Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 25 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Gregory, James R.
Chicago: McGraw-Hill, 2001
658.827 GRE b
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Boston: Harvard Business School Press, 1994
658.827 HAR
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Ilhaminingsih
"Nama : Ilhaminingsih
Program studi : Profesi Psikologi
Referensi : 12 jurnal, 16 buku, 2 tugas akhir, 1 skripsi
Merek dapat dikatakan sebagai sebuah nama, logo, simbol, design atau kombinasi dari kesemuanya yang dapat membedakan sebuah produk atau jasa dari kompetitornya. Kunci untuk menciptakan merek adalah pemilihan nama, logo, simbol, design atau atribut-atribut yang dapat mengidentifikasi produk atau jasa lainnya.
Demikian halnya bagi perusahaan Konsultan X. Memilih nama lembaga yang tepat adalah faktor yang penting. Perusahaan X ini dibangun atas dasar mimpi dan do'a. Mereka ingin nama lembaga ini mencerminkan mimpi dan doa tersebut. Suatu nama yang dapat memberikan pesan dan semangat yang positif, baik bagi mereka maupun orang lain. Nama itu haruslah sesuatu yang menunjukkan suatu visi, mimpi ke depan, harapan, keinginan yang tinggi, angan-angan. Sesuatu yang merupakan cita-cita, bayangan tentang sesuatu yang ingin dicapai di masa depan.
Menurut Kohli dan LaBahn (1997) pemilihan sebuah nama merupakan hal yang penting, hal tersebut berkaitan dengan sebuah nama haruslah dapat menarik bagi pengguna jasa dan hasil akhirnya tentu saja keuntungan bagi perusahaan. Bagi organisasi, seperti yang sudah disebutkan oleh Kohli dan LaBahn (1997) bahwa struktur nama merek bisa memberikan keuntungan yang besar, termasuk didalamnya keuntungan yang meningkatkan sisi kompetitif dari perusahaan. Lebih lanjut lagi, mereka menyusun tahap-tahap proses penamaan merek. Melalui langkah tersebut, penulis menyusun proses pemilihan nama merek korporat bagi perusahaan Konsultan X.
Kata kunci: strategi pemasaran, branding, brand name & corporate brand name.

Name: Ilhaminingsih
Study Program: Psychology
References: 12 journals, 16 books, 2 graduate final paper, 1 undergraduate thesis
Brand can be phrased as a name, logo, symbol, design or a combination of all which differentiates a product or service form its competitors. The key of creating a brand is the selection of a name, logo, symbol, designs or attributes that can identify the product or service that differentiates it from others of its kind.
This also applies to X Consultans. Selecting the right name is an important factor. This X Company was built based on dreams and prayers. They want the name of this organization to reflect these dreams and prayers, a name that can give a positive message and spirit, for themselves and other people. A name that should show a vision, a dream of the future, high hopes, thought, aspiration and notion for a future goal.
According to Kohli and LaBahn (1997), name selection is an important matter, because it is associated with a name that should be attractive for service users and the company's benefit as the end result. For an organization, as mentioned by Kohli and LaBahn (1997), the structure of a brand-name can bring great benefits, including benefits that increase the company's competitive side. Kohli and LaBahn also constructed steps for the process of naming a brand. Using those steps, I construct the process of a corporate brand name selection for X Consultans Company.
Key words: marketing strategy, branding, brand name & corporate brand name
"
Depok: Fakultas Psikologi Universitas Indonesia, 2008
T34027
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Post, Karen
""Effective branding depends on the ability to leave a lasting (and positive) impression in the mind of the target audience. Brain Tattoos offers a practical approach -- no complicated theories, marketing jargon, or unnecessary babble -- that lets any business take its brand to the next level. Packed with tools that help readers identify their brand's purpose, personality, promise, and point of difference, Brain Tattoos will help readers: * Develop the courage to break the mold and become truly distinct * Discover ways to enlist customers and others as ""brand ambassadors"" * Grasp their brand's essence * Master brand building on any scale in any industry * Learn how to identify and use the most effective methods of brand communication * Learn how to leverage limited resources creatively Filled with creative ways to maximize market impact, Brain Tattoos is a true ""how-to"" book written with in-the-trenches business and marketing people in mind.""
New York: [American Management Association, ], 2004
e20437845
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Manao, Maria Octavyani
"Brendl, Chattopadhyay, Pelham, dan Carvallo (2005) menemukan bahwa seseorang lebih memilih nama merek yang sesuai dengan inisial namanya dibandingkan merek lain yang tidak sesuai inisial nama. Hal ini kemudian disebut sebagai name letter branding. Skripsi ini menguji robustness fenomena name letter branding dengan mengaplikasikannya pada produk negatif secara sosial. Eksperimen dalam penelitian ini membuktikan bahwa pada produk negatif partisipan akan memilih merek yang sesuai dengan inisial nama dibandingkan merek yang tidak sesuai dengan inisial nama. Partisipan adalah pelajar SMA, usia 15-18 tahun. Pengukuran name letter branding pada produk negatif dilihat dengan cara meminta partisipan memilih salah satu merek pispot, dimana salah satunya sesuai dengan inisial nama sementara yang lainnya tidak.

Brendl, Chattopadhyay, Pelham, and Carvallo (2005) discovered a phenomenon whereby a person will more likely to choose a brand name started with letters from their names than when it do not. This phenomenon is called name letter branding. This thesis tried to test the robustness of name letter branding phenomenon by applying it to socially negative product. The result showed that participants were more likely to choose a brand name started with letter from their names even it applied to negative product. The participants were 15 ? 18 years old high school student. To measure name letter branding, participants were asked to choose product between name letter brand and non-name letter brand."
Depok: Fakultas Psikologi Universitas Indonesia, 2012
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Kelley, Larry D.
Armonk: M.E. Sharpe, 2011
659.111 KEL a
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Bates, Sandra M.
"Summary:
In recent years, business leaders have been investing unprecedented amounts of time and money pursuing innovation to drive profits and growth. Although far from perfected, the innovation best practices they follow are by now well established. But when your expected ROI isn't measured in dollars but in social good, the game is played very differently-which is where The Social Innovation Imperative comes in. Sandra M. Bates has spent the last decade helping major corporations create new markets for technology, consumer goods, and services. Now, she turns her attention to the social sector. The Social Innovation Imperative begins by explaining why innovation in social sectors, such as health care, conservation, and education, is unique and then provides the framework and tools that create a best practice for driving innovative change that will impact our world. Bates organizes the process into action-oriented steps you can follow to meet your goals effectively and in the most efficient manner poss"
New York: McGraw-Hill, 2012
658.827 BAT s
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Pradana Indraputra
"Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana hubungan yang terbangun antara merek dan pelanggannya melalui komunitas brand online khususnya facebook fanpage, dalam kasus ini ialah Joko Widodo dan pemilihnya. Bagaimana variabel di dalam fanpage dapat mempengaruhi kengininan untuk memilih Jokok Widodo.Data untuk riset ini diperoleh dengan convenience sampling dan warga JABODETABEK yang menjadi sampelnya, sekitar 320 responden telah diambil untuk menjadi sampel. Tes hipotesis dilakukan dengan menggunakan SPSS 11.5 untuk windows.Penelitian ini menggunakan Facebook fanpage Joko Widodo sebagai salah satu alat kampanye beliau ketika dan setelah pemilu presiden yang lalu.
Hasil dari riset ini menunjukkan pada akhirnya komponen ? komponen yang ada dapat mempengaruhi keinginan untuk memilih Jokowi. Hasil yang terdapat pada penelitian ini diharapkan berguna untuk penelitian berikutnya yang membahas kasus ini dan juga memberikan dampak positif terhadap konsultan marketing dan politik dan juga tim sukses dari figure politik dalam mengevaluasi bagaimana mereka me-manage strategi marketing mereka di media social terutama facebook fanpage.

The purpose of this study is to recognize how is the relationship that built through online brand community such as facebook fanpage between brand and consumers, in this case Joko Widodo and his voters. How the variables in the fanpage can affect willingness of voters to vote for Joko Widodo. Convenience sampling was used from JABODETABEK and around 320 respondentshas been taken. The hypotheses are tested by utilizing regression using the SPSS 11.5 for Windows. This research assesses Joko Widodo Facebook Fanpage as one of his campaign tools during and after the presidential election to gain voters sympathy.
The results show that the components in the facebook fanpage in the end affect the willingness to vote of Jokowi?s facebook fanpage members. The findings in this research are useful for further research in this topic and also benefit the marketing or politic consultant and political figure?s campaign team to make an evaluation of how they manage their marketing strategy in social media especially in facebook fanpage.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2015
S59074
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Aaker, David A.
New York : Free Press , 2000
658.827 AAK b
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Gwon, Young-Soo
Seoul: Dnbooks publishing company, 2008
471GWOC001
Multimedia  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3   >>