Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 23 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ahadi Andrian Wibowo
Abstrak :
Mobile banking adalah salah satu teknologi paling menjanjikan yang telah muncul dalam beberapa tahun terakhir dan terbukti memiliki dampak yang cukup besar baik dari sisi perbankan maupun nasabah. Sementara itu, saat ini industri perbankan saling bersaing dalam hal berinvestasi untuk mengembangkan produk mobile banking. Dengan demikian, penelitian ini bertujuan untuk menganalisis tingkat penggunaan yang selanjutnya dapat meningkatkan kepuasan dan memperkuat loyalitas nasabah pengguna mobile banking di Indonesia menggunakan model the Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT2). Survei ini diikuti oleh 318 responden (pengguna aplikasi mobile banking di Indonesia). Data dianalisis menggunakan SEM berbasis PLS. Hasil penelitian menunjukan bahwa performance expectancy, effort expectancy, dan habit berpengaruh positif dan signifikan terhadap use mobile banking. Selanjutnya, use mobile banking berpengaruh positif dan signifikan terhadap satisfaction dan loyalty, begitu juga satisfaction terhadap loyalty pengguna mobile banking. Kajian ini diharapkan dapat memberikan kontribusi sebagai bahan pertimbangan perumusan kebijakan untuk mengetahui faktor-faktor yang memengaruhi tingkat penggunaan serta memberikan insight bagi industri perbankan dalam hal optimalisasi investasi untuk meningkatkan adopsi mobile banking dari pengguna lama yang selanjutnya dapat memberikan keunggulan kompetitif di pasar. ......Mobile banking is one of the most promising technologies that have emerged in recent years and is proving to have quite an impact on both the banking and customer side. Meanwhile, currently the banking industry is competing with each other in terms of investing to develop mobile banking products. Thus, this study aims to analyze the level of usage which can further increase customer satisfaction and strengthen customer loyalty using mobile banking in Indonesia using the Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT2) model. This survey was attended by 318 respondents (users of mobile banking applications in Indonesia). Data were analyzed using PLS-based SEM. The results of the study show that performance expectancy, effort expectancy, and habit have a positive and significant effect on mobile banking use. Furthermore, the use of mobile banking has a positive and significant effect on satisfaction and loyalty, as well as satisfaction with the loyalty of mobile banking users. This study is expected to contribute to policy formulation considerations to identify factors that influence usage rates and to provide insights for the banking industry in terms of investment optimization to increase mobile banking adoption from existing users, which in turn can provide a competitive advantage in the market.
Depok: Fakultas Ekonomi dan BIsnis Universitas Indonesia, 2022
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Nasir Tajul Aripin
Abstrak :
Tingkat literasi dan inklusi keuangan syariah yang masih rendah mengharuskan Bank Syariah menerbitkan produk dan layanan yang berbasis digital sebagai langkah adaptif terhadap transformasi teknologi. Kemunculan bank digital telah memperkuat pentingnya menyediakan layanan perbankan digital yang lebih mudah, lebih efisien dan lebih nyaman. Penelitian dilakukan untuk menganalisa pengaruh intensi nasabah dalam penerimaan dan penggunaan layanan digital Bank Syariah yang ada di wilayah DKI Jakarta dengan menggunakan model teori UTAUT 2. Pemilihan wilayah DKI Jakarta dinilai penting karena memiliki tingkat literasi dan inklusi keuangan syariah yang paling tinggi dibandingkan wilayah lainnya. Metodologi penelitian yang digunakan penelitian ini adalah deskriptif kuantitatif dengan teknik Partial Least Square - Structural Equation Modeling (PLS-SEM). Berdasarkan hasil penelitian ini ditemukan bahwa social influence, facilitating conditions, habit, dan hedonic motivation memiliki pengaruh secara positif dan signifikan terhadap behavioral intention layanan digital Bank Syariah, sedangkan effort expectancy tidak berpengaruh signifikan. Performance expectancy dan price value tidak berpengaruh terhadap behavioral intention, sementara behavioral intention memiliki pengaruh secara langsung terhadap use behavior. Hasil penelitian ini diharapkan dapat menjadi tambahan literatur akademik dan masukan bagi Bank Syariah untuk meningkatkan kualitas layanan dan menjaga loyalitas nasabah. ......The weak level of Islamic financial literacy and inclusion requires Islamic banks to issue digital-based products and services as an adaptive step towards technological transformation. The emergence of digital banks has reinforced the importance of providing digital banking services that are easier, more efficient, and more convenient. The study was conducted to analys the effect of customer intentions in accepting and using Islamic Bank digital services in Jakarta using the UTAUT 2 theory model. The selection of the Jakarta area is considered important because it has the highest level of Islamic financial literacy and inclusion compared to other regions. The research methodology used in this study was quantitative descriptive with Partial Least Square - Structural Equation Modeling (PLS-SEM) techniques. Based on the results of this study, it was found that social influence, facilitating conditions, habit, and hedonic motivation have a positive and significant influence on behavioral intention of Islamic Bank digital services, while effort expectancy has no significant effect. Performance expectancy and price value have no effect on behavioral intention, while behavioral intention has a direct influence on user behavior. The results of this study are expected to be additional academic literature and input for Islamic banks to improve service quality and maintain customer loyalty.
Jakarta: Sekolah Kajian Stratejik dan Global Universitas Indonesia, 2022
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dudun Anugerah Wadi
Abstrak :

Tingginya pertumbuhan pengguna internet dan smartphone di Indonesia berdampak pada munculnya berbagai perusahaan start up digital. Inovasi yang mereka tawarkan telah banyak mengubah kebiasaan masyarakat, salah satunya adalah kebiasaan berdonasi secara daring. Walaupun demikian, wakaf, sebagai salah satu bentuk donasi dalam agama Islam belum banyak diminati oleh masyarakat. Platform digital wakaf yang telah tersedia dirasakan belum berhasil membudayakan wakaf khususnya pada generasi Milenial yang akan  mendominasi 70% angkatan kerja di Indonesia pada 2020-2030. Penelitian ini mencoba menjelaskan faktor-faktor yang mempengaruhi intensi Milenial dalam menggunakan teknologi wakaf. Sebuah video pemasaran digunakan untuk membangun persepsi awal responden terhadap wakaf dan inovasi digital yang ditawarkan. Efektivitas penggunaan video tersebut kemudian diukur menggunakan EPIC Model. Modifikasi dari teori penerimaan teknologi UTAUT2 dipilih untuk menganalisis determinan digital wakaf. Analisis kuantitatif berbasis PLS SEM menunjukkan variabel Performance Expectancy, Effort Expectancy, dan Sosial influence berpengaruh signifikan terhadap intensi generasi milenial menggunakan teknologi digital wakaf uang. Video edukasi dan pemasaran produk digital wakaf yang digunakan dalam penelitian ini juga terbukti sangat efektif menarik minat generasi Milenial dalam berwakaf.

 


High growth of internet and smartphone users has resulted in the emergence of various digital start-up companies. Those innovation has changed people’s habit, one of which is the online donation habit. However, waqf as a form of Islamic endowment has not been much in demand by the public. Today’s existing digital waqf platform has not succeeded in cultivating waqf in communities, specifically for Millennials which will dominate 70% Indonesia’s workforce in 2020-2030. This research aims to find Millennials determinants of waqf technology adoption using modified UTAUT2 model. To build respondent perception of waqf and innovation proposed, a short video was used since its rise as marketing tool. This research also examines video marketing effectiveness using EPIC model. Result from data analysis using PLS SEM model shows that Performance Expectancy, Effort Expectancy, and Social Influence are major determinants toward waqf technology acceptance. Video marketing is also found to be very effective as a marketing tool for digital waqf.

 

Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2020
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Andita Kartika Sari
Abstrak :
Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi faktor-faktor yang memengaruhi niat dan pengadopsian layanan Buy Online Pick-up in Store (BOPS) pada konsumen di Indonesia. Faktor-faktor yang diteliti dalam penelitian ini berdasarkan pada modifikasi Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) dan beberapa dimensi lainnya. Studi ini merupakan cross-sectional dengan melakukan survey kepada 340 konsumen yang pernah menggunakan layanan BOPS sebelumnya dan dianalisis menggunakan metode Structural Equation Modelling (SEM). Hasil penelitian menunjukkan bahwa faktor-faktor yang memengaruhi niat konsumen untuk menggunakan kembali layanan BOPS adalah motivasi hedonis, kompatibilitas, orientasi untuk berhemat, inovasi personal, dan kepercayaan. Selain itu, kepercayaan dan niat konsumen merupakan prediktor penggunaan layanan BOPS di Indonesia. ......This study aims to identify the factors influencing customers' intention and usage of the Buy Online Pick-up in Store (BOPS) service in Indonesia. The factors examined in this study are based on modifying the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) and expanded with additional dimensions. The research surveyed 340 existing BOPS customers in Indonesia. The result shows hedonic motivation, compatibility, price-saving orientation, personal innovativeness, and trust are predictors of the customer's intention to use the BOPS service in the future. Moreover, trust and continuance intention were found to be the factors that influence customers to adopt BOPS service. Meanwhile, performance expectancy, effort expectancy, and social influence do not significantly affect customers' intention to use the BOPS service. The output of this study adds the existing knowledge that explains customer behavior, BOPS explicitly as one of omnichannel service.
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2022
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dewi Noraga Lumban Batu
Abstrak :
Indonesia memiliki populasi yang besar dan pertumbuhan pengguna smartphone dalam beberapa tahun terakhir menciptakan pasar potensial untuk produk digital. Perkembangan internet dan teknologi menciptakan inovasi pada berbagai industri yang memungkinkan konsumen untuk mengakses produk dan layanan dengan mudah dan mulus. Dengan adanya perubahan perilaku konsumen, penyedia layanan berbasis digital mengembangkan platform online, yang dapat diakses kapan saja dan di mana saja, untuk memenuhi kebutuhan dan keinginan konsumen dalam bentuk aplikasi On-Demand Services. Produk atau layanan dapat dengan mudah dipesan oleh konsumen dalam "satu klik" melalui aplikasi pada smartphone dan akan segera dikirimkan kepada konsumen. Seiring berjalannya waktu, perusahaan pengembang aplikasi On-Demand Service mengembangkan portofolio bisnis mereka ke high-contact services dengan beberapa kategori baru yaitu housing atau cleaning, laundry, repair services, health, dan beauty. Kategori ini juga menawarkan layanan yang terpersonalisasi. Studi ini menganalisis intensitas konsumen untuk menggunakan aplikasi On-Demand Service dengan menganalisa variabel dalam Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT2). Data dari responden dianalisis menggunakan teknik pemodelan persamaan struktural (SEM). Temuan dari penelitian ini menunjukkan pengaruh positif yang signifikan yang disebabkan oleh habit, immediacy, effort expectancy, dan performance expectancy. Namun, penerimaan konsumen terhadap teknologi seperti ini juga dipengaruhi oleh perceived privacy konsumen ketika mereka mulai khawatir tentang pertukaran informasi pribadi yang terjadi selama menikmati layanan. Studi ini menemukan bahwa niat konsumen untuk menggunakan aplikasi On-Demand Service tidak dimoderasi oleh perceived privacy mereka. ......Indonesia has a large population and the growth of smartphone user in recent years defines a potential market for digital products. Establishment of the internet and technology advances creates innovations in various industry that allow consumers to access product and services easily and seamlessly. As consumer behavior is changing, digital service provider develops an online platform, which can be accessed anytime and anywhere, to fulfill consumer's needs and wants in the form of On-Demand Services application. Products or services can be easily ordered by consumers in "one-click" on the mobile application and will be delivered to the consumers immediately. By the time, On-Demand Services application provider scale up their business portfolio to high-contact services in several new categories namely housing or cleaning, laundry, repair services, health, and beauty. These new categories offer personalized services as well. This study analyzes the consumer's intention to use On-Demand Services application by examining variables in Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT2). Data collected from respondents were analyzed using structural equation modeling (SEM) technique. The findings of this study indicate significant positive impact caused by habit, immediacy, effort expectancy, and performance expectancy. However, consumer's acceptance of this kind of technology is also affected by their perceived privacy as they start to concern about personal information exchanging is occurred during consumption of the services. This study found that the consumer's intention to use On-Demand Services Application is not moderated by their perceived privacy.
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Mira Eka Irianti
Abstrak :
Penelitian ini bertujuan mengevaluasi penggunaan Pengawasan Intern Jarak Jauh (PIJJ) serta faktor-faktor yang mendukung penggunaan PIJJ pada Itjen Kemenkeu untuk mendapatkan rekomendasi perbaikan atas PIJJ pada masa mendatang. Penelitian menggunakan metode kualitatif berdasarkan teori penggunaan teknologi Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT2), dokumen internal organisasi, dan literatur terkait. Wawancara dilakukan kepada beberapa auditor dari berbagai jenjang pada Itjen Kemenkeu. Hasil penelitian menunjukkan secara umum penggunaan PIJJ akan dilanjutkan oleh Itjen Kemenkeu dan didukung faktor-faktor dalam teori UTAUT. Namun terdapat beberapa hal yang dapat mempengaruhi penggunaan PIJJ di antaranya: kualitas hasil pengawasan antara metode PIJJ dan konvensional berbeda pada pengawasan dengan tingkat asurans yang lebih tinggi, auditor dengan masa kerja 1-7 tahun lebih menyukai metode konvensional dibandingkan PIJJ, serta terdapat  pertimbangan pribadi auditor dan tim dalam menggunakan PIJJ. Sehingga untuk penggunaan PIJJ direkomendasikan kepada Itjen Kemenkeu dan Kementerian Keuangan untuk meningkatkan kompetensi auditor terkait data analytics dengan mempertimbangkan jenjang jabatan, proses bisnis klien pengawasan, dan kemampuan komunikasi tanpa tatap muka; mempromosikan kinerja PIJJ; menentukan metode pengawasan berdasarkan jenis kegiatan; menentukan metode pengawasan berdasarkan masa kerja; memutakhirkan fasilitas PIJJ; mengembangkan sistem aplikasi Kementerian Keuangan; serta menyediakan data pengawasan secara real-time. ......This study aims to evaluate the use of Remote Internal Monitoring (PIJJ) as well as the factors that support the use of PIJJ at the Inspectorate General of the Ministry of Finance to obtain recommendations for improvements of PIJJ in the future. The research uses qualitative methods based on Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT2), internal organizational documents, and related literature. Interviews were conducted with several auditors from various levels at the Inspectorate General of the Ministry of Finance. The results of the study show that in general the use of PIJJ will be continued by the Inspector General of the Ministry of Finance and supported by factors in the UTAUT theory. However, there are several issues that can affect the use of PIJJ, including: the quality of the results of supervision between the PIJJ and conventional methods is different in supervision with a higher level of assurance, auditors with 1-7 years of service prefer conventional over PIJJ methods, and there are auditors' personal and team considerations in using PIJJ. So that it is recommended for the Inspectorate General of the Ministry of Finance and the Ministry of Finance: to improve auditor competence related to data analytics by taking into account the position level, supervisory client business processes, and communication skills without face to face; promoting PIJJ performance; determine the method of supervision based on the type of activity; determine the method of supervision based on years of service; updating PIJJ facilities; developing the application system of the Ministry of Finance; and provide real-time monitoring data.
Jakarta: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2023
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Made Nindya Kirana
Abstrak :
Jumlah pengguna kendaraan yang tinggi di Indonesia, terutama sepeda motor, mengakibatkan jumlah konsumsi bahan bakar yang selalu lebih tinggi dibandingkan dengan kemampuan produksi minyak mentah dalam negeri saat ini. Pemerintah Indonesia pun telah mendorong penggunaan kendaraan listrik untuk mengurangi polusi dan konsumsi energi dengan merumuskan regulasi. Namun, minat masyarakat yang rendah mengakibatkan jumlah pengguna masih jauh di bawah target. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan sepeda motor listrik di Indonesia. Model UTAUT2 digunakan dalam penelitian ini dengan menganalisis faktor performance expectancy, effort expectancy, hedonic motivation, price value, habit, dan social influence, dan mempertimbangkan faktor environmental concern, infrastructure readiness, dan government policies sebagai kondisi yang memfasilitasi penerimaan pengguna. Penelitian ini menggunakan PLS-SEM untuk menganalisis hubungan antara berbagai konstruk dan variabel moderator dengan data yang dikumpulkan melalui kuesioner kepada pengguna sepeda motor konvensional di Indonesia. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa attitude toward use, social influence, dan facilitating conditions secara positif mempengaruhi penerimaan pengguna terhadap sepeda motor listrik. Attitude toward use dipengaruhi oleh performance expectancy, effort expectancy, hedonic motivation, and price value. Facilitating conditions dipengaruhi oleh environmental concern, infrastructure readiness, dan government policies. Hasil penelitian ini dapat menjadi sumber informasi bagi produsen maupun pemerintah untuk meningkatkan kualitas kendaraan, pelayanan, dan regulasi. ......The high number of vehicle usage in Indonesia, especially motorcycles, has resulted in high gasoline consumption which is higher than current fuel production. Indonesia’s government has been pushing for electric vehicle usage to reduce pollution and energy consumption by formulating regulations. However, the low public interest has resulted in the number of users still below the target. This study aims to analyze factors that affect the acceptance of electric motorcycles in Indonesia. UTAUT2 model was used in this study. It considered performance expectancy, effort expectancy, hedonic motivation, price value, habit, and social influence, combined with environmental concern, infrastructure readiness, and government policies as facilitating condition. This research uses PLS-SEM to analyze the relationship among various constructs and moderating variables using data collected by questionnaire to current conventional motorcycle users in Indonesia. The results indicates that attitude toward use, social influence, and facilitating conditions positively affect the user acceptance of electric motorcycle. Attitude toward use is influenced by performance expectancy, effort expectancy, hedonic motivation, and price value. Facilitating conditions is influenced by environmental concern, infrastructure readiness, and government policies. The results of this research can be a source of information for electric motorcycles manufacturers and policymakers to improve transportation quality, services, and regulations.
Jakarta: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2023
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Timothy Joseph Shekinah Glory
Abstrak :
Teknologi smartphone telah berkembang pesat di seluruh dunia. Hal ini menyebabkan pedagang, lembaga keuangan, dan operator telekomunikasi mulai memfokuskan upaya mereka untuk meningkatkan jumlah layanan seluler yang tersedia untuk para pengguna smartphone. Salah satu layanan yang diberikan ada dalam bidang financial technology yang berupa QR Code payment. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis hubungan antara social influence, facilitating conditions, hedonic motivation, price value, habit, mobile self-efficacy, technology self-efficacy, mobile usefulness, mobile ease of use dan behavioral intention dalam intensi adopsi QR Code payment. Penelitian ini menggunakan kerangka teori MTAM yang didukung oleh ekstensi model UTAUT2. Penelitian dilakukan pada 303 responden di Indonesia yang pernah melakukan pembayaran menggunakan QR Code payment. Hipotesis penelitian diuji dengan menggunakan metode Partial Least Square-Structural Equation Modeling (PLS-SEM) dengan menggunakan SmartPLS 3. Hasil penelitian ini menunjukkan hubungan positif dan signifikan antara social influence, price value, habit, mobile self-efficacy, technology self-efficacy, mobile usefulness, dan mobile ease of use terhadap behavioral intention, sedangkan facilitating conditions dan hedonic motivation ditemukan tidak berpengaruh terhadap behavioral intention. Sebagai tambahan, ditemukan bahwa mobile self-efficacy memiliki hubungan positif dan signifikan dengan mobile usefulness dan mobile ease of use, dan technology self-efficacy juga ditemukan memiliki hubungan positif dan signifikan terhadap mobile usefulness dan mobile ease of use. ......Smartphone technology has developed rapidly all over the world. This has caused merchants, financial institutions, and telecommunication operators to focus their efforts on increasing the number of cellular services available to smartphone users. QR Code payment is one of the services offered in the sector of financial technology. The purpose of this study was to analyze the relationship between social influence, facilitating conditions, hedonic motivation, price value, habit, mobile self-efficacy, technology self-efficacy, mobile usefulness, mobile ease of use and behavioral intention in the intention to adopt QR Code payments. This study uses the MTAM theoretical framework which is supported by the UTAUT2 model extension. The study was conducted on 303 respondents in Indonesia who have made payments using QR Code payments. The research hypothesis was tested using the Partial Least Square-Structural Equation Modeling (PLS-SEM) method using SmartPLS 3. The results of this study indicate a positive and significant relationship between social influence, price value, habit, mobile self-efficacy, technology self-efficacy, mobile usefulness, and mobile ease of use on behavioral intention, while facilitating conditions and hedonic motivation were found to have no effect on behavioral intention. In addition, it was found that mobile self-efficacy has a positive and significant relationship with mobile usefulness and mobile ease of use, and technology self-efficacy has a positive and significant relationship on mobile usefulness and mobile ease of use as well.
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Elbert Ongko
Abstrak :
Kemajuan teknologi dan internet telah mentransformasi lanskap bisnis di seluruh industri, dengan munculnya berbagai saluran berbasis teknologi yang mentransformasi perilaku konsumen saat ini. Strategi omnichannel merupakan strategi pemasaran baru berbasis teknologi diseluruh platformnya dan mengintegrasikan banyak saluran untuk menawarkan shopping journey yang lengkap dan lancar untuk seorang konsumen. Ada gap antara perilaku konsumen yang sudah berubah dengan praktik implementasi strategi omnichannel. Paper ini bertujuan untuk mengidentifikasi dan analisis faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen omnichannel saat berbelanja. Model penelitian ini dibentuk berdasarkan model UTAUT2 dan memasukkan variabel penelitian lainya. Model diuji dengan sampel berjumlah 495 responden konsumen restoran omnichannel menggunakan structural equation modeling (SEM). Hasil penelitian ialah, berurut dari yang paling kuat: habit, facilitating conditions, personal innovativeness, hedonic motivation, performance expectancy dan social influence. ......The advance of technologies has transformed the business landscape all across industries. The omnichannel strategy is a new advanced form of marketing, where by using technology across platforms, enable integration of different channels for consumers to shop with a unique and complete shopping experience. There is a gap between the behavior of consumers and the know-how of companies in implementing omnichannel strategy. This paper aims to analyse the factors that influence omnichannel consumers’ behavior in shopping. An original model was developed based on variabels used in UTAUT2 and other previous research. The model was tested with a sample of 495 consumers of omnichannel restaurants using Structural Equation Modelling. The results indicate that key determinants of purchase intention in omnichannel context are, in order of importance: habit, facilitating conditions, personal innovativeness, hedonic motivation, performance expectancy and social influence.
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia , 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Lumbangaol, Mataniari Budi
Abstrak :
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh performance expectancy, effort expectancy, social influence, hedonic motivation, habit, self-efficacy, dan trust terhadap behavioral intention siswa di DKI Jakarta dalam menggunakan Zenius. Penelitian menggunakan pendekatan kuantitatif melalui metode survei berdasarkan purposive sampling terhadap populasi. Jumlah responden dalam penelitian ini adalah 100 orang yang didapatkan melalui online questionnaire. Data yang didapatkan diolah menggunakan SPSS dan Microsoft Excel 2016 melalui analisis statistik deskriptif dan analisis regresi berganda. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa performance expectancy, habit, dan trust memiliki pengaruh yang signifikan dan positif terhadap behavioral intention. Sementara itu, ditemukan bahwa effort expectancy, social influence, hedonic motivation, dan self-efficacy tidak memiliki pengaruh yang signifikan terhadap behavioral intention ......The purpose of this study is to analyse the effect of performance expectancy, effort expectancy, social influence, hedonic motivation, habit, self-efficacy, and trust on behavioral intention of students in DKI Jakarta in using Zenius. The study used a quantitative approach through survey method based on purposive sampling of the population. The number of respondents in this study was 100 people who were obtained through an online questionnaire. The data obtained were processed using SPSS and Microsoft Excel 2016 through descriptive statistical analysis and multiple regression analysis. The results of this study indicate that the relationship between performance expectancy, habit, and trust has a significant and positive influence on behavioral intention. Meanwhile, it was found that effort expectancy, social influence, hedonic motivation, and self-efficacy did not have a significant effect on behavioral intention.
Depok: Fakultas Ilmu Administrasi Universitas Indonesia, 2021
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3   >>