Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 173210 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Rayhan Ananta Sudjana
"The increasing trend of sports has turned it from a hobby into social activities. There are varieties of sports that entered Indonesia recently. Sporting goods brands have also improved their products by providing options for premium sports products to enhance the performance of the user. Sports activities are combined into communities where people interact with each other socially while enjoying the sport activities. Sports communities opened a gap of Social Comparison that allows individuals to compare themselves with others that they deemed to be their ideal state. Brands also provided unique products as an option for people to use. Some players want to stand out in the crowd by showing their unique sports product possessions. This research will prove the ability of how Creative Choice Counter-Conformity, Unpopular Choice Counter-Conformity, and Avoidance of Similarity will lead to Social Comparison that will finally be converted into purchase of premium sports products. SmartPLS will be used to analyze the data collected. The research will provide the relationship between the ability of Consumer Need for Uniqueness in Social Comparison can lead to Intention for Luxury Consumption.

Tren olahraga yang semakin meningkat telah mengubahnya dari hobi menjadi kegiatan sosial. Ada beragam jenis olahraga yang masuk ke Indonesia baru-baru ini. Merek-merek perlengkapan olahraga juga telah meningkatkan produk mereka dengan memberikan pilihan produk olahraga premium untuk meningkatkan performa penggunanya. Kegiatan olahraga digabungkan ke dalam komunitas di mana orang-orang berinteraksi satu sama lain secara sosial sambil menikmati kegiatan olahraga. Komunitas olahraga membuka celah Social Comparison yang memungkinkan individu untuk membandingkan diri mereka dengan orang lain yang mereka anggap sebagai kondisi ideal mereka. Merek-merek juga menyediakan produk-produk unik sebagai pilihan untuk digunakan oleh orang-orang. Beberapa pemain ingin terlihat menonjol di tengah kerumunan dengan menunjukkan produk olahraga unik yang mereka miliki. Penelitian ini akan membuktikan kemampuan bagaimana Creative Choice Counter-Conformity, Unpopular Choice Counter-Conformity, dan Avoidance of Similarity akan mengarah pada Social Comparison yang pada akhirnya akan dikonversikan ke dalam pembelian produk olahraga premium. SmartPLS akan digunakan untuk menganalisis data yang terkumpul. Penelitian ini akan memberikan hubungan antara kemampuan Consumer Need for Uniqueness dalam Social Comparison yang dapat menimbulkan Intention for Luxury Consumption.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2025
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Beatrice Christjia
"Penelitian terdahulu menemukan bahwa mahasiswa akhir memiliki kecemasan tinggi karena mementingkan pencapaian akademik yang menunjang karir ke depannya. Posselt et al. (2016) juga menemukan bahwa berada pada lingkungan dengan kemampuan tinggi membuat individu lebih cemas dibandingkan berada di lingkungan dengan kemampuan beragam. Oleh karena itu, penelitian bertujuan untuk melihat hubungan positif antara perbandingan sosial dan kecemasan akademik pada mahasiswa akhir di tiga perguruan tinggi terbaik Indonesia. Partisipan penelitian berjumlah 165 mahasiswa semester 7 hingga 14. Hasil penelitian ini adalah terdapat hubungan positif dan signifikan antara perbandingan sosial dan kecemasan akademik mahasiswa akhir di UI, ITB, dan UGM (rs(165)=0.397,p<0.01,one-tailed). Mahasiswa diharapkan untuk fokus pada hal positif dari diri sendiri dan keadaan ketika melakukan perbandingan sosial.

Research has found that final-year students have high academic anxiety because they prioritizes academic achievements that support their future career development. Posselt et al. (2016) has also found that when students are in high-ability environment will be more anxious than in mixed-ability environment. Therefore, the research aims to see relationship between social comparison and academic anxiety in final students in top three Indonesian universities. This research’s participants are 165 students from 7 to 14 semesters. Recent research found that there were positive and significant relationship between social comparison and academic anxiety in final-year students of top three Indonesian universities (rs(165)=0.397, p<0.01, one-tailed). Students are expected to focus on the positive side of self and situation in social comparison."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dinarti Zata Amani Mulia Putri
"Meningkatnya jumlah limbah plastik di Indonesia dapat dimanfaatkan oleh organisasi untuk membuat ecofurniture, yaitu perabot ramah lingkungan. Media sosial membantu mempromosikan produk ini, memberikan pengetahuan kepada masyarakat. Penelitian ini mengkaji pengaruh pengetahuan produk, efektivitas konsumen, pemasaran di media sosial, trust, attitude, subjective norms, perceived behavioral control dan perceived price terhadap purchase intention ecofurniture di Indonesia. Studi kuantitatif ini mengumpulkan data melalui metode survei kuesioner online yang digunakan untuk mengumpulkan data dari 320 responden dengan kriteria pengguna media sosial yang mengetahui produsen perabot ramah lingkungan melalui media sosial di Indonesia. Data akan diolah dan dianalisis menggunakan metode Structural Equation Model - Partial Least Square (SEM-PLS). Temuan pada penelitian ini mengungkapkan bahwa attitude, trust, product knowledge dan perceived consumer effectiveness secara signifikan berpengaruh positif terhadap purchase intention. Product knowledge ditemukan secara signifikan berpengaruh positif terhadap trust dan perceived consumer effectiveness. Perceived consumer effectiveness secara signifikan berpengaruh positif terhadap attitude. Serta variabel perceived social media marketing secara ignifikan berpengaruh positif terhadap subjective norms, perceived consumer effectiveness dan product knowledge. Sedangkan variabel price consciousness, subjective norms, perceived behavioral control ditemukan tidak secara signifikan berpengaruh terhadap purchase intention. Perceived behavioral control dan perceived social media marketing juga tidak secara signifikan berpengaruh terhadap price consciousness. Begitu juga dengan hubungan antara variabel product knowledge dengan attitude tidak secara signifikan berpengaruh.

The increasing amount of waste generated in Indonesia each year can be utilized by several organizations to process plastic waste, which then becomes eco-furniture. With the help of social media to promote their products, the public can gain knowledge about eco-furniture from the content provided by household furniture manufacturers. This research aims to examine the influence of product knowledge, perceived consumer effectiveness, perceived social media, trust, TPB, and price consciousness on purchase intention of ecofurniture in Indonesia. This quantitative study gather data through an online questionnaire survey method used to collect data to gather 321 respondents with criteria a social media users who knows ecofurniture producers through social media in Indonesia. The data will be processed and analyzed using the Structural Equation Model - Partial Least Square (SEM-PLS) method. The findings in this study reveal that attitude, trust, product knowledge, and perceived consumer effectiveness significantly positively influence purchase intention. Product knowledge was found to significantly positively influence trust and perceived consumer effectiveness. Perceived consumer effectiveness significantly positively influences attitude. Additionally, the perceived social media marketing variable significantly positively influences subjective norms, perceived consumer effectiveness, and product knowledge. However, the variables of price consciousness, subjective norms, and perceived behavioral control were found to have no significant influence on purchase intention. Perceived behavioral control and perceived social media marketing also do not significantly influence price consciousness. Similarly, the relationship between product knowledge and attitude is not significantly influential."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2024
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Ira Putri Devitasari
"ABSTRAK
Penelitian ini dilatarbelakangi oleh fenomena praktik manipulasi ukuran (vanity sizing) dan perbandingan sosial yang terjadi pada Mahasiswi Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur bagaimana pengaruh praktik vanity sizing dan perbandingan sosial terhadap keputusan pembelian produk busana siap pakai. Dengan metode eksperimen, akan diuji pengaruh manipulasi ukuran yang terbagi menjadi 3 kelompok,yaitu ukuran pakaian normal, ukuran 1x lebih kecil, dan ukuran 2x lebih besar. Variabel lain yaitu perbandingan sosial juga akan terbagi menjadi 3 yaitu, upward comparison,  downward comparison dan kontrol.

Hasil dari penelitian mebuktikan bahwa praktik manipulasi ukuran pakaian dan perbandingan sosial dapat memppengaruhi keputusan pembelian secara positif, dan terbukti juga  secara signifikan bahwa perbandingan sosial dapat memberikan efek berbeda sesuai dengan ukuran pakaian. Penelitian ini dapat bermanfaat bagi pemasar dalam menyusunstrategi pemasaran industry busana siap pakai.


ABSTRACT
This research conduct based on phenomenon, the practice of vanity sizing and social comparison that occurs in female students of the Faculty of Economics and Business, University of Indonesia. The purpose of this study was to measure how the influence of the vanity sizing and social comparison on purchase intention, ready to wear fashion products. With the experimental method, the effect of size manipulation will be tested which is divided into 3 groups, such as normal clothing size, 1x smaller size, and 2x larger size. Other variables, namely social comparison will also be divided into 3, such as, upward comparison, downward comparison and control. The results of the study prove that the practice of clothing size manipulation and social comparison can positively influence purchase intention, and it is also proven that social comparisons can occur different effects according to clothing size. This research can be useful for marketers in developing a marketing strategy in ready to wear fashion industry.
"
2019
T55198
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Fabiola Indah Puspitosari
"Skripsi ini membahas tentang faktor-faktor yang mempengaruhi sikap konsumen di Jakarta terhadap pembelian barang-barang luxury fashion dan melihat ada atau tidaknya pengaruh dari sikap konsumen terhadap intensi pembelian barang-barang luxury fashion. Pengolahan data dalam penelitian ini menggunakan analisis regresi dalam program SPSS 20.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa brand consciousness, materialism, dan fashion involvement terbukti secara positif mempengaruhi sikap konsumen di Jakarta terhadap pembelian barang-barang luxury fashion. Hasil penelitian ini menunjukkan adanya pengaruh yang signifikan antara sikap terhadap pembelian barang-barang luxury fashion dengan intensi pembelian barang-barang luxury fashion.

This thesis analyzes factors influencing Jakarta's consumer attitudes towards purchasing luxury fashion goods and predicts the influence of attitudes on the intention to buy these luxury items. The data collected was processed with SPSS 20, using factor analysis and regression method.
The results of this research indicates that brand consciousness, materialism, and fashion involvement proved to positively influence consumer attitudes in Jakarta towards the purchase of luxury fashion goods. The results shows that a significant relationship between attitudes toward luxury fashion goods with the purchase intention of buying luxury fashion goods.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2013
S46695
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Yuga Hastungkara
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana pengaruh   aspek terkait hardware, software, desain, perceived value, dan motivasi konsumen dalam keinginan pembelian (purchase intention) smartwatch.   Jenis smartwatch yang menjadi objek dalam studi ini adalah smartwatch secara umum. Jumlah sampel yang digunakan adalah 330 responden, dengan kriteria warga Indonesia pria dan wanita dewasa (diatas 17 tahun), mengetahui apa itu smartwatch, dan belum pernah memiliki smartwatch  sebelumnya. Dari penelitian diketeahui bahwa keinginan pembelian smartwatch dipengaruhi oleh attitude dan motivasi konsumen, sedangkan attitude sendiri dipengaruhi oleh hardware, motivasi konsumen, dan perceived value. Untuk variabel perceived value konsumen dipengaruhi software dan desain dari smartwatch.

This research’s purpose is to know about influence of hardware, software, design, perceived value, and consumer motivation on intention to purchasing smartwatch. The object in this research is smartwatch in general. This research used 330 sample respondents, which classified as male and female adult Indonesian citizen (above 17 years old), know about smartwatch, and never have smartwatch before. The research showed that purchase intention affected by attitude and consumer motivation, while attitude affected by hardware, consumer motivation, and perceived value. Consumer’s perceived value itself, affected by software and design aesthetics of a smartwatch
"
2019
T53463
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Aditya Eka Putra Darmawan
"Kepopuleran balap motor MotoGP di indonesia membuat PT. Yamaha Indonesia Motor Manufacturing memutuskan untuk mempelopori strategi pemasaran baru dengan memanfaatkan kepopuleran dari MotoGP tersebut. Strategi tersebut berupa penggunaan atribut MotoGP pada produk sepeda motor Yamaha di Indonesia. Atribut MotoGP ini terdiri dari penggunaan livery/stripping dengan desain grafis khusus pada beberapa varian produk sepeda motor Yamaha, aksesoris, dan juga cara yang beriklan dari merek sepeda motor Yamaha Indonesia. Untuk mengetahui bagaimana atribut MotoGP ini dapat menarik perhatian konsumen, maka atribut MotoGP ini dikaji dengan teori keputusan pembelian, yang membuktikan bahwa atribut MotoGP tersebut terbukti dapat mempengaruhi keputusan pembelian konsumen sepeda motor di Indonesia, yang merupakan fans terbesar MotoGP di dunia.

The popularity of MotoGP in Indonesia encourages PT. Yamaha Indonesia Motor Manufacturing (PT. YIMM) to pioneer a new kind of marketing strategy that advantages from that popularity. The strategy is using MotoGP attribute on the product that Yamaha produce in Indonesia. These MotoGP attributes consist of special livery/stripping that used in several motercycle model, accessories, and the way of advetising that Yamaha used in Indonesia. To know how these MotoGP attributes can attract the consumer attention in Indonesia, it’s analyezd using buying decision theory, which prooves that these attributes really can affect the buying decision of the motorcycle consumer in Indonesia, which are the biggest MotoGP fans in the world.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
MK-PDF
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Woro Darmastuti
"Keunggulan Merek Versus Country of Origin Terkait Perilaku Konsumen Generasi Y Studi Kasus Produk Uniqlo di Indonesia AbstrakMeningkatnya jumlah populasi generasi Y di Indonesia kian menarik sejumlah fashion retailer global khususnya Jepang untuk memasuki pasar Indonesia Tujuan penulisan ini adalah untuk mengkaji sejauh mana merek memiliki keunggulan dibandingkan dengan country of origin pada perilaku konsumen generasi Y dengan mengambil studi pada produk Uniqlo di Indonesia Untuk mengetahui hal tersebut penulis melakukan wawancara mendalam pada tiga orang informan Kesimpulannya menunjukkan bahwa informan menganggap merek merupakan prioritas disamping faktor country of origin Karena merek Uniqlo sendiri merepresentasikan desain fashion kualitas produk serta harganya yang terjangkau sehingga menarik para konsumen generasi Y di Indonesia

Brand Exellence Versus Country of Origin Related to Consumer rsquo s Behavior Y Generation Case Study Uniqlo Products in Indonesia Abstrac The increasing number of Y generation population in Indonesia makes a number of global fashion retailers especially Japan interested to enter the Indonesian market The purpose of this study is to assess the extent that brands which have some excellence compared with country of origin on Y generation behavior as consumers by conducting a study of Uniqlo products in Indonesia To find out a result of the study I conducted in depth interviews with three informants The conclusion of the study shows that informants thought that brands become a priority after the country of origin factor It is because Uniqlo itself represents the fashion design the quality of the product and the affordable price which are attracted Y generation consumers in Indonesia
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia;, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Wahyu Nugroho
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara social comparison dan citra tubuh pada mahasiswa. Pengukuran social comparison menggunakan alat ukur Body Comparison Scale milik Fisher, Dunn, & Thompsom (2002). Untuk pengukuran citra tubuh menggunakan alat ukur MBSRQ dari Thomas Cash (1989). Partisipan berjumlah 102 responden mahasiswa dengan rentang usia 18 sampai 29 tahun. Hasil penelitian ini menunjukkan tidak terdapat hubungan yang signifikan antara social comparison dan citra tubuh pada mahasiswa. (r=0,121; p=0,210). Hasil penelitian ini diharapkan dapat menjadi data dasar dalam mengembangkan penelitian selanjutnya mengenai social comparison dan citra tubuh.

This research was conducted to find the correlation between social comparison and body image among college students. Social comparison was measured using instrument of Body Comparison Scale from Fisher, Dunn, & Thompsom (2002). Body image was measured using instrument of MBSRQ from Thomas Cash (1989). The participants of this research are 102 responden of college studets who have emerging adulthood ages, 18 until 29 years old (r=0,121; p=0,210). The main results of this study showed no significant relationship between social comparison and body image among college students. The results of this study are expected to be the basis of data in developing further research on social comparison and body image.
"
Depok: Fakultas Psikologi Universitas Indonesia, 2016
S63799
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>