Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 205197 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Raissa Adlina Febrianny
"Era digitalisasi mengubah pola konsumen masyarakat ke arah digital yang mendorong pertumbuhan ekosistem digital antara bank digital dan platform e-commerce. Kolaborasi ini memungkinkan pengguna untuk melakukan transaksi secara seamless, meningkatkan kenyamanan dan efisiensi dalam bertransaksi. Meskipun penggunaannya semakin meningkat, memastikan pengguna terus menggunakan layanan ini (reuse intention) tetap menjadi tantangan. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh pengalaman dan kepuasan pengguna terhadap niat untuk menggunakan kembali (reuse intention) layanan bank digital yang terintegrasi dengan e-commerce. Pengumpulan data dilakukan dengan melalui survei terhadap 616 responden dan wawancara terhadap 30 narasumber. Pengolahan data kuantitatif menggunakan metode covariance-based structural equation modeling (CB-SEM), sedangkan pengolahan data kualitatif menggunakan metode content analysis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa perceived ease of use, perceived usefulness, perceived reliability, perceived value, dan perceived risk berpengaruh signifikan terhadap pengalaman pengguna, sedangkan perceived security tidak memengaruhi pengalaman pengguna. Selanjutnya pengalaman pengguna berpengaruh signifikan terhadap kepuasan pengguna, yang pada gilirannya memengaruhi niat untuk menggunakan kembali layanan bank digital. Temuan ini diharapkan dapat membantu bank digital dan platform e-commerce dalam merancang strategi yang efektif untuk meningkatkan kepuasan pengguna yang akhirnya dapat memengaruhi niat pengguna untuk menggunakan kembali layanan integrasi bank digital dan e-commerce sebagai metode pembayaran.

The digital era is transforming consumer behavior towards digital platforms, driving the growth of the digital ecosystem between digital banks and e-commerce platforms. This collaboration allows users to conduct transactions seamlessly, enhancing convenience and efficiency. Despite the increasing usage, ensuring continuous use (reuse intention) remains a challenge. This study aims to analyze the influence of user experience and satisfaction on the reuse intention of integrated digital bank and e-commerce services. Data collection was conducted through surveys of 616 respondents and interviews with 30 participants. Quantitative data was processed using the covariance-based structural equation modeling (CB-SEM) method, while qualitative data was analyzed using content analysis. The results of the study show that perceived ease of use, perceived usefulness, perceived reliability, perceived value, and perceived risk significantly affect user experience, while perceived security does not influence user experience. Furthermore, user experience significantly impacts user satisfaction, which in turn affects the intention to reuse digital banking services. These findings are expected to assist digital banks and e-commerce platforms in designing effective strategies to enhance user satisfaction, ultimately influencing the intention to reuse the integrated digital bank and e-commerce services as a payment method."
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Alya Muthia Fitri
"Era digitalisasi mengubah pola konsumen masyarakat ke arah digital yang mendorong pertumbuhan ekosistem digital antara bank digital dan platform e-commerce. Kolaborasi ini memungkinkan pengguna untuk melakukan transaksi secara seamless, meningkatkan kenyamanan dan efisiensi dalam bertransaksi. Meskipun penggunaannya semakin meningkat, memastikan pengguna terus menggunakan layanan ini (reuse intention) tetap menjadi tantangan. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh pengalaman dan kepuasan pengguna terhadap niat untuk menggunakan kembali (reuse intention) layanan bank digital yang terintegrasi dengan e-commerce. Pengumpulan data dilakukan dengan melalui survei terhadap 616 responden dan wawancara terhadap 30 narasumber. Pengolahan data kuantitatif menggunakan metode covariance-based structural equation modeling (CB-SEM), sedangkan pengolahan data kualitatif menggunakan metode content analysis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa perceived ease of use, perceived usefulness, perceived reliability, perceived value, dan perceived risk berpengaruh signifikan terhadap pengalaman pengguna, sedangkan perceived security tidak memengaruhi pengalaman pengguna. Selanjutnya pengalaman pengguna berpengaruh signifikan terhadap kepuasan pengguna, yang pada gilirannya memengaruhi niat untuk menggunakan kembali layanan bank digital. Temuan ini diharapkan dapat membantu bank digital dan platform e-commerce dalam merancang strategi yang efektif untuk meningkatkan kepuasan pengguna yang akhirnya dapat memengaruhi niat pengguna untuk menggunakan kembali layanan integrasi bank digital dan e-commerce sebagai metode pembayaran.

The digital era is transforming consumer behavior towards digital platforms, driving the growth of the digital ecosystem between digital banks and e-commerce platforms. This collaboration allows users to conduct transactions seamlessly, enhancing convenience and efficiency. Despite the increasing usage, ensuring continuous use (reuse intention) remains a challenge. This study aims to analyze the influence of user experience and satisfaction on the reuse intention of integrated digital bank and e-commerce services. Data collection was conducted through surveys of 616 respondents and interviews with 30 participants. Quantitative data was processed using the covariance-based structural equation modeling (CB-SEM) method, while qualitative data was analyzed using content analysis. The results of the study show that perceived ease of use, perceived usefulness, perceived reliability, perceived value, and perceived risk significantly affect user experience, while perceived security does not influence user experience. Furthermore, user experience significantly impacts user satisfaction, which in turn affects the intention to reuse digital banking services. These findings are expected to assist digital banks and e-commerce platforms in designing effective strategies to enhance user satisfaction, ultimately influencing the intention to reuse the integrated digital bank and e-commerce services as a payment method."
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Arinil Haq
"Era digitalisasi mengubah pola konsumen masyarakat ke arah digital yang mendorong pertumbuhan ekosistem digital antara bank digital dan platform e-commerce. Kolaborasi ini memungkinkan pengguna untuk melakukan transaksi secara seamless, meningkatkan kenyamanan dan efisiensi dalam bertransaksi. Meskipun penggunaannya semakin meningkat, memastikan pengguna terus menggunakan layanan ini (reuse intention) tetap menjadi tantangan. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh pengalaman dan kepuasan pengguna terhadap niat untuk menggunakan kembali (reuse intention) layanan bank digital yang terintegrasi dengan e-commerce. Pengumpulan data dilakukan dengan melalui survei terhadap 616 responden dan wawancara terhadap 30 narasumber. Pengolahan data kuantitatif menggunakan metode covariance-based structural equation modeling (CB-SEM), sedangkan pengolahan data kualitatif menggunakan metode content analysis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa perceived ease of use, perceived usefulness, perceived reliability, perceived value, dan perceived risk berpengaruh signifikan terhadap pengalaman pengguna, sedangkan perceived security tidak memengaruhi pengalaman pengguna. Selanjutnya pengalaman pengguna berpengaruh signifikan terhadap kepuasan pengguna, yang pada gilirannya memengaruhi niat untuk menggunakan kembali layanan bank digital. Temuan ini diharapkan dapat membantu bank digital dan platform e-commerce dalam merancang strategi yang efektif untuk meningkatkan kepuasan pengguna yang akhirnya dapat memengaruhi niat pengguna untuk menggunakan kembali layanan integrasi bank digital dan e-commerce sebagai metode pembayaran.

The digital era is transforming consumer behavior towards digital platforms, driving the growth of the digital ecosystem between digital banks and e-commerce platforms. This collaboration allows users to conduct transactions seamlessly, enhancing convenience and efficiency. Despite the increasing usage, ensuring continuous use (reuse intention) remains a challenge. This study aims to analyze the influence of user experience and satisfaction on the reuse intention of integrated digital bank and e-commerce services. Data collection was conducted through surveys of 616 respondents and interviews with 30 participants. Quantitative data was processed using the covariance-based structural equation modeling (CB-SEM) method, while qualitative data was analyzed using content analysis. The results of the study show that perceived ease of use, perceived usefulness, perceived reliability, perceived value, and perceived risk significantly affect user experience, while perceived security does not influence user experience. Furthermore, user experience significantly impacts user satisfaction, which in turn affects the intention to reuse digital banking services. These findings are expected to assist digital banks and e-commerce platforms in designing effective strategies to enhance user satisfaction, ultimately influencing the intention to reuse the integrated digital bank and e-commerce services as a payment method."
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Ronald Wilson Lainardi
"Blibli.com adalah salah satu e-Commerce di Indonesia yang menyediakan platform jual beli secara online untuk para konsumen yang ingin membeli dagangan yang dijual oleh UKM atau penjual. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi karakteristik konsumen, menganalisis seberapa besar tingkat kepuasan pelanggan Blibli.com, menganalisis pengaruh kepuasan pelanggan terhadap performa layanan website dengan loyalitas pelanggan di e-Commerce Blibli.com. Penelitian ini memiliki jumlah sampel sebanyak 70 orang, dan Teknik pengumpulan data yang menggunakan metode purposive sampling. Penelitian ini menggunakan metode analisis data berupa analisis deskriptif, importance performance analysis (IPA), customer satisfaction index (CSI), dan partial least square (PLS). Hasil penelitian menunjukan bahwa pelanggan Blibli.com berada pada tingkat yang “Puas”. Loyalitas konsumen dipengaruhi secara positif signifikan oleh service interaction.

Blibli.com is one of the e-Commerce in Indonesia that provides an online buying and selling platform for consumers who want to buy merchandise sold by SMEs or sellers. This study aims to identify consumer characteristics, analyze how much the level of customer satisfaction Blibli.com, analyze the effect of customer satisfaction on the performance of website services with customer loyalty in e-Commerce Blibli.com. This study has a total sample of 70 people, and data collection techniques using purposive sampling methods. This study uses data analysis methods in the form of descriptive analysis, importance performance analysis (IPA), customer satisfaction index (CSI), and partial least square (PLS). The results showed that Blibli.com customers were at the "Satisfied" level. Consumer loyalty is significantly positively influenced by service interaction."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2020
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Christabel Vena Karina
"Perdagangan elektronik atau e-commerce merupakan bisnis digital yang sangat menjanjikan dan terus berkembang. Bagi manajemen pengembang dan juga pemilik bisnis di sektor e-commerce, repurchase intention pelanggan merupakan hal yang krusial bagi keberlangsungan bisnis. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi Generasi Y dan Generasi Z dalam melakukan repurchase di e-commerce, dengan mengadaptasi model penelitian terdahulu yang mengeksplorasi peran mediasi trust dan e-satisfaction terhadap atribut e-commerce yaitu security, ease of use, dan privacy concerns. Pengambilan data menerapkan metode purposive sampling dengan jumlah responden 387 individu dari seluruh Indonesia yang datanya kemudian diolah dan dianalisis menggunakan Partial Least Squares - Structural Equation Modeling (PLS-SEM). Hasil penelitian menunjukkan bahwa security, ease of use, dan privacy concerns tidak memiliki pengaruh langsung yang signifikan terhadap repurchase intention pelanggan, melainkan memiliki pengaruh tidak langsung yang harus dimediasi oleh variabel trust dan e-satisfaction.

E-commerce is a very promising digital business that continues to grow throughout the year. To developers and business owners in the e-commerce sector, repurchase intention is a critical success factor for the survival of the business. The present study aims to analyze factors that impacts Gen Y and Gen Z’s e-commerce repurchase intention, by adapting an empirical model from previous study and explore the mediating role of trust and e-satisfaction to the attributes of e-commerce, namely security, ease of use, and privacy concerns. Purposive sampling method was used in this study with total a total of 387 respondents’ data collected and then analyzed using Partial Least Squares - Structural Equation Modeling (PLS-SEM). The findings suggest security, ease of use, and privacy concern have no direct effecet to repurchase intention, but indirect effect which mediated by trust and e-satisfaction."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2021
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Gultom, H P Likel Wandy
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui segmentasi konsumen e-commerce khususnya di Jabodetabek. Segmentasi dibentuk berdasarkan elemen kualitas pelayanan jasa dan kepuasan konsumen. Teknik analisis data yang digunakan adalah Clustering. Hasil penelitian menunjukan segmentasi konsumen e-commerce di Jabodetabek dapat dikelompokkan menjadi 3 kelompok. Kelompok 2 memiliki nilai tertinggi dari sisi pelayanan jasa dan kepuasan.

This study aims to determine the consumer typology based on e-service quality and e-satisfaction of e-commerce in Jabodetabek area. This study proposed a post-hoc predictive typology with clustering analysis. The result showed the typology of consumer in Jabodetabek area can be separated into 3 groups of consumer. The second group of consumer have the highest value on e-service quality and e-satisfaction."
Depok: Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, 2015
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Simatupang, Astrid
"ABSTRAK
Digitalisasi telah menggeser perilaku pembelian masyarakat Indonesia dari offline ke online dengan munculnya e-commerce. Merek-merek ternamapun mulai menguatkan eksistensi secara online dengan bergabung pada online marketplace. Shopee Mall adalah platform online yang berisi kumpulan toko online resmi dari merek-merek ternama (official shops online) dan merupakan bagian dari online marketplace asal Asia Tenggara, Shopee. Walaupun demikian, banyak pertimbangan yang terjadi dalam suatu pengalaman belanja online. Penelitian ini bertujuan untuk melihat pengaruh search attribute pada intention to review pada Shopee Mall. Peneliti menguji variabel service and fulfillment, promotions, dan price terhadap intention to review dengan mediasi e-satisfaction, e-trust, dan commitment. Dengan menggunakan purposive sampling, terkumpul sebanyak 275 responden yang kemudian diolah menggunakan metode structural equation modeling (SEM). Penemuan yang didapat mengungkapkan bahwa service and fulfillment, promotions, price, e-satisfaction, commitment memiliki peran penting terhadap intention to review di official shops online.  Walaupun demikian, service and fulfillment tidak berpengaruh secara langsung pada intention to review. Selanjutnya, e-trust memengaruhi intention to review secara negatif. Implikasi manajerial dan saran untuk penelitian selanjutnya dibahas dalam penelitian ini.

ABSTRACT
Digitalization has shifted the purchasing behavior of many Indonesians from offline to online with the growth of e-commerce. Even well-known brands began to strengthen their existence online by joining the online marketplace. Shopee Mall is an online platform for official online shops of well-known brands and is part of the Southeast Asian online marketplace, Shopee. However, many considerations occur in an online shopping experience. This study aims to see the effect of search attribute in the intention to review at Shopee Mall. The researcher tested service and fulfillment, promotions, and price variables on the intention to review with e-satisfaction, e-trust, and commitment as mediation. By using purposive sampling, 275 respondents were collected and then processed using the structural equation modeling (SEM) method. The findings revealed that service and fulfillment, promotions, price, e-satisfaction, and commitment have an important role to play on the intention to review on the online official shops. However, service and fulfillment does not affect directly on the intention to review. Furthermore, e-trust affects the intention to review negatively. Managerial implications and suggestions for further research are discussed in this study."
2019
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Nova Christian Mamuaya
"
ABSTRACT
The purpose of this study is to analyze the influence of several antecedents of customer satisfaction in the online shopping industry, namely site design, time savings, product variation, and shipping performance, and its consequence on customer satisfaction and word of mouth. This study uses purposive sampling with repeat buyer criteria. 100 samples qualify and deserve to be tested after testing their validity and reliability. The results showed that site design, time savings, and delivery performance significantly affected customer satisfaction. Meanwhile, site design, time savings, and product variations affect word of mouth. In addition, the results also confirm the hidden role of customer satisfaction as a partial mediating variable. Thus, the market must increase the availability of products and services to increase customer satisfaction in order to increase word of mouth activities."
Jakarta: Fakultas Ekonomis dan Bisnis UIN Syarif Hidayatullah, 2019
650 ESENSI 9:1 (2019)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Andre Fajar Insani
"E-Commerce sebagai penengah yang mempertemukan antara konsumen dan juga produsen berkembang dan menyediakan jasa produk digital. Digital product atau digital goods sendiri merupakan produk yang tidak memiliki bukti fisik namun memiliki kegunaan bagi pemiliknya yang dapat dikonsumsi atau diproduksi kembali Quah, 2003. Di Indonesia, produk digital yang popular dikonsumsi mulai dari pulsa, pembelian token PLN, voucher game, hingga pemesanan akomodasi dan tiket perjalanan. Hal ini dikarenakan kemudahan yang disediakan oleh produk digital dan juga fitur-fitur yang ada di aplikasi E-Commerce menyebabkan mudahnya pembelian produk digital pada aplikasi E-Commerce, maka menarik untuk dianalisa faktor apakah yang menyebabkan repurchase intention untuk produk digital ini terutama di aplikasi E-Commerce.

E-Commerce as a medium that connects buyers and sellers now has developed, and now you can purchase digital goods through E Commerce. Digital Goods is a product that has no physical form but have function that can be consumed Quah, 2003. In Indonesia, popular digital goods such as mobile phone balance, electricity bills, game vouchers, and accommodation tickets. This is because the easiness of purchasing digital goods compared to traditional ways and the features that people can enjoy from E Commerce application making purchase of digital goods easy to do. So, it is interesting to be analyzed what factor causes repurchase intention of digital goods on E-Commerce application."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2018
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Sitompul, Lasmaria Isabella
"Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh evaluasi emosional dan rasional Chou Hsu 39s 2015 yang meliputi dua dimensi. Dimensi emosional adalah kepuasan terhadap kualitas hasil dan kepuasan terhadap kualitas proses. Dimensi evaluasi rasional adalah kepercayaan dan pembelajaran. Sebagai dimensi tambahan, penelitian ini juga menganalisis pengaruh kualitas informasi produk.
Penelitian ini kemudian membahas tentang dimensi yang mempengaruhi konsumen untuk berbelanja dengan menggunakan faktor moderasi yaitu kebiasaan berbelanja. Data penelitian ini diperoleh dari data primer berupa kuesioner kepada 137 konsumen Shopee yang telah menggunakan Shopee dalam satu bulan terakhir.
Penelitian ini menggunakan metode analisis Regresi Berganda dengan software SPSS 25 untuk menguji hipotesis penelitian. Hasil analisis ini menunjukkan bagaimana peran kebiasaan berbelanja berpengaruh terhadap evaluasi emosional, evaluasi rasional, dan kualitas informasi produk terhadap niat beli kembali konsumen Shopee Indonesia.

The purpose of this study is to analyze the effects of emotional and rational evaluation Chou Hsu 39s 2015 , which includes two dimensions. The dimension of emotional is the satisfaction with the quality of the results and the satisfaction with the quality of the process. The dimension of rational evaluation is trust and learning. As additional dimension, this study also analyzed the effect of product information quality.
This study then discusses the dimensions that influence consumers to shop by using the moderation factor, namely shopping habit. This research data is obtained from primary data, which is questionnaire to 137 Shopee consumers who have used Shopee in the last one month.
This research uses Multiple Regression analysis method with SPSS 25 software to test the research hypothesis. The results of this analysis show how the role of shopping habits affect the emotional evaluation, rational evaluation, and quality of product information on repurchase intention consumers Shopee Indonesia.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2018
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>