Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 10 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Depok: Universitas Indonesia, 1985
S8850
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Depok: Departemen Ilmu Administrasi FISIP-UI, 2006
310 SAR p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Jakarta: Elex Media Komputindo, 2005
332.1 Sar d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Jakarta: Rajawali, 2014
332.042 SAR d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Jakarta : RajaGrafindo Persada, 2014
332.042 SAR d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Jakarta: RajaGrafindo Persada, 2014
332.042 SAR d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
2004
AJ-Pdf
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Abstrak :
Understanding the direction of creativity development is a part of learning perspective. Concepts of creativity in the past can be seen as a basis of creativity development in present and future. Even, measurement dimension and indicator of creativity in practice is enriched by reapplication in many different locus and focus. This efforts has been done by specialists, who developed four tradition of creativity such as psychoanalysis, cognitive, behavioralism, and humanistic. These tradition has developed into seven approaches, namely psycho-biological of creativity, creativity and personality, study of creative lifes, creativity as a mental ability, humanistic perspectives, psycho-antropological of creativity, and social psychology of creativity. Nowadays, organisation based creativity has been developed as a synthesis of these traditions and approaches.
Manajemen Usahawan Indonesia, 2005
MUIN-XXXIV-11-Nov2005-38
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Abstrak :
The objective of this research paper is to examine the influence of internal and external schemes on both the trustworthiness perception and the purchasing decision of the consumers through digital media in Indonesia. The data collection is conducted through online survey of 392 respondents aged 18 or above who have at least conducted one online transaction. The collected data is analyzed using structural equation modeling (SEM) to examine the seven key hypotheses. The results of this study show how internal scheme (the aspects of how the message is transferred and consumer's knowledge) and external scheme (the aspects of the credibility of the e-commerce B2C websites, references and public comments) influence on the trustworthiness of the sites. Furthermore, this trustworthiness aspect influences the consumer's purchasing decision. However, only the external scheme that has a direct influence on consumer's purchasing decision. This study implies that e-commerce also contains elements of consumerism. It is recommended that online consumers realize, understand, able to refrain, and having the motivation to resist consumerism. In addition, the government needs to issue stricter regulations amid the online marketing efforts that are too aggressive and involve various types of the irresponsible external schemes.

Abstrak. Tujuan penelitian ini adalah untuk mempelajari pengaruh skema internal dan skema eksternal terhadap persepsi layak dipercaya konsumen dan keputusan konsumen untuk melakukan transaksi melalui media elektronik di Indonesia. Pengumpulan data dilakukan melalui survei secara online terhadap 392 responden yang berumur minimal 18 tahun dengan kriteria setidaktidaknya sudah pernah melakukan transaksi secara online. Data dianalisis dengan menggunakan model persamaan struktural untuk menguji tujuh hipotesis utama penelitian. Hasil penelitian ini menyimpulkan bahwa baik skema internal (bagaimana pesan disampaikan kepada konsumen dan aspek-aspek yang berkaitan dengan pengetahuan konsumen) maupun skema eksternal (kredibilitas situs-situs perdagangan antara perusahaan dengan konsumen (B2C) secara online, sumber rujukan, dan aspek-aspek yang berkaitan dengan komentar-komentar yang disajikan oleh pihak-pihak yang melakukan trasaksi pada situs-situs tersebut) mempengaruhi layak dipercayanya situs-situs tersebut. Selanjutnya, persepsi layak dipercayanya situs-situs ini oleh konsumen mempengaruhi keputusan konsumen untuk melakukan transaksi. Kesimpulan ini mengindikasikan secara implisit bahhwa perdagangan secara online mengandung unsur-unsur konsumerisme. Penelitian ini merekomendasikan agar konsumen menyadari, memahami, menahan diri, dan menolak konsumerisme. Selanjutnya, pemerintah perlu menetapkan peraturan yang membatasi kegiatan pemasaran online yang terlalu agresif serta peraturan yang mengurangi berbagai bentuk skema eksternal yang tidak bertanggun jawab terhadap efek negatif konsumerisme yang ditimbulkan oleh perdagangan online.
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
J-Pdf
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Saragih, Ferdinand Dehoutman
Abstrak :
The research analyzes the determinant of corporate governance characteristic in relation to company performance in family firms listed in Indonesia Stock Exchange in the period of 2004-2009. The research uses quantitative approach, explanatory type and uses numerical data as secondary data obtained from various sources. The result shows that only PER variable is significantly influenced by corporate governance characteristic with proxies of ownerships, board size, and board composition, and controlled with the variables of sales, firm age, firm leverage, tangibility, firm size, growth, and debt in public firms listed in Indonesia Stock Exchange in the period of 2004-2009; in general, investors basically perceive company performance from the market value ratio in the form of company?s STOCK PRICEinterchange instead of the profitability ratio with the proxies of ROA and ROE; the variables of ownerships, board size, and board composition statistically do not affect ROA, ROE, and PER.
Penelitian ini dilakukan untuk menganalisis determinan dari corporate governance characteristic dalam kaitannya dengan company performance pada family firm yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia periode 2004-2009. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif, tipe eksplanasi dan menggunakan data numerik sebagai data sekunder yang diperoleh dari berbagai sumber. Hasil penelitian menunjukkan bahwa pada dasarnya hanya variabel PER yang secara signifikan dipengaruhi oleh characteristic corporate governance yang diproksikan dengan ownerships, board size, dan board composition dan di kontrol dengan variabel sales, firm age, firm leverage, tangibility, firm size, growth, dan debt pada perusahaan publik yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia periode 2004-2009; hasil juga menunjukkan bahwa secara umum investor pada dasarnya hanya melihat kinerja perusahaan dari market value ratio berupa pergerakan harga saham suatu perusahaan bukan pada profitability ratio yang diproksikan dengan ROA dan ROE; variabel owerships, board size, dan board composition secara statistik tidak berpengaruh terhadap ROA, ROE, dan PER.
Depok: Department of Administration Sciences, Faculty of Social and Political Sciences, Universitas Indonesia, 2012
AJ-Pdf
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library