Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 25 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Laras Wijayanti
"Upaya city branding salah satunya melalui event. City Branding dapat menjadi daya tarik bagi wisatawan untuk mengunjungi sebuah tempat. Penelitian ini diharapkan dapat memberi gambaran mengenai upaya city branding Sapporo melalui event musim dingin serta memberikan pengetahuan bagaimana menciptakan daya tarik pariwisata dalam city branding. Metode yang digunakan dalam penulisan skripsi ini adalah deskriptif analisis. Sebagai upaya city branding, Sapporo mengadakan berbagai event musim dingin yaitu Sapporo Snow Festival, Winter Olympic Games 1972, dan Asian Winter Games. Event tersebut dapat menarik wisatawan mengunjungi Sapporo.

City branding efforts, one of them through event. City branding can be an attraction for tourists to visit a place. This research is expected to give an overview of Sapporo city branding efforts through winter event and also provide knowledge how to create tourism attraction in city branding. The method that used in this thesis is descriptive analysis. As a city branding effort, Sapporo hosted various winter events, such as Sapporo Snow Festival, Winter Olympic Games of 1972, and Asian Winter Games. The event can attract tourists to visiting Sapporo.
"
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
S61393
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Yossie Dwi Ratna Putri
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor City Branding Kota Jakarta berdasarkan persepsi dari Mahasiswa UI anggota Paguyuban Daerah. Apakah City Branding dibentuk oleh faktor-faktor; the presence, the place, the potential, the pulse, the people, dan the pre-requisites. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif, analisis multivariat, dan analisis faktor sebagai pengukur hasil penelitian. Hasil penelitian menujukkan bahwa responden memiliki persepsi setuju pada faktor the presence, the potential, the pulse sudah baik, persepsi netral pada faktor the people dan the pre-requisites sudah baik, dan persepsi tidak setuju pada faktor the place sudah baik. Faktor the potential merupakan faktor yang menonjol pembentuk city branding Kota Jakarta. City branding dibentuk oleh faktor-faktor seperti The Presence (Letak Kota, Budaya, dan Kunjungan), The Place (Tata Kota, Kualitas Udara, dan Cuaca Malam Hari), The Potential (Tempat Tinggal, Tingkat Ekonomi, Potensi Bisnis), The Pulse (Destinasi Wisata, Gaya hidup masyarakat, Bangunan bersejarah dan monumen), The People (Perilaku Hangat, Komunitas dengan budaya asal, Teman dekat), dan The Pre-requisites (Apartemen terjangkau, Tansportasi nyaman, Penginapan baik).

This research aims to determine the factors City Branding of Jakarta based on the perception of the UI Student members of the Regional Association. Is City Branding shaped by factors; the presence, the place, the potential, the pulse, the people, and the pre-requisites. This study used quantitative research methods, multivariate analysis, and factor analysis as a measurement of research results. The results showed that the respondents have agreed on the perception of the presence of factors, the potential, the pulse are good, neutral perception of the factors the people and the pre-requisites are good, and perception do not agree on a factor of the place is good. The potential factor is the prominent factor forming Jakarta city branding. City branding is shaped by factors such as The Presence (Location of City, Culture, and visits), The Place (City Planning, Air Quality and Weather at Night), The Potential (Residency, Level Economy, Business Potential), The Pulse (Tourists destination, Lifestyle of citizen, Historic buildings and monuments), The People (Warm behavior, Community with the culture of origin, Best friends), and The Pre-requisites (Affordable apartments, Convenient transportation, Lodging).
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
S60638
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Yogi Maulana
"Persaingan global kini mengerucut menjadi persaingan antarkota. Setiap kota harus mampu menunjukkan daya saing agar dapat memiliki posisi di dunia. Persaingan ini memicu pemerintah kota untuk mencari identitas yang dapat memberikan citra yang berbeda dengan kota lainnya. Proses pencarian identitas ini dikenal sebagai strategi city branding. Identitas yang berbeda dapat diperoleh melalui inovasi dan kreativitas. Dengan kata lain, kota memerlukan individu-individu yang kreatif. Di dalam skripsi ini akan dibahas mengenai keterkaitan antara komunitas kreatif dan city branding melalui studi kasus Bandung Juara, dengan tujuan untuk mengetahui strategi branding pemerintah kota dan kebijakannya dalam menanggapi keberadaan komunitas kreatif.

The global competition today pursed into intercity competition. Each cities must be able to demonstrate their competitiveness to be noticed. This competition triggered the municipalities to find identities that can give distinctive images from the other cities. This process is known as city branding strategy. Difference identities can be obtained through innovation and creativity. In other words, the cities require creative individuals. This paper will discuss about the relation between creative communities and city branding through the case studies of Bandung Juara, with the aim to determine the branding strategies of municipality of Bandung and its policies in response to the presence of creative communities.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2015
S59196
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Denpasar: Pemerintah Kota Denpasar, 2012
351 MEM
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Tria Aryati Rahman
"Tesis ini membahas tentang strategi komunikasi city branding melalui duta pariwisata yang dilaksanakan oleh Suku Dinas Pariwisata dan Kebudayaan Kepulauan Seribu bekerja sama dengan Ikatan Abang None Jakarta Kepulauan Seribu. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan desain deskriptif.
Penelitian ditujukan untuk menjawab Bagaimana strategi komunikasi pariwisata kepulauan seribu ? Bagaimana peran ikatan abang none jakarta kepulauan seribu dalam strategi komunikasi pariwisata kepulauan seribu? Dan Bagaimana bentuk kerjasama ikatan abang none jakarta kepulauan seribu dengan suku dinas pariwisata dan kebudayaan kepulauan seribu? Penelitian dilakukan di Suku Dinas Pariwisata dan Kebudayaan Kepulauan Seribu dan Ikatan Abang None Jakarta Kepulauan Seribu yang menjelaskan tentang city branding kepulauan seribu yang dilakukan lewat peran duta pariwisata kepulauan seribu yang disebut dengan Abang None Jakarta Kepulauan Seribu.
Hasil penelitian menemukan bahwa efektivitas dari kehadiran Abang None Jakarta Kepulauan Seribu sebagai public relation pariwisata Kepulauan Seribu dirasa cukup mewakilkan upaya city branding Kepulauan Seribu yang menjadi tujuan dari Suku Dinas Pariwisata dan Kebudayaan Kepulauan Seribu bekerja sama dengan Ikatan Abang None Jakarta Kepulauan Seribu.

This thesis discusses the communication strategy of city branding through tourism ambassador conducted by Departement of Tourism and Culture of Kepulauan Seribu in collaboration with the Association of Abang None Jakarta Kepulauan Seribu. This research is qualitative descriptive design.
This Thesis is aimed to answer : How Kepulauan Seribu Tourism communication strategy? How the role of the league of Abang None Jakarta Kepulauan Seribu in Kepulauan Seribu tourism communication strategy?and How cooperation between of the league of Abang None Jakarta Kepulauan Seribu with Departement of Tourism and Culture of Kepulauan Seribu ? The research was conducted at the Department of tourism and culture of Kepulauan and the league of Abang None Jakarta Kepulauan Seribu that describes about city branding of Kepulauan Seribu is done through the role of tourism ambassador Kepulauan Seribu called Abang None Jakarta Kepulauan Seribu.
The results found that the effectiveness of the presence of Abang None Jakarta Kepulauan Seribu as a public relations of tourism of Kepulauan Seribu are considered to represent a city branding effort Kepulauan Seribu is the purpose of the Department of Tourism and Culture of Kepulauan Seribu in collaboration with the league of Abang None Jakarta Kepulauan Seribu.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2016
T46427
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Yan Simba Patria
"ABSTRAK
Keberhasilan proses komunikasi nilai budaya dalam membangun city branding salah satunya dibuktikan dengan adanya pehamanan masyarakat terhadap pesan yang disampaikan melalui material desain logo. Penelitian ini bertujuan untuk mengungkap pemahaman masyarakat terhadap nilai budaya Yogyakarta yang disampaikan melalui logotype kota Yogyakarta tahun 2015. Metode penelitian yang digunakan adalah penelitian kualitatif dengan melakukan pengumpulan data melalui wawancara dan studi literatur. Hasil penelitian ini menemukan bahwa pemahaman masyarakat terhadap nilai budaya dalam konsep visual logotype Kota Yogyakarta masih rendah. Hal dibuktikan dari temuan hasil wawancara terhadap 11 informan. Ketidakpahaman tersebut disebabkan oleh beberapa faktor yaitu; kurangnya pengetahuan terhadap perubahan logotype, permasalahan publikasi dan sosialasi makna logotype, dan perbedaan persepsi antara Dewan City Branding dan masyarakat terhadap nilai budaya. Permasalahan pengetahuan perubahan logotype terjadi akibat rendahnya awareness masyarakat terhadap perjalanan perubahan brand kota Yogyakarta dari tahun 2001 ke tahun 2015. Permasalahan ketidakpahaman banyak dipengaruhi oleh adanya ketidaksesuaian antara nilai yang disampaikan oleh Dewan City branding dengan persepsi masyarakat terhadap nilai budaya Yogyakarta. Pada akhirnya, penelitian ini menghasilkan rekomendasi saran berupa pergantian sebagian visual logotype berdasarkan analisis yang telah dilakukan.

ABSTRACT
The measure of a sucessful communication of cultural values in city branding is the level of people rsquo s understanding of the message conveyed by the logo design. This research aims at exploring people rsquo s understanding of Yogyakarta rsquo s cultural values communicated through Yogyakarta rsquo s 2015 Logotype. Qualitative method is employed for this research and data are gathered through literature review and interviews. This study reveals that people rsquo s understanding of the cultural values in the visual concept of Yogyakarta rsquo s logotype is lacking. This is due to lack of knowledge about the changes in the logotype, problems related to the publication and dissemination of the logotype, and people rsquo s differing perceptions about cultural values. The lack of knowledge about the logotype is resulted from low level of awareness about the evolvement of the City of Yogyakarta rsquo s brand since 2001 until 2015. The lack of publication and dissemination of Yogyakarta rsquo s logotype to provide visual understanding of the logotype contributes to this lack of awareness. Furthermore, it rsquo s also a case of incompatibility between the messages that the City Branding Council tries to convey and the people rsquo s understanding of Yogyakarta rsquo s cultural values. This research concludes by providing recommendations on how some visual parts of the logotype should and could be modified to better represent Yogyakarta rsquo s cultural values based on the analysis provided by this study. "
2017
S68019
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Raisa Khoiriana
"Kota Bandung sering disebut-sebut sebagai "Kota Kembang", "Kota Taman", "Kota Wisata Kuliner", "Kota Fashion" atau "Paris Van Java" dan lain sebagainya adalah bagian dari brand image Kota Bandung. Terdapat keterkaitan atau persepsi masyarakat pada suatu merek kota yang dilandasi pada banyaknya pengalaman dalam mengkomunikasikannya. Oleh karena itu, diperlukan suatu perencanaan pembentukan citra untuk mewujudkan city branding yang optimal, guna mendukung citra sebuah kota menjadi lebih baik dan berdayasaing. Dua aspek pembentukannya adalah aspek komunikasi secara langsung dan tidak langsung.
Tujuan penelitian ini untuk mengetahui pola spasial brand image Kota Bandung yang terbentuk berdasarkan klasifikasi area pusat, peralihan dan pinggir kota serta menganalisis faktor apa yang mempengaruhi brand image Kota Bandung.
Metode penelitian ini adalah metode analisis spasial dan komparatif deskriptif berdasarkan klasifikasi area sampling yaitu area pusat, peralihan dan pinggir kota dengan pengambilan sampel dilakukan secara teknik accidental sampling.
Pola spasial brand image Kota Bandung berdasarkan klasifikasi area di pusat kota terbentuk lima brand image yaitu Kota Bandung sebagai "Kota Belanja", "Kota Taman", "Kota Wisata", "Kota Kuliner" dan "Kota Fashion".
Berbeda dengan area peralihan dan pinggiran Kota Bandung, dimana brand image Kota Bandung yang terbentuk diarea peralihan kota yaitu Kota Bandung sebagai "Kota Wisata" sedangkan diarea pinggir kota terbentuk dua brand image yaitu Kota Bandung sebagai "Kota Taman" dan "Kota Wisata". Faktor yang mempengaruhi brand image Kota Bandung adalah aspek komunikasi, yang keberadaanya bersifat tangible dan intensif diarea pusat kota. Sementara itu, diarea peralihan dan pinggir kota dipengaruhi oleh aspek komunikasi secara tidak langsung yang didasarkan pada banyaknya pengalaman masyarakat Kota Bandung dalam mengkomunikasikan brand image Kota Bandung.

Bandung City is often known as "Kota Kembang", "Kota Taman", "Kota Wisata Kuliner", "Kota Fashion" or "Paris Van Java" and so forth is part of the brand image Bandung City. There is a correlation or perception of society in a city brand based on many experiences in communicating it. Therefore, we need an image formation plan to realize the optimal city branding, in order to support the image of a city to be better and competitive. Two aspects of its formation are the aspects of communication intentional and unintentional.
The purpose of this research is to know the spatial pattern of brand image Bandung City that is formed based on the classification of downtown area, transition and periphery and to analyze what factors affect the brand image Bandung City.
This research method is spatial analysis and comparative descriptive based on classification of sampling area consist of downtown area, transition and periphery with sampling is done by accidental sampling technique.
Spatial pattern of Bandung City s brand image based on downtown area classification formed five brand image of Bandung as Kota Belanja Kota Taman Kota Wisata Kota Kuliner dan Kota Fashion.
In contrast to the transition area and peripheryof Bandung, where the brand image of Bandung City is formed in the transition area of Bandung City as Kota Wisata while the periphery are formed two brand image of Bandung as Kota Taman and Kota Wisata. Factors affecting the brand image of Bandung is the aspect of communication, which existence is tangible and intensive in downtown area. Meanwhile, the transition area and periphery is influenced by unintentional communication aspects based on Bandung society experiences in communicating the brand image of Bandung City.
"
Depok: Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam Universitas Indonesia, 2017
S69149
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Mercy Pasande
"This study is about city branding This research is motivated bu the potential of citty branding creation as a way to improve regional competitiveness. The purpose of this study is to descrive the various efforts made by the local government of DIY to improve the competitiveness of the region with city Branding. This research uses the qualitative method data collection method is done by triagulation technigue of data source. While data processing researcher does data reduction. The results obtained in this study are first city Branding DIY has been running well rebranding DIY is likely to increase the competitiveness of regions including local revenue. This is evidenced by the increase in investment achieved by the government of Yogyakarta. It' s just that city branding is still focused on tourrism but it can be used for other sectors. Sicond the DIY rebranding (2014) profides many improvenments especially in terms of concept logo and tagline. In addition,the Yogyakarta provincial government has estabilished city branding councils city branding strategy roadmap and governor regulation of city branding in DIY Its just that there has been no evaluation since the rebranding was done by the provincial government of DIY how this rebranding can be implemented by the local goverment and city branding council and there is no extent to which the strategy in the roadmap implemented"
Jakarta: Kementerian Dalam Negeri RI, 2017
351 JBP 9:1 (2017)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Jessica Nathania Handayani
"ABSTRAK
City Branding adalah salah satu upaya dalam mempromosikan pariwisata suatu daerah dan melalui branding ini wisatawan dapat menjadi daya tarik bagi wisatawan untuk mengunjungi suatu tempat dengan menciptakan citra yang positif. Manga Chibi Maruko-chan yang berlatar di Shimizu-ku, Shizuoka digunakan sebagai media promosi. Pemerintah daerah berkerjasama dengan sektor swasta memanfaat Chibi Maruko-chan dalam mempromosikan daerah tujuan wisata, seperti melalui penuansaan kota, event, video promosi dan modifikasi hasil produksi. Dengan menonjolkan citra Shizuoka adalah tempat kelahiran Chibi Maruko-chan diharap wisatawan pada umumnya, dan pengemar anime pada khususnya dapat mengunjungi Shizuoka.

ABSTRACT
City branding is an effort to promote tourism in a region, and it can be an attraction for tourist to visit a place by creating a positive image. Manga Chibi Maruko chan set in Shimizu ku, Shizuoka is used as a promotional media. The local government in cooperation with private sector utilizes Chibi Maruko chan in promoting tourist destinations with city nuance, event, promotional videos and production modification. By highlighting the image that Shizuoka is the birthplace of Chibi Maruko chan, travelers in general and anime fans in particular can visit Shizuoka. "
2017
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Annisa Nur Muslimah Koswara
"Penelitian ini membahas konsep city branding dan personal branding. Tipologi city branding yang diteliti adalah smart city. Sementara personal branding yang diuji adalah pemimpin kota. Penelitian ini menguji pengaruh kedua konsep tersebut melalui pendekatan penelitian kuantitatif dengan desain eksplanatif. Responden adalah 400 masyarakat di Kecamatan Coblong, Cicendo, Bandung Wetan, dan Sumur Bandung, dengan teknik sampling kuota. Teknik analisis data dengan analisis data deskriptif dan regresi linier untuk membuktikan hipotesis penelitian. Sementara, untuk mencari faktor apa saja yang mempengaruhi pembentukan personal branding digunakan analisis faktor. Hasil penelitian menunjukkan adanya pengaruh faktor-faktor city banding Bandung smart city terhadap personal branding Ridwan Kamil positif dan signifikan. Penelitian ini menunjukkan 2 dua faktor dalam membentuk city branding Bandung smart city, yaitu place brand assets dan place brand values.

This study discusses the concept of city branding and personal branding. City branding typology which has been analysed is smart city. While the personal branding which has been investigated is the leader of city. This research analyses the influence both of two concepts through quantitative research approach with explanative design. Respondents were 400 citizen in Coblong, Cicendo, Bandung Wetan, and Sumur Bandung District, which selected by quota sampling techniques. Techniques of data analysis, such as descriptive data analysis and linier regression to verify research hypotheses. While factors analysis is used to find the factors which influencing conformation Ridwan Kamil`s personal branding as the Mayor of Bandung city. The results showed a positive and significant influence of The City Branding`s Factors of Bandung Smart City towards Ridwan Kamil`s Personal Branding. On the other hands, this research show 2 two factors in city branding Bandung smart city conformation, such as place brand assets and values."
Depok: Universitas Indonesia, 2018
T50080
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3   >>