Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 175928 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Khalila Yuniarto Suprapto
"[ ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengeksplorasi penerimaan wanita muda Indonesia terhadap
seks pranikah dan kehamilan remaja. Penulis menggunakan film berjudul "Love Rosie"
sebagai studi kasus, untuk melihat bagaimana mereka memandang pesan melalui konsep
encoding - decoding. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah wawancara
mendalam dengan tiga responden yang belajar di luar negeri dengan berbagai latar
belakang, yang telah menyaksikan film sebelum wawancara. Studi ini menemukan bahwa
orang yang belajar di negara barat mereka cenderung bernegosiasi dalam mempersepsikan
masalah dan memiliki pemikiran yang terbuka terhadap isu-isu sensitif.;
ABSTRACT This study aims to explore Indonesian young women reception towards premarital sex and
teen pregnancy. The writer used the movie called ?Love Rosie? as the study case, to examine
how they perceive the message through encoding-decoding concept. The method that is
utilized in this research is in-depth interview with three respondents whose study abroad with
various background, who have watched the movie prior to the interview. This study finds that
people who study in western country have open minded towards sensitive issues and they tend
to be negotiated in perceiving the issues., This study aims to explore Indonesian young women reception towards premarital sex and
teen pregnancy. The writer used the movie called “Love Rosie” as the study case, to examine
how they perceive the message through encoding-decoding concept. The method that is
utilized in this research is in-depth interview with three respondents whose study abroad with
various background, who have watched the movie prior to the interview. This study finds that
people who study in western country have open minded towards sensitive issues and they tend
to be negotiated in perceiving the issues.]"
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2015
MK-PDF
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Jihan Ayyesya Fajrilla Firdausya
"Penelitian ini mengkaji sikap bahasa untuk melihat pengaruhnya terhadap pengungkapan perasaan bahasa Indonesia dan Bahasa Inggris dalam hubungan kekasih dengan menggunakan teori sikap bahasa Agheyisi, R., & Fishman, J. A (1970) dan mengaitkan faktor pembentuk sikap bahasa Garret (2010). Penelitian ini menggunakan ancangan metode campuran, yaitu kualitatif dan kuantitatif, dengan menggunakan kuesioner dan wawancara dalam pengambilan data. Dalam penelitian ini, sebagian besar responden (58,39%) menunjukkan sikap positif terhadap Bahasa Indonesia. Namun, dalam pemakaiannya, sebagian besar (55,77%) mengaku menggunakan bahasa Inggris untuk mengungkapkan perasaan terhadap pasangan mereka.

This research investigates the influence of language attitudes on the expression of affection in which Indonesian and English were used in relationships with the help of language attitudes theories as described by Agheyisi, R., & Fishman, J. A (1970) as well as structural relations of attitudes theories as described by Garret (2010). This research is conducted using a mixed model of qualitative and quantitative research, whereas the data collection process utilized surveys and interviews. It is found that the expressions of affection using Indonesian receive more positive responses (58,39%) as compared to English. Even so, expressions of affection using English is more often found (55,77%) than expressions of affection using Indonesian."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2021
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Ramandha Suci Marchita
"Pemaknaan gaya hidup sehat dalam web series #SORETheSeries di YouTube oleh anggota Komunitas Diabetes Muda berdasarkan proses encoding dan decoding pesan tidak tercipta dengan sendirinya melainkan terdapat peran agen sosialisasi dalam menanamkan nilai gaya hidup sehat pada informan sehingga membantu membentuk pemaknaan. Penelitian dengan pendekatan kualitatif dan paradigm konstruktivis ini bertujuan untuk memberikan penjabaran bagaimana pemaknaan gaya hidup sehat dalam web series #SORETheSeries oleh anggota Komunitas Diabetes Muda yang telah mengalami banyak pengalaman terkait kesehatan dan gaya hidup.
Hasil penelitian menemukan bahwa pemaknaan gaya hidup sehat oleh anggota Komunitas Diabetes Muda terbagi menjadi dua posisi yaitu negosiasi; posisi menerima sebagian informasi dan tidak menerima sebagian lainnya, serta posisi oposisi: posisi yang menolak pandangan dan memiliki penilaian sendiri, berdasarkan hasil encoding/decoding dari pesan gaya hidup sehat di web series #SORETheSeries dengan adanya peran agen sosialisasi keluarga, peer group dan komunitas, sekolah, media massa, serta profesional yang membantu mensosialisasikan nilai-nilai gaya hidup sehat sepanjang hidup mereka.

The reception position of healthy lifestyle in #SORETheSeries on YouTube by the member of Diabetes Muda Community based on encoding and decoding process supported by the explanation of the role of the socialization agents who socialize the aspects of healthy lifestyle to informant that lead to reception position. This qualitative study with constructivism paradigm aims to provide an overview of how the reception of healthy lifestyle on web series by Diabetes Muda Community members whom have a lot of experiences about health and lifestyle.
This study found that the reception of healthy lifestyle by the informant separated into two positions: negotiated position; a mixture of adaptive and oppositional element, and oppositional position; decode the message in contrary way, based on the result of encoding/decoding of healthy lifestyle messages on #SORETheSeries with the help of socialization agents which are family, peer group and community, school, media, and professional who teach them about healthy lifestyle along their life.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2019
T53356
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Samosir, Ricky Alexander
"Berdasarkan Situational Theory of Publics dengan konteks isu kesehatan reproduksi remaja di Indonesia, penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh problem recognition, constraint recognition dan level of involvement terhadap information seeking dan information processing serta variabel independen apa yang paling berpengaruh, dan mengetahui adakah perbedaan perilaku information seeking dan information processing mengenai kesehatan reproduksi antara remaja laki-laki dan remaja perempuan. Penelitian cross sectional ini dilakukan pada September hingga Desember 2013 dengan melakukan survei terhadap 124 siswa SMA Angkasa 1 Lanud Medan. Penelitian ini menemukan bahwa problem recognition, constraint recognition dan level of involvement memiliki pengaruh yang kecil terhadap information seeking dan information processing dengan constraint recognition sebagai variabel independen yang memiliki pengaruh paling besar, serta tidak terdapat perbedaan perilaku information seeking dan information processing mengenai kesehatan reproduksi antara remaja laki-laki dengan perempuan.

Based on Situational Theory of publics in the context of adolescent reproductive health issues in Indonesia, this study aimed to determine the effect of problem recognition, constraint recognition and level of involvement towards information seeking and information processing and determine the most influential independent variable, and know is there any difference in the information seeking and information processing about reproductive health among adolescent boys and girls. This cross-sectional study was conducted in September and December 2013 and conducted a survey to 124 high students of SMA Angkasa 1 Lanud Medan. This study found that problem recognition, constraint recognition and level of involvement had little effect on information seeking and information processing with constraint recognition as an independent variable that has the most impact, and there is no difference in the behavior of information seeking and processing information about reproductive health among adolescent boys and girls."
Depok: Universitas Indonesia, 2014
S53636
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Irwansyah
""Mudik" adalah kegiatan orang yang pulang ke kampung halaman mereka. Kegiatan ini berhubungan dengzn tradidi tahunan untuk merayakan Lebaran setelah puasa Ramadhan sebulan. Pada saat itu, ada kesempatan untuk berkumpul bersama orang tua, keluaega besar, dan tetangga yang juga melakukan perjalanan dari kampung halaman mereka dan bekerja secara berbeda pada wilayah imigran. Sejak "Mudik" menjadi acara yang penting, saat ini, ada tren individu, kelompok, komunitas, perusahaan, dan pemerintah untuk meminta dan menggiatkan boro orang daerah imigran umtuk berpartisipasi pada kegiatan "pulang ke kampung halaman" ("mudik bareng"). Banyak cara promosi dan publikasi yang digunakan baik dari media konvensional seperti poster, pamflet, banner jalan, termasuk meeia masa, dan media baeu seperti Facebook dan Twotter. Penelitian ini berfokus tentang bagaimana alat teknologi komunikasi dimanfaatkan tidak hanya untuk promosi atau program publik tapi juga menggerakkan orang-orang. Tulisan ini berfokus pada bagaimana komunitas kampung Pule di Jakarta menggdrakkan anggota kelompok mereka untuk program tersebut dengan mengginakan teknologi komunikasi handphond. Kajian ini menggunakan beragam jenis, sentralitas, dan eigen yang didasari pada analisis jaringan osial untuk menggambarkan jaringan teknologi komunikasi hanphone diantara anggpta kelompok. Analisis jaringan sosial bertujuan untuk mengidektifikasi tingkat perusahaan dan kordinasi dari komunitas kepemimpinan yang disentralisasikan, dan diidentifikasi jaringan kohesi dan integrasi. Sementara, sentraliti dari analisis jaringan sosial memilimi keobjektifan untuk mengidentifikasi komunitas kepemimpinan dari jaringan dan untuk mengobservasi akses dan kontrol terhadap jaringan. Selain itu, eigen dari analisis jaeingan sosial digunakan untuk mengidentifikasi pengaturan tokoh jaringan yang memiliki aturan jaringan yang sama. Penelitian ini menemukan bahwa walaupun teknologi komunikasi handphone sulit digunakan diantara anggota. Komunitas kepemimpinan masij mementingkan bagian populer dan pengaruh pemimpin untuk menggerakan anggota kelompok komunitas pada acara spesial seperti acara "Mudik".

"Mudik" is the activity of boro people which is going back to their villages. This activity is related to annual tradition to clebrate Eid ul-Fitr ("Lebaran") after fasting ("Ramadhan") month. At that time, there is an opportunity to gather with parents, extended families, and neighbours which have also traveled from their village and worked diversely at the migrant regions. Since "Mudik" is important event, nowadays, there is a trend of individuals, groups, communities, companies, and government to ask and encourage boro people at migrant areas to participate in "going back to village together" ("mudik bareng") program. Most of the ways of program promotion and publication ised both conventional media such as poster, phamplet, (street) banner, including mass media, and new media including facebook and twitter. This study focused on how communication technology tool utilized not only to promote or publicize the progra, but also to mobilize boro people. This study focused on how one of boro communites from Pule village at Jakarta mobilize their own group members to the program using communication technology of cellular ohone. The study used density, centrality, and eigenvalue based-social network analysis (SNA) to depict the communication technology network of cellular phone among the group member of boro community. The density of SNA aimed to identify level of corporation or coordination of community leadership decentralized, and identified the cohesion and integration of network. While, the centrality of SNA had an objective to identify the community leadership of network and to observe the access and control toward the network tool. FUurthermore, the eigenvalue of SNA was used tp identify the set of network actors which have the same role at the network. This study found that although the communication technology of cellular phone were heavily used among members. The leadership of community was still important part both as a popular and an influential leader to mobilize group member of community in special event such as "Mudik" Program."
[Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia], 2012
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Robbi Nurdin Hidayat
"Dalam melakukan interaksi, penutur memiliki tujuan tertentu. Untuk mencapai tujuan tersebut, penutur terkadang mengucapkan tuturan yang tidak sesuai dengan prinsip kerja sama, sehingga penutur melakukan pelanggaran bidal percakapan. Permasalahan dalam penelitian ini adalah pelanggaran bidal percakapan yang sengaja (Flouting the Maxims) dilakukan oleh kedua tokoh utama (Harold dan Kumar), sehingga menimbulkan variasi tujuan dari pelanggaran tersebut. Penelitian ini menganalisis percakapan dalam film Harold and Kumar Go to White Castle.
Penelitian ini bertujuan untuk menemukan alasan melakukan pelanggaran bidal dalam percakapan, mengungkapkan tujuan dan implikasi dari pelanggaran bidal, dan mengetahui hubungan antara konteks dan pelanggaran bidal. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif dan bersifat deskriptif karena sumber data analisis merupakan percakapan yang digambarkan dengan kata-kata atau kalimat. Teknik pengumpulan data melalui teknik pengamatan dan pencatatan. Data dalam penelitian ini berjumlah 31 penggalan percakapan. Metode penelitian ini menggunakan teori Grice (1975) yaitu prinsip kerja sama bidal percakapan dengan menjelaskan konteks dan pelanggaran bidal.
Kesimpulan dari penelitian ini ditemukan 47 pelanggaran bidal. Kemudian, variasi tujuan yang ditemukan dari pelanggaran bidal percakapan dikelompokkan ke dalam 5 kategori yaitu Ekspresif seperti menyenangkan hati, lelucon atau gurauan, menghibur, menenangkan, meminta maaf, menjaga perasaaan, dan mengutarakan sesuatu, Komisif seperti memendam kekesalan, menghindari bahaya, melindungi, menjaga reputasi, dan menyembunyikan, Representatif seperti meminta bantuan, menyatakan putus asa, menolak, meyakinkan, menghindari amarah, dan menunjukkan, Direktif seperti memberitahukan, menyatakan kejujuran, menyatakan keberanian, meminta penjelasan, menyelamatkan diri, menegaskan, memprediksi, dan meminta klarifikasi, dan Indirektif seperti mengabaikan dan mengalihkan pembicaraan. Korelasi yang muncul antara konteks dan pelanggaran bidal adalah sebab-akibat.

In a conversation, speakers have a certain purpose. To achieve the purpose, they sometimes intentionally flout the maxims by saying something unmatched with the topic of the conversation. This is called flouting the maxims in Co-operative Principle concept. The problem of this research is flouting the maxims deliberately to achieve the purpose of the conversation by analyzing the context and the flouts of the maxims. This research analyzes utterances on the movie Harold and Kumar Go to White Castle.
This research aims to find out flout of the maxims on the movie, reveal the implication and the purpose of flouting the maxims, and know the correlation between context and flouting the maxims. This is a qualitative and descriptive research because the data and the result of the research are not presented in forms of numbers or statistic. Moreover, the source of data analysis is conversation explained in words or sentences form. Observing and note taking are the methods in collecting the data. The data in this research are 31 conversations and each of the conversation is supported by its context. Theory used in this research is Co-operative Principle, Implicature, and Conversational Maxims introduced by Grice (1975).
By analyzing the situation and flouting the maxims, the writer found 47 violations. The writer also concludes there are variations of purposes found in this research which are classified into 5 categories. First is Expressive such as to please someone, joking, entertain, calm someone down, apologize, save face, and say something. Second is co missive such as to hide a fact, prevent, protect, and keep reputation. Third is Representative such as to ask for help, desperation, refuse, convince, and show something. Fourth is Directive such as to inform, be honest, express braveness, and clarifying. Fifth is Indirect such as to ignore and shift a talk. From these results, it concludes that speakers flout the maxims to achieve a purpose in a conversation. The correlation between context and flouts of the maxims is cause-effect relation."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan dan Budaya Universitas Indonesia, 2014
S57502
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Yulita Alvernia Wijaya
"Penelitian ini bertujuan untuk melihat perbedaan sikap konsumen pro-social dan pro-self terhadap iklan dengan pendekatan green dan non-green. Pro-social dan pro-self merupakan pengelompokkan individu berdasarkan social value orientation yang menunjukkan preferensi atas distribusi hasil untuk diri sendiri dan orang lain. Social value orientation umumnya digunakan untuk menjelaskan situasi dilema sosial, yaitu situasi ketika seorang individu dihadapkan pada sebuah konflik sosial antara berlaku atas kepentingannya sendiri atau kepentingan kelompok. Konsumen di negara berkembang, termasuk Indonesia, dihadapkan pada situasi dilema, antara mendapatkan produk praktis dan lingkungan yang baik.
Penelitian ini menggunakan eksperimen desain faktorial 2 (social vs self) x 2 (green vs non-green) between subject design. Sejumlah 71 partisipan dikumpulkan dalam sebuah laboratory experiment dengan stimulus berupa print ad produk pelembut pakaian. Hasil uji beda Mann-Whitney menunjukkan bahwa tidak ada perbedaan sikap secara signifikan antara individu pro-social dan pro-self terhadap iklan dengan pendekatan green dan non-green. Akan tetapi, baik pro-social maupun pro-self memiliki sikap yang lebih positif terhadap pendekatan green.

This study is aimed to see the attitude differences between pro-social and pro-self consumers towards green and non-green advertisement. Categorization of pro-social and pro-self is based on social value orientation, which shows the preferences of result distribution between self and others. Social value orientation is commonly used to describe a social dillema situation, a situation when an individual faces social conflict, to act for self interest or group interest. Consumers in developed countries, including Indonesia, are facing a diplomatic situation, between getting a practical product and a good living environment.
This study used factorial design experiment with 2 (social vs self) x 2 (green vs non-green) between subject design. A number of 71 participants were gathered in a laboratory experiment with print ads of fabric care product as the stimulus. A Mann-Whitney test showed that there was no significant differences between pro-social and pro-self consumers towards green and non-green advertisement. However, both pro-social and pro-self have a more positive attitude towards green approach.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2013
S53633
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Lisana Alia, auhtor
"[ ABSTRAK
Warga negara lain sering mengaitkan orang Indonesia dengan beberapa hal seperti cinta keluarga,
toleran, ramah, religius tetapi suka terlambat, lamban, pemalas, kurang disiplin, dan terlalu suka basa-basi
(Setyorini, 2014). Kepercayaan tersebut dapat tergolong sebagai stereotip, karena menyusun citra mengenai
kelompok tertentu ke dalam kategori yang sederhana untuk merepresentasikan seluruh anggota dari kelompok
tersebut (Samovar, Portner, & McDaniel, 2009). Stereotip dipelajari melalui media massa, tetapi kini revolusi
digital memungkinkan publik untuk tidak hanya menerima informasi berisi stereotip yang disediakan dan
disebarluaskan melalui media massa. Situs-situs web berbasis konten ciptaan pengguna (user-generated content)
sebagai media alternatif memungkinkan publik untuk melawan stereotip-stereotip yang ada. Di sisi lain, konten
ciptaan pengguna juga dapat berisi konten yang justru melanggengkan stereotip-stereotip lama.
Makalah ini bertujuan untuk menganalisis bagaimana konten ciptaan pengguna, yaitu seri video ―How
to Act Indonesian‖ di Youtube, merepresentasikan masyarakat Indonesia. Makalah ini juga akan menganalisis
apakah seri video ―How to Act Indonesian‖ melawan stereotip, melanggengkan stereotip lama, atau justru
membentuk stereotip baru. Hasil analisis menunjukkan bahwa dalam representasi budaya masyarakat Indonesia
dalam How to Act Indonesian terdapat stereotip-stereotip sarcastis, ethnocentris, and juga stereotip karakteristik
nasional. Stereotip-stereotip tersebut mengabaikan kompleksitas masyarakat Indonesia yang terdiri dari
sekelompok individu yang beragam.;Citizens of other countries often refer to Indonesians as family-loving, tolerant, friendly, religious, but
also often late, lazy, slow, lack of discipline, and chit-chat too much (Setyorini, 2014). Those beliefs can be
categorized as stereotype, because they organize the image of a group into simple categorizations to represent
whole of the group (Samovar, Portner, & McDaniel, 2009). Stereotypes are learned through mass media, but at
the present digital revolution allows public to not only receive stereotype informations provided and spread by
the mass media (Croteau, Hoynes, & Milan, 2012). User-generated content based websites as alternative media
allows public to counter the already existing stereotypes. On the other hand, user-generated content may also
consists of contents that perpetuate the existing stereotypes (Guo & Harlow, 2014).
This paper aims to analyze how a user-generated content, which is ?How to Act Indonesian? series on
YouTube, represents Indonesians. This paper also aims to analyze whether ?How to Act Indonesian? series
counter, perpetuate, or even establish new stereotypes. Analysis shows that the cultural representation of
Indonesians on ?How to Act Indonesian?series contains sarcastic, ethnocentric, and national characteristic
stereotypes. Those stereotypes ignore the complexity of Indonesian society which in reality consist a group of
diverse individuals., Citizens of other countries often refer to Indonesians as family-loving, tolerant, friendly, religious, but
also often late, lazy, slow, lack of discipline, and chit-chat too much (Setyorini, 2014). Those beliefs can be
categorized as stereotype, because they organize the image of a group into simple categorizations to represent
whole of the group (Samovar, Portner, & McDaniel, 2009). Stereotypes are learned through mass media, but at
the present digital revolution allows public to not only receive stereotype informations provided and spread by
the mass media (Croteau, Hoynes, & Milan, 2012). User-generated content based websites as alternative media
allows public to counter the already existing stereotypes. On the other hand, user-generated content may also
consists of contents that perpetuate the existing stereotypes (Guo & Harlow, 2014).
This paper aims to analyze how a user-generated content, which is “How to Act Indonesian” series on
YouTube, represents Indonesians. This paper also aims to analyze whether “How to Act Indonesian” series
counter, perpetuate, or even establish new stereotypes. Analysis shows that the cultural representation of
Indonesians on “How to Act Indonesian”series contains sarcastic, ethnocentric, and national characteristic
stereotypes. Those stereotypes ignore the complexity of Indonesian society which in reality consist a group of
diverse individuals.]"
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2015
MK-PDF
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Irma Sanusi
"Bagian 1
Analisis Situasi
Gerakan pemuda memegang peranan penting dalam sejarah pembangunan Bangsa Indonesia. Berbagai peristiwa penting di Indonesia lahir dari gerakan pemuda. Namun, yang terlibat dalam gerakan pemuda saat ini hanya segelintir orang. Oleh karena itu dibutuhkan media untuk mengenalkan gerakan pemuda untuk memicu khalayak terlibat dalam gerakan pemuda.
Bagian 2
Manfaat dan Tujuan Pengembangan Prototype
Manfaat bagi khalayak: khalayak mengetahui berbagai gerakan pemuda dan terpicu untuk terlibat dalam gerakan pemuda. Manfaat bagi pengelola: mendatangkan keuntungan finansial.
Tujuan: secara sosial memicu khalayak untuk terlibat dalam gerakan pemuda. Secara ekonomis : mendatangkan keuntungan finansial bagi stasiun televisi.
Bagian 3
Prototype yang Dikembangkan
Program ini adalah dokumenter TV berjudul “Muda Berkarya”. Program ini mengangkat gerakan pemuda (youth movement) dalam berbagai bidang. Rencana tayang di NET setiap hari Minggu pukul 18.00 WIB. Durasi program 30 menit. Target khalayak primer pemuda berusia 16-30 tahun.
Bagian 4
Evaluasi
Pre-Test dilakukan dengan metode FGD yang dihadiri 12 orang yang terdiri dari pemuda berusia 16-30 tahun yang menjadi khalayak program ini. Evaluasi dilakukan setelah penayangan program. Metode yang digunakan antara lain evaluasi internal (tim produksi) dan evaluasi eksternal (khalayak).
Bagian 5
Anggaran
a. Jumlah total anggaran pembuatan prototype: Rp 805.000,-
b. Jumlah total anggaran pembuatan program: Rp 7.900.000 (Jabodetabek) dan Rp 19.400.000,- (luar Jabodetabek)
c. Jumlah perkiraan pendapatan : Rp 392.100.000 (Jobodetabek) Rp 380.600.000,00 (di luar Jabodetabek)
d. Jumlah anggaran evaluasi: Rp 4.240.000,-

Part 1
Situation Analysis
Youth movement has an important role in the history of Indonesian nation building. Many important events in Indonesia are caused by a youth movement. But youth movement currently only involves only a few people. Therefore, it needs media to introduce youth movement that can motivate the audience to get involved in the youth movement.
Part 2
Advantages and Purposes Of Prototype Development
Advantage for society: knowledge about youth movements in Indonesia and motivate to get involved in the youth movement. Benefits for developer: to obtain profit to the station.
Purposes: socially motivate the audience to get involved in the youth movement. Economically to give benefits for TV station
Part 3
Developing Prototype
This program is a documentary television called "Muda Berkarya", It captures youth movement in every field. Planned to be broadcasted on NET TV every Sunday at 06.00 PM. The program runs for 30 minutes. The target audience is youth of 16-30 years from SES families A and B.
Part 4
Evaluation
Pre-test is conducted by Focus Group Discussion (FGD) which attended by 12 persons consisting of young people aged 16-30 years. Evaluation is conducted after the program aired. The methods is internal evaluation (production team)and external evaluation (audience).
Part 5
Budgeting
a. Budget for prototype development: Rp 805.000,-
b. Budget for program production Rp 7.900.000,- (Jabodetabek) and Rp 19.400.000,- (outside Jabodetabek).
c. Estimated total income (TVC): Rp. Rp 392.100.000,- (Jobodetabek) Rp 380.600.000,-(outside Jabodetabek).
d. Budget of evaluation : Rp 4.240.000,-
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
S54165
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Dirgantara Reksa Ginanjar
"[ ABSTRAK
Jurnal ini membahas bagaimana komunikasi antar budaya terjadi dalam menerjemahkan sastra Indonesia ke dalam bahasa Inggris oleh penerjemah asing. Dengan mempelajari Yayasan Lontar, penulis mencoba melihat bagaimana para penerjemah asing yang dimiliki Yayasan Lontar dapat menerjemahkan sebuah karya sastra tanpa hanya menerjemahkan secara harfiah, tapi juga menerjemahkan tanpa menghilangkan konteks sosial-politik-budaya yang melekat pada sebuah karya tersebut sebagai bentuk komunikasi budaya yang terjadi.
ABSTRACTThis article will explain will explain how intercultural communication occurs on the process of translating Indonesian literature into English. With Yayasan Lontar as a study-case subject, the writer wants to see how the foreign translator working for Yayasan Lontar could translate the literature not only words by words or sentence to sentence but also to translate it without losing the meaning of social-politics-culture that emerged in the literature as the process of intercultural communication., This article will explain will explain how intercultural communication occurs on the process of translating Indonesian literature into English. With Yayasan Lontar as a study-case subject, the writer wants to see how the foreign translator working for Yayasan Lontar could translate the literature not only words by words or sentence to sentence but also to translate it without losing the meaning of social-politics-culture that emerged in the literature as the process of intercultural communication.]"
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
MK-PDF
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>