Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 395 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Katya Retno Hapsari
"Penelitian yang berjudul "Pengaruh Promosi Potongan Harga Terhadap Pola Pembelian Produk Layanan Bioskop; Studi Mengenai Sikap Terhadap Program Nonton Hemat di Bioskop Galaxy dengan Pola Pembelian" ini bertujuan untuk mengetahui sejauh mana promosi potongan harga dapat mempengaruhi pola pembelian konsumen terhadap produk layanan bioskop. Pengaruh ini dilihat sebagai sikap terhadap promosi "Nonton Hemat". Penelitian ini menggunakan pendekatan perilaku konsumen, sehingga peneliti juga memperhatikan faktor-faktor dari dalam din individu (internal) dan dari luar/lingkungan individu (eksternal) yang dapat mempengaruhi pembentukkan sikap itu sendiri dan pada akhirnya akan menyebabkan terjadinya pola perilaku tertentu. Faktor-faktor internal dan eksternal yang mempengaruhi sikap yang dikaji dalam penelitian ini yaitu gaya hidup individu serta situasi menonton bioskop. Penelitian ini dilakukan dengan cara Survey Sample terhadap 100 orang siswasiswi SMU Budi Mulia Bogor kelas I sampai dengan kelas III tahun ajaran 2000 — 2001 yang dipilih secara acak (simple random sampling). Hasil uji korelasi Pearson menunjukkan bahwa gaya hidup dan situasi mempengaruhi sikap dengan koefisien korelasi yang cukup besar. Demikian pula dengan sikap terhadap potongan harga/nonton hemat yang ternyata berhubungan sangat erat dengan pembentukan pola pembelian konsumen. Sedangkan uji regresi menunjukkan bahwa gaya hidup dan situasi memberikan kontribusi yang hampir sama besarnya terhadap pembentukan sikap terhadap potongan harga. Namun demikian dengan selisih yang sangat kecil, gaya hidup tetap memberikan kontribusi yang lebih besar dibandingkan dengan pengaruh situasi. Adapun mengenai status dari kedua variabel tersebut sebagai variabel anteseden pun sesuai dengan hasil pengujian korelasi parsial yang dilakukan oleh peneliti. Hasil uji korelasi parsial ini menunjukkan bahwa hubungan antara sikap dengan pola pembelian akan semakin rendah setelah dikontrol oleh variabel-variabel ketiga yaitu gaya hidup atau situasi. Hal ini menunjukkan bahwa tidak ada kaitan langsung antara gaya hidup dan situasi terhadap variabel pola pembelian. Gaya hidup dan situasi ini secara langsung berkaitan erat dengan pembentukkan sikap individu, kemudian sikap terhadap potongan harga inilah yang menentukan terbentuknya pola pembelian tertentu. Dengan demikian kedudukan variabel ketiga ini yaitu berada sebelum variabel sikap (secara langsung mempengaruhi sikap). Dengan demikian keseluruhan basil dari penelitian ini adalah menunjukan bahwa potongan harga yang dinyatakan dalam sikap terhadap nomat ini sangat mempengaruhi terbentuknya pola perilaku pembelian konsumen terhadap produk layanan bioskop. Adapun pembentukkan sikap ini pun dipengaruhi oleh faktor-faktor internal dan eksternal individu yaitu gaya hidup dan pengaruh situasi."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2001
S4208
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2002
S4646
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
cover
cover
Bima P. Sastranegara
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia,
S9695
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Munir Fuady
"This article is the results of BC (british council) library research as the object of its own research. The research was carried out by using library-research method, re-analyzing the existing quantitative data and conducting several interviews with informants to support the analysis. The study also evaluates the results of a survey which was conducted by a librarian on BC library users in january 1996. The survey was conducted by applying "accidental sampling (non probabilty sampling). from the survey, the data can be processed as many as 221 respondents. Meanwhile, qualitative data is obtained by performing in-depth question-and answer sessions with the informants who werw authorized by the respected agency. Therefore, the resluts of this research can not be generalized to other institutions. This library has made some improvements in terms of:service additional facilities, personnel qualities, as well as promotion. However, the number of the members who have been exposed by media campaigns such as billboards and the buildings 7.69 percent and the advertisement is 4.52 percent. These figures are very small compared to exposure through mouth-to-mouth campaign that achieves 57.01 percent. The question now is what kind of promotion that "fits" the BC?"
Pengurus Pusat Ikatan IPI, 2015
020 JIPIN 2:2 (2015)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Shimp, Terence A.
Australi: Thomson, 2002
658.8 SHI a
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Batey, Ian
Jakarta : Bhuana Ilmu Populer, 2003
658.82 BAT at
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Karisha Kusuma Fausty
"Competition at radio media industry in Jakarta become more sophisticated recently. To the year 2008, there is 41 private radio in Jakarta. Radio has unique, personal and segmented characteristic makes advertiser can not leave this media to advertise. Defeat their competitor, Mugi Rekso Abadi?Broadcast Media Division should creates appropriate promotion strategy for both of audiences and business customers. Business customers is main revenue resource for radio media. Promotion strategy for this customers have special particular way distinguished from to the audiences. The differencess can be detected from how to classified of business customers, messages to communicate and promotional tools to be used. To survive, radio should develop planning, implementing and evaluating proses promotion strategy Business to Business continously.
This research purposed to answer how were planning, implementation and evaluating process strategy promotion Business to Business running at MRABMD. These process starting with identification of needs and wants MRA-BMD business customers. Hopefully, this research can expanding and digging marketing theory especially about promotion strategy B2B at radio media which is rare topics appear, whereas has big contribution for radio?s live prospect.
Methods used for this undergraduate thesis is qualitative research. Reason of qualitative methods used for this research is to deeper digging about promotion strategy B2B which naturally personal. Primary data collected through field observation and in depth interview with five experties informan, they are; sales, marketing communication and R&D managers of MRA BMD which is expected had qualification to give valid and accountable input data. Secondary data gain from internal company and other references.
The research finding obtained by following results: (1) MRA-BMD has been understanding the characteristic, needs and wants of their business customers, altough all this comprehension do not supported to the right and appropriate promotion strategy. Business customers based on the purpose divided into barter client, semi barter client and full commercials client . (2) Promotion strategy B2B planning begin with formulating strategic plan, afterward business plan, until identificating work plan. Implementation process dominated to personal selling and direct marketing promotional tools. Evaluating done beyond CSI vi (Customers Satisfaction Index) and others internal research. For several ways, discovered that promotion strategy B2B can be excecute together with promotion strategy B2C. (3)Specific promotion strategy not really focuss on the context because more than a half amount of business customers considering content, they are so rational. The implications of this research result are: (1) To face this problem, MRA BMD business strategy more focuss on developing performance of each radio station. (2) Researcher recomendation is MRA-BMD should evaluate the integration of all promotion strategy B2B process for raising brand perception and image to be better. In addition, it is important to measures efectivity and eficiency of promotional tools used, so that MRA-BMD can counting to the pricesely promotional tools exposed to business customers.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2008
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Vanina Rosa M.
"Promosi adalah salah satu bagian dalam pengembangan sumber daya manusia pada perusahaan. Promosi berarti perpindahan pegawai dari satu jabatan yang lebih tinggi tingkatannya dalam suatu organisasi yang disertai dengan peningkatan tugas, kemampuan, tanggung jawab, dan hak. Promosi juga akan diikuti dengan peningkatan wewenang, peningkatan penghasilan dan fasilitas. Promosi mempunyai manfaat bagi perusahaan maupun bagi pegawai. Manfaat bagi pegawai adalah adanya pengakuan terhadap hasil kerja dan kesempatan untuk maju sehingga dapat meningkatkan motivasi bagi para pegawai. Sedangkan, manfaat bagi perusahaan adalah untuk menjaga kestabilan perusahaan.
Sripsi ini membahas promosi jabatan pada Inspektorat Jenderal Departemen Keuangan RI. Dalam penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan mengambil sampel dari populasi yang ada dan menggunakan kuesioner sebagai bagian dalam pengumpulan data. Pada penelitian ini terdapat 90 responden dari populasi yang ada. Setelah pengumpulan data, maka akan dianalisis dengan menggunakan penghitungan SPSS (Statistical Product and Service Solution) 15.0 dan hasil analisis akan didistribusikan ke dalam sebuah tabel.

Promotion viewed as one of the activities of human resources development in a company. Promotions mean transfer enlarging and authority of responsibility employees to higher position in one organization so that obligation, rights, and its ever greater production. Promotion will be followed by duty, greater authority and responsibility and usually also followed by increasing of earnings and other facilities. Promotion have benefit both for company and employee. To employee, is the acknowledgement result of the employee?s work motivation. While to company, it can maintain stability of company and employee?s moral more guaranted.
The focus of this research is about job promotion in Itjen Depkeu RI. This research use quantitative that is by taking sample from population and use questionnaire as a fundamental means in collecting data. This research has 90 people in population as its respondents. After collected the data, the next step is analyzing the data using SPSS (Statistical Product and Service Solution) 15.0 version, the analyzing result are presented in distributive frequency tables.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2009
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>