Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 605 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Kawaguchi, Toshikazu
"Di sebuah gang kecil di Tokyo, ada kafe tua yang bisa membawa pengunjungnya menjelajahi waktu. Keajaiban kafe itu menarik seorang wanita yang ingin memutar waktu untuk berbaikan dengan kekasihnya, seorang perawat yang ingin membaca surat yang tak sempat diberikan suaminya yang sakit, seorang kakak yang ingin menemui adiknya untuk terakhir kali, dan seorang ibu yang ingin bertemu dengan anak yang mungkin takkan pernah dikenalnya. Namun ada banyak peraturan yang harus diingat. Satu, mereka harus tetap duduk di kursi yang telah ditentukan.
Dua, apa pun yang mereka lakukan di masa yang didatangi takkan mengubah kenyataan di masa kini. Tiga, mereka harus menghabiskan kopi khusus yang disajikan sebelum kopi itu dingin. Rentetan peraturan lainnya tak menghentikan orang-orang itu untuk menjelajahi waktu. Akan tetapi, jika kepergian mereka tak mengubah satu hal pun di masa kini, layakkah semua itu dijalani?
"
Jakarta: Gramedia Pustaka Utama, 2022
823 KAW f
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Edgina Callista Lunadi
"Jumlah UMKM di Indonesia pada tahun 2019 yang berjumlah 60,2 juta unit mengharuskan setiap pelaku bisnis menciptakan strategi komunikasi yang efektif agar semakin dikenal oleh target khalayaknya.
Terlebih lagi bisnis pada sektor minuman berbasis kopi, mengingat Indonesia menempati peringkat ketujuh dunia sebagai negara dengan tingkat konsumsi kopi yang cukup tinggi.
Salah satu ekspansi dari maraknya bisnis minuman kopi adalah kopi cold brew, kopi dengan teknik seduh menggunakan air dingin.
Pop the Cold Brew sebagai salah satu bisnis penyedia minuman kopi cold brew hadir sebagai alternatif bagi konsumen yang ingin menikmati kopi dengan cara berbeda.
Materi serta strategi komunikasi yang dilakukan Pop the Cold Brew masih sangat sederhana, yakni hanya mengandalkan media sosial Instagram. Terlebih lagi, usaha ini tidak pernah mengadakan kegiatan di luar media sosial untuk menjangkau target khalayaknya.
Melalui survei yang dilakukan terhadap 111 responden, hanya 9% dari responden yang mengetahui keberadaan Pop the Cold Brew.
Dibutuhkan upaya guna meningkatkan brand awareness dari Pop the Cold Brew, salah satunya dengan pendekatan humas pemasaran, untuk mengedukasi khalayak tentang kelebihan kopi cold brew dan keunikan yang ditawarkan dari merek ini.

A total of approximately 60,2 million units of SMMEs across Indonesia require every entrepreneur to invent an effective communication strategy in order for their business to be recognized by their target audience.
Especially business on coffee specialties, where Indonesia ranks seventh in the world for its coffee consumption.
One of the expansions from the fast-growing coffee industries is the creation of cold brew coffee, made by brewing coarsely ground coffee beans in cold water.
Pop the Cold Brew exists as one of the suppliers for cold brew coffees and as an alternative for those whod like to consume their coffee in a different way.
The ideas and communication strategies implemented by Pop the Cold Brew by far are still basic, for they are using only Instagram as their main promotional tools. Furthermore, this business never tried any other strategies in order to reach their target audience.
According to a survey conducted to 111 respondents, only 9% from the respondents knew the existence of Pop the Cold Brew.
Therefore, there is a strong need to increase the brand awareness of Pop the Cold Brew with the use of marketing public relations approach, to educate the advantages of cold brew coffee compared to any other coffees, and inform the uniqueness of this brand to their target audience."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2019
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Steffanie Olivia Suyanto
"Pada tahun 2016, kasus kopi sianida mendapatkan perhatian luas hingga ke kancah internasionalyang kemudian diangkat menjadi film dokumenter oleh Netflix dengan judul Ice Cold: Murder, Coffee, and Jessica Wongso. Film ini mempertanyakan proses pidana yang telah selesai berjalan. Persepsi baru yang berbeda dari wacana dominan masa lalu pun mulai bermunculan hingga menimbulkan pertanyaan besar dari publik terkait kebenaran kasus dan keadilan untuk Jessica. Penulisan ini berfokus pada reaksi sosial nonformal (kaji ulang masyarakat) terhadap reaksi sosial (film dokumenter). Film dokumenter ini memicu reaksi sosial nonformal dalam bentuk video pada media baru, seperti YouTube. Unit analisis tulisan ini adalah narasi dari beberapa video konten buatan pengguna yang mengulas film Ice Cold pada media sosial YouTube. Narasi-narasi tersebut dianalisis menggunakan konsep encoding dan decoding dari Stuart Hall, dilengkapi dengan analisis pembingkaian narasi (pembingkaian semantik, kognitif, dan komunikatif). Perspektif yang digunakan untuk mencermati konteks ini adalah kriminologi budaya. Hasil analisis menunjukkan bahwa narasi film dokumenter Ice Cold dapat diterima dengan baik oleh penonton dengan posisi dominan dan negosiasi. Dari reaksi penonton, terlihat kepanikan moral terhadap sistem peradilan pidana, dengan pandangan bahwa Jessica tidak bersalah sehingga terjadi demonisasi terhadap pihak Mirna sebagai setan rakyat yang baru.

In 2016, the cyanide coffee case received widespread international attention and was later made into a documentary by Netflix titled "Ice Cold: Murder, Coffee, and Jessica Wongso." This film questions the completed criminal process. New perceptions that differ from the dominant discourse of the past began to emerge, raising significant public questions regarding the truth of the case and justice for Jessica. This paper focuses on non-formal social reactions (public reviews) to social reactions (the documentary film). The documentary triggers informal social reactions in the form of videos on new media platforms, such as YouTube. The unit of analysis in this paper is the narratives of several user-generated video contents that review the documentary "Ice Cold" on YouTube. The narratives are analyzed using Stuart Hall's concept of encoding and decoding, complemented by narrative framing analysis (semantic, cognitive, and communicative framing). The perspective used to examine this context is cultural criminology. The results of the analysis show that the narrative of the documentary "Ice Cold" can be well received by audiences with dominant and negotiated positions. From the audience's reaction, there is a moral panic towards the criminal justice system, viewing Jessica as innocent and resulting in the demonization of Mirna's side as the new folk devil."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Universitas Indonesia,
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Purba, Bianca Theresa Purba
"Sistem peradilan pidana di Indonesia adalah landasan hukum yang mengatur proses penegakan hukum terhadap pelanggaran pidana. Hal ini direpresentasikan melalui sebuah film dokumenter Ice Cold yang menggambarkan proses peradilan pidana terhadap Jessica Kumala Wongso atas kasus pembunuhan penggunaan racun sianida. Studi kasus kriminologi visual terhadap film ini dilakukan dengan mengumpulkan data tangkapan layar dan dibahas menggunakan pemikiran konstruksionisme sosial oleh Surette. Analisis dengan metode visual yang dilakukan dalam tulisan ini mengkaji penggambaran partisipan dan prosedur hukum acara pidana dalam rangkaian proses peradilan pidana. Melalui analisis visual terhadap film dokumenter ini ditemukan perbedaan yang terjadi dalam konteks peradilan pidana tersebut dibandingkan dengan praktik sistem peradilan pidana pada umumnya.

The criminal justice system in Indonesia serves as the legal framework regulating the enforcement of laws against criminal offenses. This is exemplified in the documentary film Ice Cold, which portrays the criminal justice proceedings involving Jessica Kumala Wongso in the cyanide murder case. A visual criminology case study of this film was conducted by collecting screenshot data and discussing it through the lens of Surette's social constructionism. The visual analysis in this study examines the depiction of participants and procedures within the criminal justice process as presented in the documentary. This analysis reveals significant differences between the portrayed criminal justice processes and the general practices within Indonesia's criminal justice system."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2024
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Campbell, Ramsey
London: Headline Feature Book, 1993
823.914 CAM c
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Frazier, Charles R.
New York: Atlantic Monthly Press, 1997
813.54 Fra c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Smith, Joseph
Oxford: Blackwell, 1998
909.82 SMI c
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Ward, Dan L.
"From the C-suite to the sales force to the ground floor, downtime is deadly. When a job opens or turns over, organizations must adjust seamlessly. In "Positioned", some of the world's best people strategists examine how best to address the constant challenge of having the right people available when needed. Thought leaders including Dave Ulrich, John Boudreau, James Walker, Jac Fitz-enz, Peter Howes, Dan Hilbert, and Naomi Stanford weigh in on the future of strategic staffing, virtual workplaces, disruptive technologies, globalization, and what practices will-and will not-help organizations thrive. "Positioned" captures the best workforce planning practices from leading organizations such as Boeing, HP, the U.S. Intelligence Community, and others in the private and public sectors. The book's Analytics section examines the evolution of workforce analytics and the roles of HR professionals and consultants. In an era of globally increasing complexity and competition for talent, shortages and misalignment can derail an organization's effectiveness. This book helps them get back on track."
New York: [American Management Association, ], 2013
e20437156
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Sant, Tom
"Language is the medium of business. To be successful, we need to communicate effectively in writing. That's true whether we are providing instructions to our colleagues, communicating with our customers, or advising our direct reports. We must be able to deliver clear, accurate messages that inform, persuade and motivate. Unfortunately, people lapse into habits that interfere with their ability to communicate. "The Language of Success" shows readers how to avoid these mistakes, and to write lucid, concise, and accurate e-mails, letters, performance appraisals, and presentations.Now anyone can master the lost art of clear writing and: eliminate ambiguities, jargon and grandiose claims; master proper paragraph structure so the message doesn't get muddled; avoid wishy-washy or misleading terms like 'world class' or 'state of the art' write clear concise sentences that follow the 'first time right rule'; use e-mail professionally; and, efficiently create career-enhancing reports. Honest and authoritative, "The Language of Success" will gives readers practical techniques to help readers cut through the fluff, guff, geek, and hyperbole, write exceptional business documents, and get their message heard."
New York: American Management Association, 2008
e20448552
eBooks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>