral intention. While at multi-group analysis, perceived religiosity obligation, compatibility and perceived trust have a significant effect on actual and potential users. Social influence has a significant effect only on potential users. These results can be developed and elaborated by marketers on which variables need to be broadly highlighted and which are invincible to both types of users."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Ibrahim Shibaghatullah
"Dengan kemajuan Teknologi Informasi dan Komunikasi serta munculnya layanan 3G dan 4G oleh perusahaan telekomunikasi, teknologi seluler telah menjadi bagian integral dari kehidupan sehari-hari. Layanan seluler telah diperkenalkan di berbagai sektor termasuk pemerintah, perbankan, healthcare, dan perdagangan. Bank Mandiri, sebagai salah satu entitas penyedia jasa keuangan di Indonesia, memiliki produk layanan keuangan mobile banking dengan nama mandiri online.
Penelitian ini menggunakan 115 sampel responden dan bertujuan untuk menganalisa pengaruh perceived trust, perceived ease of use, perceived, perceived usefulness, autonomous motivation dan controlled motivation terhada behavioral intention nasabah dalam menggunakan mobile banking. Sampel penelitian ini adalah pengguna jasa keuangan Bank Mandiri selama 6 enam bulan terakhir. Data diolah dengan menggunakan analisis regresi berganda.
Hasil penelitian menunjukkan perceived trust, perceived usefulness dan controlled motivation tidak berpengaruh signifikan terhadap behavioral intention. Di sisi lain, perceived ease of use dan autonomous motivation memiliki pengaruh signifikan dan positif terhadap behavioral intention.

With the advancement of Information and Communication Technology and the emergence of 3G and 4G services by telecom companies, mobile technology has become an integral part of our day to day life. Mobile services have been introduced in many different sectors including government, banking, healthcare, and commerce. Bank Mandiri, as one of financial service intitution in Indonesia, has lauched the product of mobile banking ldquo mandiri online rdquo.
This study user 115 sample respondent and aims to analyze determinants of behavioral intention such to use mobile banking such as perceived trust, perceived ease of use, perceived usefulness, autonomous motivation and controlled motivation. Data for this research were collected from Bank Mandiri consumers, specifically those who used mobile banking services in the last 6 six months. They were then analyzed using Multiple Linier Regression.
The result of this research shows that perceived trust, perceived usefulness adan controlled motivation does not have significant effect on behavioral intention. Meanwhile, perceived ease of use and autonomous motivation has significant and positive effect on behavioral intention.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2018
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Chalis Kurniawati
"Mobile banking merupakan sistem layanan dari lembaga keuangan untuk melakukan sejumlah transaksi keuangan diakses langsung melalui perangkat mobile seperti telepon seluler. Penelitian ini bertujuan untuk menguji variabel task fit, monetary value, connectivity, personal innovativeness, absorptive capacity, perceived usefulness, dan
perceived ease of use terhadap reusage intention mobile banking BRI. Desain penelitian yang dilakukan adalah konklusif deskriptif dengan metode cross-sectional dan diolah dengan teknik analisis Structural Equation Modelling (SEM). Responden yang diteliti adalah sebanyak 140 orang yang memiliki kriteria sebagai nasabah bank BRI yang selama
6 bulan terakhir aktif melakukan transaksi keuangan melalui bank BRI, mengakses mobile banking BRI 3 kali dalam seminggu, berdomisili di Jabodetabek dan berusia 18 58 tahun dengan menggunakan metode pengambilan sampel purposive sampling dan snowball sampling. Hasil penelitian menunjukkan bahwa variabel monetary value, connectivity,
personal innovativeness, perceived usefulness dan perceived ease of use berpengaruh terhadap variabel reusage intention mobile banking BRI. Namun variabel absorptive capacity tidak berpengaruh pada variabel reusage intention dan variabel task fit tidak berpengaruh pada variabel perceived usefulness.
Mobile banking is a service system from a financial institution such as a bank to conduct a number of financial transactions that can be accessed directly by users through mobile devices such as cellular phones. The purpose of this research is to verify whether the 7
variables; task fit, monetary value, connectivity, personal innovativeness, absorptive capacity, perceived usefulness, and perceived ease of use have impact toward reusage intention of BRI mobile banking. The conclusive-descriptive research with cross-sectional method is using anlysis technique of Stuctural Equation Modelling (SEM). The collected 140 respondents was selected by purposive sampling and snowball sampling method and the criteria of the respondent are the respondent as the customer of the BRI bank that
actively using BRI mobile banking for 6 month, using BRI mobile banking at least 3 times a week, living in Jabodetabek city, and the respondent age between 18 58 years old . The result showed that monetary value, connectivity, personal innovativeness, perceived
usefulness and perceived ease of use have impact toward reusage intention of BRI mobile banking. However, task fit surprisingly did not affect perceived usefulness as we expected and absorptive capacity also have insignificant relationship with reusage intention toward BRI mobile banking."
Jakarta: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Audi Nanda Nindita
"Pertumbuhan pendapatan app stores sangat signifikan dari tahun ke tahun dimana Game adalah penyumbang terbesarnya. Indonesia adalah negara yang dengan peringkat no. 17 untuk pendapatan dari industry game di bulan Juni 2018 dan merupakan pasar yang potential untuk mengembangkan industry game. Tren genre game yang sedang marak di pasar Action, Strategy dan Role Playing Game.
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui intention gamers untuk terus bermain mobile game dengan tiga genre di atas. Berdasarkan penelitian sebelumnya, minat tersebut dibangun dari enjoyment yang berasal atribut Challenge, Novelty, Design aesthetics, Perceived ease of use, dan Interactivity. Selain itu, atribut Connectedness juga digunakan untuk mendapatkan gambaran yang lebih jelas terhadap continuance intention pemain game terhadap mobile game. Model teoritis dalam penelitian ini terdiri dari delapan hipotesis yang diuji menggunakan Structural Ecuation Model. Sampel penelitian sebanyak 429 responden, yaitu pemain game dengan genre Action atau Stratagy atau Role Playing Game selama tiga bulan terakhir dengan menggunakan kuesioner online.
Hasil analisis menunjukkan bahwa atribut Challenge, Novelty, Design aesthetics, Perceived ease of use, dan Interactivity memberikan pengaruh positif terhadap enjoyment dan mendorong minat pemain game untuk bermain suatu game terus menerus. Sedangkan atribut Connectedness memberikan pengaruh negatif terhadap enjoyment, tetapi memberikan pengaruh positif yang signifikan terhadap minat pemain game untuk bermain game terus menerus.

App stores revenue is significantly growing in recent years and mobile game is the biggest contributor. Indonesia ranks 17th for the country with the biggest revenue from game in June 2018, so that Indonesia is a potential market for developing game industry. Game genre that is trending in the market based on the number of downloads and revenue is Action, Strategy and Role-Playing Game. This research is needed to find out gamers intention to continue to play the mobile games in the three genres above. Based on previous research, the intention is built on the perceived enjoyment when playing games. The enjoyment can be analyzed from 5 important factors, Challenge, Novelty, Design aesthetics, Perceived ease of use, and Interactivity. In addition, the Connectedness attribute is also used to get a better picture of the mobile game players continuance intention toward mobile games.
The theoretical model in this study is conveyed by using eight hypotheses that will be tested using the Structural Equation Model. The research samples obtained is 429 respondents, they are game players with Action or Strategy or Role-Playing Games genre for the past three months via online questionnaire. Result of the analysis show that Challenge, Novelty, Design aesthetics, Perceived ease of use, and Interactivity positively influence perceived enjoyment on playing games. Connectedness give negative influence to perceived enjoyment, but then give significant positive influence on continuance intention on playing mobile games.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Nadia Afira
"ABSTRAK
Di Indonesia, berbagai online marketplace muncul dengan aplikasi yang memberikan konsumen banyak pilihan untuk berbelanja sehingga konsumen cenderung berpindah dari satu aplikasi belanja ke aplikasi lainnya lainnya dengan mudah. Penelitian ini menguji model konseptual yang menggambarkan keterkaitan antara Technology Acceptance Model (TAM), flow, mobile irritation, serta sikap konsumen terhadap belanja menggunakan mobile apps dan niat konsumen untuk kembali menggunakan aplikasi belanja tersebut. Data dikumpulkan melalui kuesioner yang disebar secara online. Structural Equation Model (SEM) digunakan untuk analisis data menggunakan software AMOS 22. Pada penelitian ini jumlah sampel yang terkumpul adalah sebanyak 181 responden yang merupakan pengguna aplikasi belanja online marketplace dalam 3 bulan terkahir sejak pengisian kuesioner. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa perceived usefulness berpengaruh positif terhadap flow dan reuse intention, perceived ease of use berpengaruh positif terhadap perceived usefulness, flow berpengaruh positif terhadap attitude, attitude berpengaruh positif terhadap reuse intention dan sebaliknya mobile irritation berpengaruh negatif terhadap reuse intention.

ABSTRACT

In Indonesia, various of online marketplaces have emerged giving customers many options to shop that customers tend to switch to another mobile shopping apps easily. This study discusses the conceptual model that describes the linkages between Acceptance Model Technology (TAM), flow, mobile irritation, and consumer attitudes towards mobile applications against intention to reuse the mobile apps. Data was collected through online questionnaire. Structural Equation Model (SEM) is used for data analysis with AMOS 22. The number of samples collected was 181 respondents who experienced online shopping through mobile apps within the last 3 months from filling out the questionnaires. The result of this research showed that perceived usefulness positively affects flow and reuse intention, perceived ease of use positively affects perceived usefulness, flow has a positive impact on attitude, attitude positively affects reuse intention meanwhile mobile irritation negatively affects reuse intention."
2019
T53552
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Satria Ramadhan
"Aplikasi mobile Garuda Indonesia merupakan salah satu channel PT Garuda Indonesia untuk memberikan layanan kepada pelanggannya. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor yang memengaruhi Intention to use, agar dapat meningkatkan kemauan pelanggan untuk menggunakan aplikasi mobile Garuda Indonesia. Model penelitian ini merupakan hasil pengembangan dari model penelitian yang dikembangkan oleh Suki dan Suki pada tahun 2017, dengan menambahkan variabel UI Attractiveness.
Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif yang menggunakan metode survey research, dengan jumlah responden sebanyak 101 responden yang metode penyebaran kuesionernya disebarkan melalui media sosial Twitter menggunakan Google Form. Data kuesioner yang telah dikumpulkan diolah menggunakan metode Partial Least Square ndash; Structural Equation Modelling PLS-SEM dengan perangkat lunak Smart-PLS.
Hasil pengujian data kuesioner menunjukkan bahwa variabel Subjective Norm merupakan variabel terkuat yang berpengaruh langsung terhadap Intention to use individu pada aplikasi mobile Garuda Indonesia, disusul oleh variabel Airline Image dan variabel Perceived ease of use.

Garuda Indonesia mobile application is one of channel for Garuda Indonesia to give a service to their customer. This study aims to determine the factors that affecting the Intention to use, in order to increase the willingness of customers to use Garuda Indonesia mobile application. The research model is the result of developing by Suki and Suki on 2017, by adding UI Attractiveness variable.
This research is quantitative research that using survey method, with total of respondents is 101 respondents, which was distributed through Twitter using Google Form. The questionnaire data that has been collected is processed using Partial Least Square ndash Structural Equation Modelling PLS SEM method with Smart PLS software.
The result shows that the Subjective Norm variable is the strongest variable that directly influence the Intention to use of Garuda Indonesia mobile application, followed by Airline Image and Perceived ease of use variable.
"
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2018
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Diajeng Salsabila Desideria
"Penelitian ini bertujuan untuk memiliki pemahaman yang mendalam terkait faktor yang mempengaruhi keinginan konsumen untuk menggunakan mobile wallet secara berkelanjutan. Serta juga untuk melihat apakah terdapat perbedaan antara pengaruh perceived benefit dan perceived risk berdasarkan user type. Penelitian ini menggunakan sampel pengguna DANA di No. dengan usia 17-35 tahun yang dikategorikan sebagai pengguna aktif mobile wallet. Smart PLS digunakan untuk mengolah data dalam penelitian ini. Hasil dari penelitian ini No. bahwa perceived benefit dan perceived risk memiliki pengaruh terhadap continuance intention. Pada perceived benefit ditemui faktor economic benefit, seamless transaction, dan convenience sebagai variabel yang signifikan berpengaruh terhadap perceived risk. Sementara No. risk, security risk dan legal risk mempengaruhi perceived risk. Penelitian ini menemukan tidak ada pengaruh yang signifikan dari operational risk terhadap perceived risk. Serta penelitian ini juga menemukan adanya perbedaan pengaruh perceived benefit yang berbeda berdasarkan user type. Dengan demikian, melalui penelitian ini dapat diketahui faktor apa saja yang mendorong serta mengurangi continuance intention mobile wallet dan bagaimana benefit dan risk memiliki pengaruh yang berbeda berdasarkan user type."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2020
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Nadira Fitria
"Layanan mobile payment menjadi semakin populer ketika perangkat seluler dan penggunaan internet meningkat di Indonesia. Penerimaan mobile payment bergantung pada intensi penggunaan kembali mobile payment oleh konsumen. Meskipun penggunaan mobile payment terus meningkat, masih ada beberapa kelemahan dari penggunaannya. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki intensi penggunaan kembali pada mobile payment dengan menggunakan teori technology acceptance model yang diperluas dengan technology continuance theory yang didalamnya mencakup kepuasan dan intensi penggunaan kembali. Selain itu, penelitian ini juga berfokus pada persepsi risiko, kepercayaan, dan pengaruh sosial yang mungkin juga berdampak pada intensi penggunaan kembali. Model penelitian ini diuji melalui survei online dengan metode structural equation modeling. Populasi target dalam penelitian ini adalah konsumen Indonesia yang berusia minimal 18 tahun yang menggunakan mobile payment dalam kehidupan sehari-hari. Hasilnya menemukan bahwa persepsi kemudahan penggunaan dan persepsi manfaat penggunaan mobile payment secara positif memengaruhi intensi penggunaan kembali melalui sikap dan kepuasan. Selain itu, persepsi risiko secara negatif mempengaruhi sikap konsumen terhadap mobile payment.

Mobile payment services are becoming increasingly popular as mobile devices and internet usage increase in Indonesia. The acceptance of mobile payment depends on the consumers continuing use of mobile payment. Although the usage of mobile payment is growing, there are still some disadvantages from its use. This study aims to investigate empirically consumers continuance intention on mobile payment by using technology acceptance model theory extended with technology continuance theory, which includes satisfaction and continuance intention. Furthermore, this study also focuses on perceived risk, trust, and social influence which might also impact the intention of continuance usage. The model of this study was tested in an online survey with structural equation modeling. The target population in this study is Indonesian consumers at least 18 years old who has been using mobile payment in their daily lives. The result finds that perceived ease of use and perceived usefulness of mobile payment positively influences the continuance intention through attitude and satisfaction. Moreover, perceived risk negatively influences consumers attitude towards mobile payment using."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
T54862
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>