Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 156221 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Nori Ayufi
"Kepopuleran iklan sebagai salah satu alat promosi membuat pihak pemasar dan pengiklan berlomba lomba mengiklankan produknya untuk menarik perhatian konsumen. Akibatnya jumlah iklan yang diterima konsumen pun semakin banyak. Dengan semakin terpaparnya konsumen oleh iklan mereka menjadi semakin jenuh dan sebisa mungkin menghindar. Oleh karena itu pemasar harus memikirkan cara alternatif yang kreatif untuk menarik perhatian khalayak. Salah satu cara yang bisa digunakan adalah Advertainment yang merupakan perpaduan antara iklan advertising dan hiburan entertainment. Baru baru ini Aplikasi instant messaging LINE muncul dengan mini drama Ada Apa Dengan Cinta AADC. Mini Drama ini hadir untuk memperkenalkan fitur LINE Find Alumni Adapun dilakukannya penulisan ini adalah untuk mengetahui bagaimana penggunaan advertainment pada mini drama LINE Find Alumni AADC dan perannya dalam meraih brand awareness. Dalam tulisan ini dibahas bahwa keterlibatan produk LINE dalam alur cerita AADC sangat besar sehingga dapat digolongkan sebagai Advertainment jenis branded entertainment. Penggunaan advertainment tersebut dapat berperan sebagai strategi alternatif dalam meraih brand awareness LINE Find Alumni di tengah keramaian iklan saat ini.

The popularity of advertisement as a promotional tool enacts the marketers and advertisers to compete in advertising their products as an attempt to attract consumers. As a result the numbers of ads exposed to consumers are increasing. The abundant numbers of ads are causing saturation in consumers hence they tend to avoid the ads. Therefore marketers must think of creative alternative ways to attract potential customer. One of the alternatives that can be used is advertainment a fusion of advertising and entertainment LINE an instant messaging application recently comes with mini drama Ada Apa Dengan Cinta AADC to introduce their latest feature LINE Find Alumni. This paper's purpose is to explore the use of LINE Find Alumni AADC as an advertiment and its role in achieving brand awareness. Discussed in this paper is the very large product integration in the storyline of LINE AADC so it can be classified as advertainment especially branded entertainment. The use of advertainment can be seen as an alternative strategy to achieve brand awareness for LINE Find Alumni among the crowded ads today."
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Gusti Rahayu Larasati
"[ ABSTRAK
Mobile Instant Messaging (MIM) merupakan layanan instant messaging yang dapat diakses melalui telepon genggam. MIM di Indonesia mulai menggunakan viral marketing dalam memasarkan produknya. Iklan Line Find Alumni Mini Drama AADC memperkenalkan format baru dalam menjalankan viral marketing yaitu dengan short film advertising. Short film advertisng menfokuskan pada alur cerita dan kadang-kadang produk tersebut bahkan tidak disebutkan. (Binia, 2012).
Makalah ini digunakan untuk mengetahui pemahaman terhadap mekanisme fitur telusur yang terdapat dalam katagori produk Mobile Instant Mesaging melalui short film advertising LINE Find Alumni Mini Drama AADC dalam Viral marketing. Metode yang digunakan adalah wawancara dengan dua informan. Dalam makalah ini ditemukan bahwa Pemahaman yang didapat oleh khalayak dalam short film advertising tidak selalu sesuai dengan pemahaman yang mereka bagikan dalam sosial media dalam menunjang kegiatan viral marketing.

ABSTRACT
Mobile Instant Messaging (MIM) is an instant messaging service that can be accessed through mobile phones. MIM in Indonesia began to use viral marketing in marketing their products. Line Ads Find Alumni Mini Drama AADC introducing new format of viral marketing which is short film advertising. Short films advertising focus on storyline and sometimes the product is not even mentioned. (Binia, 2012).
This paper is used to determine the comprehension of the mechanism of search feature that contained in the Mobile Instant Messaging product category through short film advertising LINE Find Alumni Mini Drama AADC in viral marketing. The method used is an interview with two informants. This paper found that the audience comprehension in a short advertising films do not necessarily correspond with the comprehension that they share in social media supporting the activities of viral marketing.;Mobile Instant Messaging (MIM) is an instant messaging service that can be accessed through mobile phones. MIM in Indonesia began to use viral marketing in marketing their products. Line Ads Find Alumni Mini Drama AADC introducing new format of viral marketing which is short film advertising. Short films advertising focus on storyline and sometimes the product is not even mentioned. (Binia, 2012).
This paper is used to determine the comprehension of the mechanism of search feature that contained in the Mobile Instant Messaging product category through short film advertising LINE Find Alumni Mini Drama AADC in viral marketing. The method used is an interview with two informants. This paper found that the audience comprehension in a short advertising films do not necessarily correspond with the comprehension that they share in social media supporting the activities of viral marketing., Mobile Instant Messaging (MIM) is an instant messaging service that can be accessed through mobile phones. MIM in Indonesia began to use viral marketing in marketing their products. Line Ads Find Alumni Mini Drama AADC introducing new format of viral marketing which is short film advertising. Short films advertising focus on storyline and sometimes the product is not even mentioned. (Binia, 2012).
This paper is used to determine the comprehension of the mechanism of search feature that contained in the Mobile Instant Messaging product category through short film advertising LINE Find Alumni Mini Drama AADC in viral marketing. The method used is an interview with two informants. This paper found that the audience comprehension in a short advertising films do not necessarily correspond with the comprehension that they share in social media supporting the activities of viral marketing.]"
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
MK-PDF
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Augustina Lidya Sukandi
"Tujuan dari penelitian ini adalah untuk melihat hubungan antara penempatan produk Line dalam film Ada Apa Dengan Cinta 2 terhadap niat beli konsumen karena sangat sedikit penelitian tentang penempatan produk dan perilaku konsumen melalui penelitian kualitatif. Dengan melihat area penelitian ini akan menghasilkan informasi yang lebih mendalam terutama dengan pertumbuhan dari penempatan produk di film di Indonesia.
Diskusi kelompok secara kualitatif yang terdiri dari 10 mahasiswa (19-23 tahun) digunakan sebagai alat utama untuk tujuan pengumpulan data untuk mengeksplorasi pengaruh penempatan produk terhadap perilaku niat membeli, persepsi konsumen dan juga risiko yang terkait dengannya. Penelitian ini telah mengungkapkan bahwa faktor yang mempengaruhi niat membeli berbeda antara peserta laki-laki dan perempuan. Ditemukan juga bahwa penempatan yang menonjol tidak selalu berdampak negatif terhadap persepsi merek dan risiko penempatan produk tidak ditemukan dalam konteks film ini.
Berdasarkan temuan ini, ini menjelaskan perlunya penelitian lebih lanjut untuk dilakukan untuk melihat perbedaan antara jenis kelamin karena berkontribusi pada perbedaan jawaban yang signifikan tentang efek penempatan produk. Studi ini adalah salah satu makalah akademis pertama yang melihat pengaruh penempatan produk dalam kaitannya dengan kasus tertentu dengan menggunakan metode pengumpulan data kualitatif.

The core objective of this study is to look at the relationship between product placement of Line in the movie Ada Apa Dengan Cinta 2 on consumer purchase intention as there has been very little investigation on product placement and consumer behaviour through qualitative research. By looking at this research area, it will produce a greater depth of information especially with the active growth of product placement in Indonesia.
A qualitative focus group consisting of 10 university students (19-23 years old) was used as the primary tool for data collection purposes to explore the effect of product placement on purchase intention behaviour, consumers' perception and also risks associated with it. Findings reveal that factors influencing purchase intention depends between male and female participants. It was also found that prominent placement does not always impact negatively to brand perception and risk of product placement was not found in this movie context. 
Based on these findings, it shed light on the need for further research to be conducted to look at the difference between genders as it contributes to significant differences in answers on product placement effects. This study was one of the first academic papers to look at the effect of product placement in relation to a specific case using qualitative data collection methods.
"
2020
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Natasha Adindawati
"ABSTRAK
Terdapat banyak cara untuk mempromosikan produk atau jasa salah satunya adalah melalui product placement dalam film. Product placement merupakan salah satu cara terbaik untuk mengiklankan produk komersial tanpa terlihat komersial. Product placement yang baik adalah yang bisa menampilkan produk tanpa terlihat beriklan. Oleh sebab itu, diperlukan penempatan product placement yang kreatif agar produk atau jasa yang ditampilkan tidak terlihat sedang diiklankan. Produk atau jasa yang ditampilkan akan dianggap berkualitas jika memiliki asosiasi dengan karakter yang ada dalam film. Hal tersebut juga akan berpengaruh kepada brand image dari produk atau jasa tersebut. Tujuan penelitian ini adalah mengetahui kaitan antara product placement dengan brand image dari produk atau jasa yang ditampilkan. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa product placement dalam film Ada Apa Dengan Cinta 2 sudah baik dan sesuai dengan brand image setiap produk atau jasa yang ditampilkan.

ABSTRACT
There are many ways to promote products and services, one of the wys is through product placement in films. Product placement is one of the best way to advertise commercial product without being perceived as a commercial. A good product placement is the one that able to showcase a product without being perceived as an advertisement. Therefore, a creative product placement is required to make the display of product and services not considered as being advertised. Product and service that is being showcased will be considered to have a high quality if they are being associated with the characters in the film. It will also influence the brand image of the product or service that is being showcased. This research aims tp find out interconnection between product placement and brand image od a product or service that is being showcased. The result of this research shows that the product placement in Ada Apa Dengan Cinta 2 film is already appropriate and in accordance with the brand image of the product and service that is being displayed."
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2016
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Isa Nuruddin Ahmad
"Pesatnya perkembangan teknologi informasi sekarang ini, dibarengi dengan perkembangan pengguna media sosial, tercatat bahwa dari 251 juta penduduk Indonesia, 62 juta diantaranya sudah menggunakan media sosial. Salah satu pengguna media sosial seperti produk pesan instan dikuasai oleh Konsumen Generasi Y. Berdasarkan Hierarki kebutuhan Maslow, kebutuhan Sosial dan Ego dapat memenuhi motivasi konsumen generasi Y dalam menggunakan produk pesan instan. Kebutuhan ini mengacu pada keinginan untuk berinteraksi antar masyarakat, dan keinginan mendapatkan pengakuan dari orang lain terkait status sosial yang mereka miliki. Generasi Y juga memiliki enam kebutuhan dalam menggunakan media sosial yaitu kontribusi, berbagi, konsumsi, pencarian, partisipasi, dan bermain yang telah dipenuhi oleh salah satu produk pesan instan yaitu Line. Line memberikan berbagai fitur menarik seperti seperti Line Free Call, Line Games, Line Find Alumni, Line Camera, dan fitur lainnya yang tergabung dalam lebih dari 52 aplikasi keluarga Line. Line dapat memenuhi enam kebutuhan Generasi Y karena memiliki fitur Social Platform yang tidak dimiliki oleh produk Pesan Instan lainnya.

A huge development of information technology today is in line with the development of social media users, noted that out of 251 million from all Indonesian, 62 million of them already used social media. One of the use from social media such as instant messaging products mostly used by the Consumer of Generation Y. Based on Maslow's hierarchy of needs, social needs and ego needs can fulfilled consumer motivation generation Y from using instant messaging products. This requirement refers to the desire for interaction between the community and the desire to get recognition from others related to their social status. Generation Y also has six requirements in the use of social media are contributing, sharing, consuming, searching, participating, and playing which have been met by one of the instant messaging product, that is Line. Line provides a variety of interesting features such as Line Free Call, Line Games, Line Find Alumni, Line Camera, and other features that are incorporated with more than 52 applications of Line family. Line can answer the six needs of Generation Y because it has a Social Platform features that are not available on the other Instant Messaging products."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
MK-PDF
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Anna Rosiyana
"Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi pengaruh kerangka kepercayaan dan komitmen sebagai mediator dari kredibilitas endorser terhadap persepsi konsumen pada ekuitas merek maupun terhadap harapan konsumen akan hubungan yang berkelanjutan. Studi kasus yang dijadikan objek dalam penelitian ini adalah penggunaan Agnes Monica sebagai endorser layanan instant messaging LINE.
Penelitian ini menggunakan desain konklusif dan deskriptif yang dilakukan satu kali dalam satu periode. Responden penelitian ini berjumlah 275 orang pengguna LINE yang berusia 17 tahun keatas, berdomisili di Jabodetabek dan mengetahui Agnes Monica sebagai endorser LINE. Hipotesis pada model penelitian diuji menggunakan Structural Equation Modeling (SEM).
Hasil penelitian menyatakan bahwa analisis mendukung mediasi secara penuh dari kerangka kepercayaan dan komitmen dalam menjelaskan hasil hipotesis. Kredibilitas endorser memiliki pengaruh yang signifikan terhadap kepercayaan pada merek. Kepercayaan pada merek memiliki pengaruh yang signifikan terhadap komitmen sebuah hubungan dan komitmen sebuah hubungan juga memiliki pengaruh signifikan terhadap harapan akan hubungan yang berkelanjutan serta terhadap ekuitas merek.

The purpose of this study is to identify the influence of trust and commitment framework as a mediator of endorser credibility on consumer perceived brand equity as well as consumer expectations of relationship continuity. The case study of this research is Agnes Monica's endorsement for instant messaging LINE.
This research uses conclusive and descriptive design conducted in one time period (cross sectional design). Respondents of this study are 275 people above 17 years old in Jabodetabek who use LINE as their instant messaging and know about Agnes Monica as an endorser of LINE. The hypotheses of this research model are tested with Structural Equation Modeling (SEM).
The result finds that analysis supports a fully mediated of the trust and commitment framework in explaining the hypothesized outcomes. Endorser credibility significantly influences brand trust. Brand trust significantly influences relationship commitment. Relationship commitment significantly influences relationship continuity expectation and brand equity.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
S54070
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Widita Hananingtyas
"Film-induced tourism adalah salah satu pendorong kunjungan ke suatu destinasi. Penelitian ini bertujuan untuk memahami film seperti apa yang dapat mempengaruhi intensi bepergian penontonnya. Audience involvement menjadi faktor yang diteliti untuk mengetahui aspek psikologis yang mendorong keinginan wisata setelah menonton film. Sampel yang digunakan adalah 345 responden yang sudah pernah menonton film Ada Apa dengan Cinta 2, dan dianalisis menggunakan structural equation modeling. Hasilnya menunjukkan bahwa audience involvement memiliki pengaruh positif terhadap audience travel intention tetapi destination image tidak memediasi hubungan tersebut.

Film induced tourism is one of the drivers of a visit to a destination. This study aims to understand what kind of film can affect the audiences intentions of traveling. Audience involvement becomes the factor studied to know the psychological aspect that encourages the desire to travel after watching the movie. The sample used is 345 respondents who have ever seen the movie Ada Apa dengan Cinta 2 and analyzed using structural equation modeling. The results show that audience involvement has a positive influence on the audience travel intention but the destination image does not mediate the relationship.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2018
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Isfarial Reihan Raisuli
"ABSTRAK
Berkembangnya teknologi dan komunikasi saat ini telah memudahkan kehidupan manusia dalam berkomunikasi satu dan lainnya. Tentunya perkembangan teknologi yang tengah terjadi juga membuka kesempatan baru bagi para pemasar untuk dapat menjangkau target market potensialnya, dengan cara yang lebih modern dan dapat berinteraksi secara langsung ke dalam percakapan yang terjadi antara sebuah brand dan konsumen. Hal ini dapat dicapai dengan mengimplementasikan strategi pemasaran digital didukung dengan bantuan media sosial sebagai tools utama dalam menjalankan sebuah strategi digital. Kelebihan yang dimiliki oleh pemasaran digital inilah yang dijadikan peluang oleh Miles Film untuk memasarkan film Ada Apa Dengan Cinta 2. Optimalisasi akun media sosial sebagai kanal utama dalam menyebarkan awareness secara digital dan buzz marketing yang dilakukan oleh pihak Miles Films dengan bantuan para buzzer untuk menciptakan word-of-mouth pada target market telah terbukti menghasilkan berbagai user generated content yang secara tidak langsung turut mempromosikan film AADC 2. Faktor-faktor tersebut pada akhirnya menjadikan AADC 2 sebagai salah satu film Indonesia tersukses pada tahun 2016 dengan perolehan 3,6 juta penonton.

ABSTRACT
The current development of technology and communication has facilitated human life in communicating with one another. The current technological development is also opening such new opportunities for marketers to be able to reach their potential target markets, with a more modern way and the way that they will be able to directly communicate in a conversation between a brand and a consumer. This can be achieved by implementing the digital marketing strategies and also supported by the social media as the primary tool in implementing a digital strategy. The advantages of digital marketing are used as an opportunity for Miles Film in promoting the movie of Ada Apa Dengan Cinta 2. The optimization of social media accounts as its main channel in spreading the digital awareness and buzz marketing which conducted by Miles Films with the help of buzzer to create word of mouth on the target market, has been shown to successfully produce a variety of user generated content that indirectly contributes to promoting the movie of AADC 2. These factors are ultimately turned AADC 2 as one of Indonesia 39 s most successful films in 2016 with the result of 3.6 million viewers"
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Theresa Victory Gloria
"ABSTRAK
Aktivitas menggunakan mobile instant messenger merupakan aktivitas
yang paling sering dilakukan oleh konsumen Indonesia dengan perangkat ponsel
pintarnya. Salah satu mobile instant messenger yang paling banyak digunakan
oleh konsumen Indonesia adalah LINE messenger. Penelitian ini meneliti dampak
network externalities yang konsumen miliki dan flow experience yang dirasakan
oleh konsumen terhadap loyalitas yang dimiliki konsumen pada LINE messenger.
Dengan metode SEM, didapatkan bahwa referent network size perceived
complementarit, perceived enjoyment, attention focus mempengaruhi loyalitas
konsumen MIM secara positif.

ABSTRACT
The activity of using mobile instant messaging is the most popular activity
Indonesian consumers do with their smartphones. One of the most used mobile
instant messaging applications in Indonesia is LINE messenger. This study tries to
find the impact of consumers? network externality and flow experience to their
loyalty towards their LINE messenger. Structural Equation Modeling is used to
analyze the relationship between each variable. By that analysis, It is found that
referent network size, perceived complementarity, perceived enjoyment, and
attention focus can affect the consumers? loyalty positively"
2014
S56381
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>